loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 131
11 زمان : 1399:2

طراحي سايت فروشگاه اينترنتي

طراحي سايت فروشگاهي يكي از شاخه هاي تخصصي در طراحي سايت است. اين روزها فروشگاه‌هاي آنلاين به بخشي جدايي‌ناپذير از زندگي ما تبديل شده‌اند و روز به روز بر تعدادشان افزوده مي‌شود. به عنوان يك نمونه موفق ايراني مي‌توان از وب سايت ديجي كالا نام برد كه در چند سال اخير به خوبي جاي خود را در ميان مردم باز كرده است. افراد و شركت‌هاي بسياري براي رونق دادن به كسب‌وكار خود فروشگاه هاي آنلاين روي مي‌آورند. در ادامه به بررسي چگونگي راه‌اندازي اين نوع وبسايت‌ها، ويژگي‌ها و هزينه‌هاي آن‌ها مي‌پردازيم.

طراحي سايت فروشگاه اينترنتي

طراحي سايت فروشگاهي يكي از شاخه هاي تخصصي در طراحي سايت است. اين روزها فروشگاه‌هاي آنلاين به بخشي جدايي‌ناپذير از زندگي ما تبديل شده‌اند و روز به روز بر تعدادشان افزوده مي‌شود. به عنوان يك نمونه موفق ايراني مي‌توان از وب سايت ديجي كالا نام برد كه در چند سال اخير به خوبي جاي خود را در ميان مردم باز كرده است. افراد و شركت‌هاي بسياري براي رونق دادن به كسب‌وكار خود فروشگاه هاي آنلاين روي مي‌آورند. در ادامه به بررسي چگونگي راه‌اندازي اين نوع وبسايت‌ها، ويژگي‌ها و هزينه‌هاي آن‌ها مي‌پردازيم.

ويژگي‌هاي سايت‌هاي فروشگاهي

با توجه به حجم زياد رقابت، سايت‌هاي فروشگاهي بايد بتوانند به سرعت و در لحظات اول بازديد، مخاطبان را به خود جذب كنند. به اين ترتيب بهترين محصولات و پيشنهادهاي ويژه در صفحه اول برجسته مي‌شوند. گرافيك و عكس‌برداري جذاب از محصولات نيز در اين زمينه بسيار اهميت دارد. به صورت كلي مي‌توان گفت اگر قصد راه‌اندازي يك سايت فروشگاهي را داريد، بايد زمان و انرژي زيادي را صرف ايجاد رابط و تجربه كاربري (UI و UX) مناسب كنيد.

يكي از امكانات مهم سايت‌هاي فروشگاهي سبد خريد است. اين سبد بايد به گونه‌اي طراحي شود كه مشتري بتواند به راحتي محصولات مورد علاقه خود را حذف و اضافه كند. مكانيسم سبد خريد بايد براي همه كاربران قابل درك باشد. اگر كار با يك سايت فروشگاهي سخت يا پيچيده باشد، مشتريان به زودي آن را رها مي‌كنند.

درگاه پرداخت آنلاين بخش ديگري از وب سايت‌هاي فروشگاهي است. بهتر است به درگاه پرداخت يك بانك اكتفا نكنيد تا كاربران نام چند بانك معتبر را در سايت شما مشاهده كنند. اگر امكان پرداخت حضوري و در محل را نيز فراهم كنيد، اعتماد كاربران بيشتر خواهد شد. به صورت كلي، ايجاد امكان پرداخت به روش‌هاي مختلف آسايش بيشتري براي مشتريان فراهم مي‌كند. ممكن است سيستم پرداخت، اطلاعات كارت‌هاي مشتريان را جمع‌آوري كند تا لازم نباشد هر بار اطلاعات خود را وارد كنند.

سيستم جست‌وجوي پيشرفته و امكان فيلتر كردن محصولات يكي ديگر از ويژگي‌هاي سايت‌هاي فروشگاهي موفق است. هر چه دامنه اعمال فيلتر بيشتر باشد، كاربران راحت‌تر محصولات مورد علاقه خود را مي‌يابند. اين فيلترها بر اساس قيمت، برند، امكانات محصول و … تعيين مي‌شوند. مثلا اگر قصد خريد يك موبايل را داشته باشيد مي‌توانيد تعيين كنيد كه وب سايت تنها گوشي‌هاي دوسيمكارته از برند سامسونگ تا سقف چهار ميليون تومان را براي‌تان نمايش دهد. بعضي از وب سايت‌هاي فروشگاهي، امكان مقايسه بين محصولات و نمودار قيمت را نيز براي كاربران فراهم مي‌كنند. به اين ترتيب مي‌توانيد گوشي مورد نظر خود را با نمونه مشابه مثلا از برند هواوي مقايسه كنيد.

شايد اين طور به نظر نرسد اما اهميت محتوا در طراحي سايت فروشگاهي كمتر از تكنولوژي نيست. بسياري از سايت‌هاي فروشگاهي معتبر مشتريان را از طريق نقد و نظرهايي كه درباره محصولات نوشته مي‌شود جذب مي‌كنند. اگر قصد ايجاد يك سايت فروشگاهي را داريد، بايد يك تيم توليد محتواي متخصص داشته باشيد كه بتوانند تعداد زيادي محصول را به خوبي و با جزئيات دقيق معرفي كنند.

بخش نظرات كاربران نيز به محتواي سايت غنا مي‌بخشد. كاربران مي‌توانند تجربه خريد خود را به اشتراك بگذارند. اگر محصولات خوبي را ارائه مي‌دهيد و سيستم ارسال خوبي داريد، كاربران رضايت خود را در اين بخش اعلام خواهند كرد و اين مسئله تا حد زيادي به اعتماد مشتريان مي‌افزايد.

يكي از مهمترين ويژگي‌هاي سايت‌هاي فروشگاهي، ريسپانسيو يا واكنش‌گرا بودن آن‌ها است. اين ويژگي باعث مي‌شود كاربران بتوانند در موبايل، تبلت و … سايت را به خوبي مشاهده كنند. سايتي كه ريسپانسيو نباشد، بخش زيادي از كاربران خود را از دست خواهد داد.

امكان نمايش محصولات مرتبط نيز مي‌تواند به افزايش فروش سايت كمك كند. سايت اين ويژگي را از طريق جمع‌آوري اطلاعات خريد و تحليل آن‌ها كسب مي‌كند.

انبارداري نيز بخش مهم ديگري در طراحي سايت فروشگاهي است. با استفاده از تنظيمات سيستم انبارداري مي‌توانيد مشخص كنيد وقتي موجودي محصولات به سطح خاصي رسيد، از طريق ايميل هشدار دريافت كنيد.

با توجه به درخواست سفارش‌دهنده، مي‌توان امكانات و ويژگي‌هاي ديگري را نيز به سايت اضافه كرد. امكاناتي مانند تحويل فوري، كادوپيچي و … .

به خاطر داشته باشيد كه بدون تبليغات، بهينه‌سازي سايت و سئو، سايت‌تان ديده نخواهد شد. مي‌توانيد انجام اين كارها را به شركت‌هاي متخصص بسپاريد.

طراحي وبسايت فروشگاهي چگونه انجام مي‌شود؟

بسته به نوع امكانات و قابليت‌هايي كه نياز داريد و البته بودجه‌اي كه در نظر گرفته‌ايد، نوع وب سايت‌تان متفاوت خواهد بود. با استفاده از سيستم‌هاي توليد محتوا مانند وردپرس، جوملا يا دروپال سرعت طراحي سايت بيشتر مي‌شود. در ميان سيستم‌هاي مختلف، وردپرس و افزونه ووكامرس بيشترين كاربرد را دارند.

بعضي از شركت‌هاي طراحي سايت، قالب‌هاي سايت‌هاي فروشگاهي را از قبل آماده دارند و شما مي‌توانيد از ميان آن‌ها قالب مورد نظر خود را انتخاب كنيد. البته امكان تغيير ويژگي‌هاي گرافيكي قالب، با پرداخت هزينه بيشتر موجود است.

اگر كسب‌وكار بزرگ و بودجه بالايي داريد، مي‌توانيد به شركت‌ها سفارش دهيد سايت را بر طبق سليقه شما و به صورت اختصاصي طراحي كنند. در اين حالت از زبان‌هاي برنامه‌نويسي مانند ASP.NET استفاده مي‌شود. در اين حالت زمان تحويل سايت نيز بيشتر خواهد شد.

هزينه طراحي وبسايت فروشگاهي

هزينه طراحي سايت فروشگاهي

هزينه‌هاي طراحي يك سايت فروشگاهي، با توجه به قالب آن و امكاناتي كه در نظر داريد محاسبه مي‌شود. براي مثال طراحي وب‌سايت با قالب‌هاي آماده هم سريع‌تر انجام مي‌شود و هم هزينه كمتري دارد. در صورتي كه طراحي سايت‌هاي اختصاصي زمان و هزينه بيشتري مي‌طلبد. امكانات سايت، گرافيك، تعداد درگاه‌هاي پرداخت و … نيز از عوامل موثر بر قيمت هستند.

مي توانيد هم زمان با وب سايت، سفارش طراحي اپليكيشن موبايلي فروشگاه خود را نيز بدهيد. در اين حالت ميزان دسترسي كاربران به فروشگاه تان بيشتر خواهد شد و البته هزينه بيشتري را نيز بايد بپردازيد.

حقيقت اين است كه تعرفه ثابتي براي طراحي سايت فروشگاهي وجود ندارد و دامنه قيمت‌ها بسيار گسترده است. با اين حال با كمي تحقيق و پرس‌وجو مي‌توانيد قيمت حدودي سايت مورد نظر خود را محاسبه كنيد. در نظر داشته باشيد كه سابقه و اعتبار شركت طراحي سايت نيز بر قيمت آن تاثير خواهد گذاشت.

جمعبندي

  • در زمينه فروش آنلاين رقباي قدري خواهيد داشت بنابراين قبل از اقدام به طراحي سايت بايد طرح تجاري كاملي تهيه كنيد و مزاياي رقابتي خود را بشناسيد.
  • حتي بهترين و باكيفيت‌ترين سايت‌ها نيز بدون ارائه خدمات مناسب، مشتريان خود را از دست مي‌دهند. در اين زمينه بايد از نيروي انساني سريع و دقيق استفاده كنيد.
  • محتواي غني و توضيحات محصول مناسب، يكي از مهمترين عوامل موفقيت سايت‌هاي فروشگاهي هستند.

در پايان فراموش نكنيد كه فروشگاه آنلاين شما، معرف شخصيت برند شما است. طراحي سايت فروشگاهي را به يك شركت معتبر و متخصص بسپاريد. وبنا گروپ يكي از شركت‌هاي موفق و باسابقه در اين زمينه است كه مي‌تواند فروشگاه آنلاين را به بهترين شكل و با به روزترين فناوري‌ها براي شما طراحي كند.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 647
  • بازدید کلی : 5564
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی