loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 38
11 زمان : 1399:2

انتخاب مشاور سئو

آيا تا به حال تجربه ناخوشايندي در انتخاب مشاور سئو يا شركت‌هايي كه خدمات سئو بهينه سازي سايت ارائه مي‌دهند داشته‌ايد؟ اگر اين طور است بايد بدانيد كه تنها نيستيد! به نظر مي‌رسد كه تمامي صاحبان كسب‌وكار يك تجربه وحشتناك از سئو دارند يا از ديگران شنيده‌اند.

در اين مقاله قصد نداريم شركت‌هاي بدنام در اين زمينه را معرفي كنيم يا از يك مشاور خاص نام ببريم. هدف‌مان اين است كه به شما كمك كنيم انتخابي خوب و در نتيجه تجربه‌اي مثبت در زمينه خدمات سئو داشته باشيد.

انتخاب مشاور سئو

آيا تا به حال تجربه ناخوشايندي در انتخاب مشاور سئو يا شركت‌هايي كه خدمات سئو بهينه سازي سايت ارائه مي‌دهند داشته‌ايد؟ اگر اين طور است بايد بدانيد كه تنها نيستيد! به نظر مي‌رسد كه تمامي صاحبان كسب‌وكار يك تجربه وحشتناك از سئو دارند يا از ديگران شنيده‌اند.

در اين مقاله قصد نداريم شركت‌هاي بدنام در اين زمينه را معرفي كنيم يا از يك مشاور خاص نام ببريم. هدف‌مان اين است كه به شما كمك كنيم انتخابي خوب و در نتيجه تجربه‌اي مثبت در زمينه خدمات سئو داشته باشيد.

انتخاب مشاور سئو : چه مسائلي بايد بررسي شوند؟

قبل از انتخاب مشاور سئو يا شركت ارائه‌دهنده خدمات سئو سوالات زير را از خود بپرسيد:

شهرت و اعتبار واقعي آن‌ها چگونه است؟

بررسي شهرت و اعتبار قبل از انتخاب مشاور سئو ممكن است ساده به نظر برسد اما اين طور نيست. كافي نيست كه نقدهاي مثبت مشتريان را بخوانيد. اين نقدها معمولا به صورت انتخابي منتشر مي‌شوند. حتي به نقدهايي كه در جايي مثل گوگل مپ نوشته مي‌شوند نمي‌توان تكيه كرد.

نكات مهم در انتخاب مشاور سئو

شايعاتي وجود دارد كه مي‌گويد بعضي از آژانس‌ها و شركت‌هاي سئو، مشتريان خود را براي برداشتن نقدهاي منفي تهديد مي‌كنند. مثلا تهديدشان مي‌كنند كه از با روش سئو منفي رتبه سايت را پايين مي‌آورند. اين شايعات درست باشد يا نه، نبايد براي انتخاب متخصص سئو به نقدهايي كه مي‌خوانيد اطمينان كنيد.

يك روش عالي براي شناخت شهرت و اعتبار واقعي مشاوران و شركت‌هاي سئو اين است كه مستقيما با برخي از مشتريان قبلي آن‌ها تماس بگيريد. با اين كار به زودي متوجه مي‌شويد كه توصيفات درست بوده يا نه و همچنين احتمالا راهنمايي‌هاي خوبي هم دريافت مي‌كنيد.

چقدر در زمينه سئو تخصص دارند؟

بسياري از آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ خدمات سئو را نيز ارائه مي‌دهند كه البته اشكالي ندارد. مشكل زماني شروع مي‌شود كه يك شركت نيروي متخصص در اين زمينه را نداشته باشد. بعضي از شركت‌ها در زمينه‌هاي مختلفي فعاليت مي‌كنند و يكي از كاركنان خود را نيز به عنوان مسئول امور سئو معرفي مي‌كنند.

اين شخص با مفاهيم سئو آشنا است اما در اين زمينه تخصص ندارد. در بهترين حالت كار او توسط مديران شركت نظارت مي‌شود اما در نهايت شما خدمات سطح بالاي سئو دريافت نمي‌كنيد.

پس اگر به جاي انتخاب مشاور سئو كار خود را به يك آژانس ديجيتال ماركتينگ مي‌سپاريد، بايد از قبل بررسي كنيد كه مسئول سئو در آن شركت چه كسي است؟ چقدر سابقه دارد؟ چند پروژه موفق داشته است؟ چقدر در اين بازار شهرت دارد؟

اگر بدون توجه به اين نكات كار خود را به يك شركت بسپاريد، ممكن است در عين پرداخت هزينه‌هاي سئو تخصصي، خدماتي در حد دانش يك كارآموز جوان دريافت كنيد.

چه نتايجي به دست آورده‌اند؟

پاسخ واضح است! يك مشاور يا شركت سئو مفيد و موثر، موثر هم باقي مي‌ماند. البته اين كه توقع داشته باشيم يك شركت سئو در همه زمينه‌ها جايگاه اول رتبه‌بندي را داشته باشد اما آن‌ها بايد بتوانند در بعضي از كيوردها جايگاه محكمي در صفحه اول نتايج جست‌وجو داشته باشند.

به جاي اين كه از آن‌ها در مورد رتبه‌هايي كه به دست آورده‌اند بپرسيد يا نقدهاي منتخب را بخوانيد، خودتان تحقيق كنيد. وب سايت مشتريان و كلمات كليدي آن‌ها را بررسي كنيد و ببينيد چه جايگاهي در اين كلمات دارند.

تغييرات بسياري در الگوريتم‌هاي گوگل اتفاق مي‌افتد كه روي رتبه‌ها تاثير مي‌گذارد. فقط به خاطر اين كه يك سايت دو سال پيش در يك كلمه كليدي رتبه بالايي داشته، نمي‌توانيم مطمئن باشيم كه كار شركت خدمات سئو هنوز هم عالي است.

كلمه كليدي پيشنهادي آن‌ها چيست؟

يكي از بزرگترين كلاه‌برداري‌هايي كه در زمينه سئوي گارانتي‌شده وجود دارد اين است كه قول مي‌دهند شما را با نام برند يا كلمات كليدي كه هيچ كس سرچ نمي‌كند به رتبه يك بياورند!

قبل از عقد قرارداد، در مورد كلمات كليدي تحقيق كنيد. مطمئن شويد كلمه كليدي انتخابي شما به اندازه كافي كليك‌خور دارد تا بهترين نرخ بازگشت سرمايه را به دست آوريد.

كسب رتبه براي نام برند خودتان يك جك است! وقتي كسي برند شما را جست‌وجو كند گوگل خود به خود سايت‌تان را نمايش خواهد داد.

دقت داشته باشيد كه وقتي در رتبه‌هاي بالاي صفحه نتايج جست‌وجو قرار گرفتيد، باز هم تنها درصدي از كليك‌ها را به دست خواهيد آورد و باز هم درصدي از اين كليكها به مشتري تبديل مي‌شوند پس هزينه‌هاي سئو نبايد بر اساس تعداد كلي سرچ‌ها محاسبه شود.

آيا آن‌ها سعي دارند كنترل همه چيز را در دست بگيرند؟

بعضي از آژانس‌ها يا مشاوران سئو سعي مي‌كنند كنترل تمامي بخش‌هاي ديجيتال شركت‌تان را به عهده بگيرند. آن‌ها معمولا سعي مي‌كنند يك طراحي سايت جديد به شما بفروشند، قانع‌تان مي‌كنند كه سايت را به هاست خودشان منتقل كنيد، سعي مي‌كنند دامين شما را به اكانت خودشان منتقل كنند و … .

ممكن است بگويند اگر تمام كارها را به يك شركت بسپاريد همه چيز ساده‌تر مي‌شود. از نظر تكنيكي درست مي‌گويند اما اين كار در ضمن باعث مي‌شود قطع همكاري براي شما به يك كابوس تبديل شود!

خدمات مشاوره سئو

اگر قصد داريد تمامي كارهاي وب سايت خود را، از طراحي تا سئو، به يك شركت بسپاريد بايد از سابقه، توانايي‌ها، اعتبار و خوشنامي آن شركت مطمئن شده باشيد.

اگر هم مي‌خواهيد هر بخش از كار را در اختيار يك شركت قرار دهيد، بايد توانايي مديريت كارها را داشته باشيد و خود را براي بروز بعضي ناهماهنگي‌ها آماده كنيد.

آيا آن‌ها صادق و شفاف هستند؟

بعضي از مشاوران و شركت‌ها روش‌هاي سئو خود را پنهان مي‌كنند. البته اين قابل درك است و آن‌ها بايد در يك بازار رقابتي از اسرار خود محافظت كنند اما بايد حداقل مقداري شفافيت در كار وجود داشته باشد.

بعضي از مشاوران و آژانس‌ها اطلاعات را بروز نمي‌دهند چون نمي‌خواهند به بعضي از روش‌هايشان اعتراف كنند. روش‌هايي مانند استفاده از نرم‌افزارهاي لينك‌سازي يا دريافت خدمات از يك شركت ديگر. اين كه قبل از انتخاب متخصص سئو يا آژانس خدمات سئو كمي از روش‌هاي آن‌ها سردربياوريد مفيد خواهد بود. مواظب افراد و شركت‌هايي كه هيچ شفافيتي ندارند و هيچ سوالي را پاسخ نمي‌دهند باشيد.

در پايان بايد بگويم استخدام يك مشاور سئو بسيار بهتر از اين است كه بخواهيد شخصا امور سئو را در دست بگيريد. اطلاعات متناقض بسياري در اين زمينه وجود دارد و يك متخصص سئو دقيقا مي‌داند در چه زماني چه روشي مفيد خواهد بود. با اين حال چنان كه گفته شد، بهتر است قبل از انتخاب مشاور سئو اقدامات احتياطي و تحقيقات لازم را انجام دهيد.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 633
  • بازدید کلی : 5550
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی