loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 86
11 زمان : 1399:2

سئو كلاه سياه

با توجه به فراگير شدن كسب‌‌وكارهاي آنلاين، مبحث سئو نيز اهميت بسياري پيدا كرده است. سئو كلاه سياه يكي از روش‌‌هاي بهينه‌‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. در اين مقاله به بررسي اين روش و ترفندهاي آن مي‌‌پردازيم.

سئو كلاه سياه

با توجه به فراگير شدن كسب‌‌وكارهاي آنلاين، مبحث سئو نيز اهميت بسياري پيدا كرده است. سئو كلاه سياه يكي از روش‌‌هاي بهينه‌‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. در اين مقاله به بررسي اين روش و ترفندهاي آن مي‌‌پردازيم.

سئو كلاه سياه چيست؟

سئو كلاه سياه به مجموعه‌‌اي از روش‌‌ها و تكنيك‌‌هاي غير قانوني افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو گفته مي‌‌شود، روش‌‌هايي كه از قوانين گوگل تبعيت نمي‌‌كنند.

روش سئو كلاه سياه دقيقا خلاف روش سئو كلاه سفيد است. در هر دو روش هدف بهينه‌‌سازي سايت است با اين تفاوت كه در روش اول بدون در نظر گرفتن قوانين و در روش دوم با پيروي كردن از قوانين بهينه‌‌سازي را انجام مي‌‌دهيم. در روش سئو كلاه سياه براي رسيدن به هدف نياز نيست مدت زيادي منتظر بمانيم و علاوه بر زمان ميزان هزينه‌‌ها در اين روش كاهش پيدا مي‌‌كنند. البته اين روش نتيجه پايداري ندارد و هر لحظه ممكن است سايت ازجانب الگوريتم‌‌هاي گوگل مجازات شود و در پي مجازات، سايت شما اعتبار خود را دست داده و از صفحه نتايج جستجو حذف شود.

ترفندهاي سئو كلاه سياه

استفاده بيش از حد از كلمات كليدي

همان طور كه مي‌‌دانيد استفاده از كلمات كليدي يكي از عواملي هستند كه گوگل در زمان امتيازدهي به آن توجه مي‌‌كند. همين امر باعث شده بود كه وبلاگ‌‌نويسان براي كسب امتياز بيشتر شروع به استفاده بيش ازحد اين كلمات در مقالات خود كنند. بعد‌‌ها گوگل براي مبارزه با اين نوع مشكلات الگوريتم مرغ مگس خوار را معرفي كرد كه وظيفه آن بررسي كلمات از نظر معنايي و مترادف بودن است. اين الگوريتم وب سايت‌‌ها و صفحاتي را كه داراي محتواي بي‌‌كيفيت و كلمات كليدي بيش از حد هستند جريمه مي‌‌كند.

ترفندهاي سئو كلاه سياه

نكته : مي‌‌توانيد به جاي استفاده زياد از كلمات كليدي، مترادف‌‌هاي آن‌‌ها را به كار ببريد يا از كلمات كليدي Long Tail ،يا اصطلاحا دم دراز، استفاده كنيد.

مخفي‌‌كاري Cloaking

در اين روش متني كه شما مي‌‌نويسيد براي كاربران قابل نمايش نيست و تنها موتورهاي جستجو قادر به ديدن آن‌‌ها هستند.

محتواي كپي شده

در اين روش از مطالب سايت‌‌ها و صفحات ديگر كپي‌‌برداري مي‌‌كنيد ولي بايد بدانيد با انجام اين كار نه تنها از سوي الگوريتم‌‌هاي گوگل جريمه مي‌‌شويد بلكه باعث مي‌‌شويد اعتبار و هويت سايت‌‌تان زير سوال برود.

كامنت‌‌هاي اسپم

يكي ديگر از تكنيك‌‌هاي سئو كلاه سياه گذاشتن كامنت اسپم در سايت‌‌هاي ديگر است به اين شكل كه شما لينك‌‌هاي سايت خود را زير پست‌‌هاي سايت‌‌هاي ديگر مي‌‌گذاريد كه از نظر محتوا و موضوع هيچ ارتباطي با آن سايت ندارند.

صفحات دروازه‌‌اي Doorway Pages

ايجاد صفحات Doorway يكي ديگر از ترفند هاي سئو كلاه سياه است. در واقع اين صفحات از نظر محتوايي ارزشي ندارند فقط حكم پلي را دارند كه كاربر به واسطه آن در صفحات اينترنتي در حال چرخش است در حالي كه به نتيجه دلخواه خود نمي‌‌رسد.

خريد لينك

خريد لينك، يكي از بدترين تكنيك‌‌هاي سئو كلاه سياه است. با اين كه اين روش ريسك بالايي دارد ولي جزو روش‌‌هايي است كه وبمستران همچنان از آن استفاده مي‌‌كنند. در اين روش شما لينك مورد نظر خود را به سايتي مي‌‌دهيد و در ازاي آن به صورت ماهانه يا دائمي مبلغي را پرداخت مي‌‌كنيد.

بازنويسي مقالات

اين روش هم همانند روش كپي‌‌برداري است با اين تفاوت كه با تغيير دادن جملات مقاله و ثبت يك مقاله جديد، سعي در فريب دادن گوگل داريد.

محتواي نامرئي

در اين روش سئو كلاه سياه كلمات كليدي را به صورتي كه با رنگ پس زمينه صفحه يكي باشد در متن قرار مي دهيد. به زبان ساده‌‌تر از كلمات كليدي نامرئي در مطالب خود استفاده مي‌‌كنيد. با اين كار اين كلمات از سوي موتورهاي جستجو قابل مشاهده ولي از ديد كاربران مخفي هستند .

گزارش تخلف رقبا

در اين روش با بررسي سايت رقبا و پيدا كردن تخلفات آن‌‌ها، سايت‌‌شان را به عنوان متخلف معرفي مي‌‌كنيد. در اين شرايط آن‌‌ها جريمه مي‌‌شوند و رتبه سايت‌‌شان سقوط مي‌‌كند.

مزرعه لينك

مزرعه لينك، يكي از سريع‌‌ترين روش‌‌هاي دريافت لينك به صورت روزانه است كه امروزه به عنوان يك روش اسپم شناخته شده است. در اصل مزرعه لينك به گروهي از وب سايت‌‌ها گفته مي‌‌شود كه به صورت گروهي لينك مي‌‌دهند. در نگاه ديگر Farm Links به صدها و حتي هزاران وب سايت غير مرتبط گفته مي‌‌شود كه به يكديگر لينك مي‌‌دهند.

دلايل استفاده از سئو كلاه سياه

به دليل سرعت بالاي تغييرات و تحولات دنياي تكنولوژي امروزه يكي از موارد مهم در مبحث بهينه‌‌سازي، زمان است. مسلما در عرصه فعاليتي شما رقباي زيادي وجود دارند كه هر كدام از آنها مي‌‌توانند يك تهديد جدي براي شما به حساب بيايند. در نتيجه براي پشت سر گذاشتن آن‌‌ها بايد به سرعت خود اضافه كنيد و در عصر حاضر انجام چنين كاري نيازمند ناديده گرفتن قوانين است.

از موارد مهم ديگر، ميزان بودجه شما است. مسلما براي انجام هر كاري بايد مبلغي را پرداخت كنيد هر چه مبلغ پرداختي كمتر باشد به نفع شما خواهد بود. در سئو كلاه سياه ميزان هزينه پرداختي شما خيلي كمتر خواهد بود .

در آخر، به خوبي مي دانيد كه انجام هر گونه تخلفي مجازاتي در پي دارد كه ميزان اين مجازات، به نوع جرمي است كه شما انجام داده ايد. اگر بر خلاف قوانين تعريف‌‌شده گوگل عمل كنيد از سوي الگوريتم‌‌ها مجازات مي‌‌شويد. از سنگين‌‌ترين جريمه‌‌هاي گوگل مي‌‌توان به كاهش رتبه وب سايت در نتايج جستجو ، حذف كامل وب سايت و خارج شدن دامنه از كنترل شما اشاره كرد. با اين توضيحات اگر هنوز هم قصد داريد از تكنيك‌‌هاي سئو كلاه سياه استفاده كنيد، بهتر است نسبت به عملكرد و نوع جريمه‌‌هاي الگوريتم هاي گوگل اطلاعات كافي داشته باشيد.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 41
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 244
  • بازدید سال : 644
  • بازدید کلی : 5561
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی