loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 106
11 زمان : 1399:2

بهينه سازي تصاوير

بهينه سازي تصاوير از جمله مواردي است كه انجام آن تاثير خاصي روي سئو دارد. استفاده از تصاوير درسايت و محتوانويسي، يكي از راه‌هاي جذب مشتري و كاربر است. براي اين كه ميزان جذابيت سايت و مقالات خود را بالا ببريد نيازمند اين هستيد كه تصاوير سايت خود را بهينه‌سازي كنيد. در اين مقاله شما را با روش‌هاي بهينه كردن عكس‌ها و تصويرهاي سايت آشنا مي‌كنيم.

بهينه سازي تصاوير

بهينه سازي تصاوير از جمله مواردي است كه انجام آن تاثير خاصي روي سئو دارد. استفاده از تصاوير درسايت و محتوانويسي، يكي از راه‌هاي جذب مشتري و كاربر است. براي اين كه ميزان جذابيت سايت و مقالات خود را بالا ببريد نيازمند اين هستيد كه تصاوير سايت خود را بهينه‌سازي كنيد. در اين مقاله شما را با روش‌هاي بهينه كردن عكس‌ها و تصويرهاي سايت آشنا مي‌كنيم.

منظور از سئو تصاوير سايت چيست؟

بهينه سازي تصاوير سايت يعني كيفيت و كميت عكسها را به حدي برسانيم كه روي سرعت آپلود شدن سايت تاثير منفي نگذارند و در ضمن، كاربران را به خواندن مطالب و گشتن در سايت تشويق كنند.

همان طور كه مي‌دانيد عكس‌ها از جمله مواردي هستند كه كاربر را به خواندن مقاله تشويق مي‌كنند و از طرف ديگر، موجب مي‌شوند آن‌ها درك بهتري از مطالب داشته باشند. پس با اين اوصاف مي‌توان گفت سئو تصاوير هم جزو مواردي است كه در بهينه‌سازي سايت نقش مهمي بازي مي‌كند.

از چه روش‌هايي براي بهينه سازي تصاوير سايت استفاده كنيم؟

راهكارهاي مختلفي براي اين كار وجود دارد كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم:

تصوير مناسب انتخاب كنيد

براي تكميل كردن محتواي خود بايد از يك تصوير مناسب استفاده كنيد. تصويري را انتخاب كنيد كه با محتواي شما مرتبط باشد.

ارتباط عكس با مطالب و كلمات اطراف خود باعث بهبود رتبه آن در نتايج جستجوي تصاوير ميشود. همچنين عكس مرتبط با صفحه يا مقاله به درك بهتر كاربر از موضوع كمك مي‌كند.

براي تصاوير نام مناسب انتخاب كنيد

مي‌دانيد كه به كارگيري كلمات كليدي در سئو نقش مهمي دارد اين موضوع در مورد تصاوير هم صدق مي‌كند. از اسم‌هاي كوتاه و مرتبط با عكس استفاده كنيد. اسم عكس به گوگل كمك مي‌كند بفهمد تصاوير درباره چه چيزي هستند. پس به خاطر داشته باشيد كه در هنگام نامگذاري عكسها از كلمات كليدي استفاده كنيد.

از تگ متن جايگزين Alt استفاده كنيد

گاهي كاربران اجازه لود عكس را در مرورگر خود نمي‌دهند يا عكس‌ها به هر دليلي باز نمي‌شوند. در اين حالت، متن جايگزين به جاي عكس نمايش داده مي‌شود. تگ Alt در واقع متن جايگزيني است كه در زمان بروز چنين مشكلاتي آن را مشاهده مي‌كنيد. براي نابينايان نيز اين متن جايگزين به صدا يا متن بريل برگردانده مي‌شود.

مراقب حجم تصاوير انتخابي باشيد

روش هاي بهينه سازي تصاوير

حجم تصاوير سايت ارتباط مستقيم با سرعت آپلود شدن يا بارگذاري دارند. هر چه حجم عكس‌ها بيشتر باشد به همان ميزان سرعت بارگذاري سايت كمتر خواهد شد. در چنين شرايطي كاربران بي‌حوصله بدون معطلي از سايت خارج مي‌شوند. براي كم كردن حجم عكس‌ها مي‌توانيد از برنامه‌هايي مانند Photoshop ، Tinypng ، Compress JPEGو … استفاده كنيد.

از فرمتهاي مناسب براي تصاوير استفاده كنيد

هر عكسي فرمت خاص خود را دارد. در هنگام انتخاب يك عكس بايد بدانيد از چه فرمتي استفاده كنيد. رايج‌ترين فرمت‌هاي تصاوير در سايت‌هاي اينترنتي، فرمت‌هاي PNG ، JPEG و GIF هستند.

فرمت JPEG يا JPG

اين فرمت محبوب‌ترين فرمت تصويري وب در بين مردم است و براي تصاوير سياه و سفيد، تصاوير دوربين و تصاوير واقعي و همچنين مناسب براي تصاوير با تعداد رنگ بالا مناسب خواهد بود. تصاوير JPEG به دليل فشردگي داراي حجم كم و كيفيت مناسب هستند و تمامي مرورگرها و نرم‌افزارهاي ويرايش از اين قالب تصويري پشتيباني مي‌كنند.

فرمت PNG

اين فرمت را معمولا با تصاوير شفاف و نيمه‌شفافي مي شناسند كه داراي حجم نسبتا بالايي هستند و نسبت به قالب‌هاي JPEG و GIF كيفيت بيشتري دارند. فرمت PNG براي تصاوير گرافيكي ساده مثل آيكون‌ها و نمودارها مناسب‌اند و همچنين تصويرهايي با تعداد رنگ بالا را پشتيباني مي‌كنند.

فرمت GIF

اين فرمتي است كه براي تصاوير متحرك و انيمشن‌هاي كوتاه استفاده مي‌شود و داراي حجم نسبتا كمي است. فرمت GIF براي عكس‌هاي گرافيكي ساده و كوچك و تصاويري با خطوط عمودي و افقي مناسب هستند و توسط اكثر مرورگرها پشتيباني مي‌شوند.

فرمت SVG

فرمت SVG معمولا براي ترسيمات متحرك، بنرهاي تبليغاتي، آيكون‌ها و اينفوگراف‌ها استفاده مي‌شود و از گرافيك‌هاي متحرك و انيميشن و تصاوير گرافيكي ساده پيشتيباني مي‌كند.

در پايان و به صورت كلي مي‌توان گفت بهينه سازي تصاوير روي سرعت بارگذاري سايت و جذابيت محتوا براي كاربران تاثير بسياري دارد و همچنين مي‌تواند بر رتبه سايت در صفحات نتايج جستجو نيز موثر باشد.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 631
  • بازدید کلی : 5548
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی