loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 168
11 زمان : 1399:2

سئو on page چيست

سئو On Page يا بهينه سازي، داخلي يكي از روش‌هاي بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. همان طور كه مي‌دانيد عوامل بسياري در سئو و بهينه سازي سايت دخيل هستند و يكي از اين عوامل، بهينه سازي داخل سايت است. در اين مقاله شما را با سئو داخلي و تكنيك‌هاي بهينه سازي داخلي سايت آشنا مي‌كنيم.

سئو on page چيست

سئو On Page يا بهينه سازي، داخلي يكي از روش‌هاي بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. همان طور كه مي‌دانيد عوامل بسياري در سئو و بهينه سازي سايت دخيل هستند و يكي از اين عوامل، بهينه سازي داخل سايت است. در اين مقاله شما را با سئو داخلي و تكنيك‌هاي بهينه سازي داخلي سايت آشنا مي‌كنيم.

سئو on page چيست؟

محوطه داخلي سايت حكم كانون اصلي فعاليت شما را دارد. براي اين كه بتوانيد نظر كاربران را به خود جلب كنيد اول از همه بايد ميزبان خوبي باشيد. با بهينه كردن سايت خود به ديگران فرصت مي‌دهيد تا با شما آشنا شوند.

سئو on page به ترفندهايي گفته مي شود كه روي صفحات داخلي، با هدف بهتر ديده شدن در صفحات نتايج جستجو انجام ميدهيم.

ترفندها و تكنيكهاي سئو On Page

براي بهينه‌سازي ساختار داخلي سايت خود به نكات زير توجه كنيد:

بهينه كردن عنوان متا و توضيحات متا

Meta Title ، عبارت نمايش داده شده در صفحات گوگل، به عنوان تيتر و Meta Description متن نمايش داده شده در قسمت توضيحات گوگل است. از مواردي كه در قسمت عنوان متا بايد در تگ H1 قرار گيرد. قرار دادن كلمات كليدي در عنوان از ديگر مواردي است كه بايد به آن توجه داشته باشيم.

در قسمت توضيحات متا، استفاده از كليدواژه‌ها الزامي است. طول اين توضيحات در حدود 150 كلمه است. متني كه در توضيحات متا نوشته مي‌شود بايد كليات محتواي صفحه را نشان دهد.

URL كوتاه و توصيفي

URL در اصل همان آدرس سايت است. بهينه سازي آدرس URL توجه ويژه‌اي مي‌طلبد و بايد در مورد تمامي صفحات سايت انجام شود. كوتاه بودن آدرس، خوانا بودن آدرس و مرتبط بودن آن با محتواي صفحه را حتما در نظر داشته باشيد.

به مثال هاي زير توجه كنيد :

www.webnagroup.ir/blog/archive/seo-technic/page-12
www.webnagroup.ir/seo-technic
www.webnagroup.ir/?p‌36

كدام گزينه مناسب‌تر است؟ مسلما گزينه 2 انتخاب شماست چرا كه هر سه اصل داشتن يك آدرس، در آن رعايت شده است.

تحقيق كلمات كليدي (Keywords Research)

قبل از توليد محتوا، بايد درباره كلمات كليدي تحقيق كنيد و كليدواژه‌هاي مرتبط با موضوع را مورد بررسي قرار دهيد. بايد بدانيد چه نوع كلماتي مورد توجه كاربران قرار دارد و آن‌ها از چه كلماتي در جستجوهاي خود استفاده مي‌كنند. سپس با استفاده از همين كلمات محتوايي مفيد براي‌شان توليد كنيد.

تعداد كلماتي كيوردها نبايد بيش از حد مجاز باشد چرا كه در پي رعايت نكردن اين موضوع از جانب الگوريتم هاي گوگل مجازات مي‌شويد. توزيع كلمات كليدي در متن بايد به صورتي انجام شود كه لطمه‌اي به متن و معني جملات نزند.

تكنيك هاي سئو on page

از ديگر روش‌هاي استفاده از كلمات كليدي، به كار بردن مترادف كلمات يا استفاده از كلمات كليدي Long Tail است. در روش Long Tail مي‌توانيد از يك عبارت استفاده كنيد. مثلا اگر كلمه كليدي شما «سئو» باشد، در روش Long Tail يا دم دراز مي‌توانيد به جاي كلمه « سئو» از كلمات ديگري مانند تكنيك‌هاي سئو، انواع سئو، كاربرد سئو، چگونگي عملكرد سئو و … استفاده كنيد.

رعايت ساختار در نوشتن متن

منظور از رعايت ساختار اين است كه در هنگام نوشتن متن، براي عنوان‌ها از تگ H1 و براي زير تيترها از تگ H2 و براي زير شاخه ها از H3 استفاده شود.

استفاده از فيلم و تصوير

بايد در نظر داشته باشيد كه تمامي كاربران حوصله خواندن مقاله و مطالب را ندارند، به همين منظور استفاده از عكس و فيلم مي‌تواند هم كيفيت صفحه و هم ميزان جذابيت صفحه را بالا ببرد كه به موجب آن ترافيك سايت افزايش پيدا خواهد كرد.

بهينهسازي سايت از نظر فني

منظور از بهينه‌سازي فني، سرعت آپ لود شدن صفحه يا سايت و ريسپانسيو بودن سايت در دستگاه هاي ديگر است. چنان كه كه مي‌دانيد سرعت باز شدن صفحات اينترنتي از نظر كاربران از اهميت بالايي برخوردار است. هر چه سرعت لود شدن صفحه كمتر باشد به همان ميزان تعداد افرادي كه منتظر باز شدن آن هستند كمتر خواهد شد و در نتيجه افراد كمتري از اطلاعات موجود از صفحه استفاده خواهند كرد.
موضوع ديگر ريسپانسيو بودن يا واكنش‌گرا بودن سايت در دستگاه‌هايي نظير تلفن همراه و تبلت است. به گونه‌اي كه در زمان استفاده از اين نوع ابزارها ماهيت كلي سايت از نظر ساختاري تغيير نكند.

لينكسازي داخلي و خارجي

يكي از روش‌هاي سئو داخلي، لينك‌سازي است. منظور از لينك سازي ارجاع دادن مقاله يا صفحه‌اي به مقاله يا صفحه‌اي ديگر است. حال اگر لينك‌دهي از سايت ديگر به وب سايت شما باشد لينك‌سازي خارجي صورت گرفته است كه اصطلاحا به اين حركت بك لينك گفته مي‌شود. اين يعني سايت‌هاي ديگر به دليل اعتماد به شما و محتواي موجود در صفحات سايت‌تان، مقاله‌اي از سايت خود را به مقاله‌اي در سايت شما لينك مي‌دهند.

در لينك‌سازي داخلي شما مقاله‌اي را به مقاله ديگر در سايت خود لينك مي‌دهيد. بهتر است در هر صفحه نهايتا 3 تا 5 لينك وجود داشته باشد.

مزيت لينكسازي داخلي، بيشتر شدن زمان حضور كاربران در سايت و افزايش ترافيك سايت است.

با توجه به توضيحاتي كه گفته شد، بهينه‌سازي داخلي يا سئو on page را مي‌توانيم بخشي از تلاش‌هاي سايت‌ها در راستاي ديده شدن بدانيم.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 613
  • بازدید کلی : 5530
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی