loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 111
11 زمان : 1399:2

همه چيز درباره طراحي سايت

در شرايط و وضعيت دنياي امروز، طراحي سايت يكي از ملزومات بسياري از كسب‌وكارها به شمار مي‌رود. هر روز تعداد تجارت‌هايي كه به برندسازي و بازاريابي ديجيتال روي مي‌آورند بيشتر مي‌شود. استراتژي‌هاي مختلفي براي حضور موفق و پر رنگ در فضاي مجازي وجود دارد كه بيشتر آن‌ها با طراحي يك وب سايت شروع مي‌شوند.

يك وب سايت قوي و موفق، پايگاه محكمي براي برند به شمار مي‌رود. پايگاهي كه تمامي فعاليت‌هاي يك برند را جهت مي‌دهد. وب سايت خانه برند محسوب مي‌شود. تمامي جزئيات يك سايت اينترنتي، از محتواي متني و تصويري گرفته تا طراحي گرافيك و حتي نوع طراحي منوها، بازتابي از شخصيت و فرهنگ برند شما هستند. با اين توصيفات بسيار مهم است كه طراحي سايت خود را به يك تيم مجرب و متخصص بسپاريد.

همه چيز درباره طراحي سايت

در شرايط و وضعيت دنياي امروز، طراحي سايت يكي از ملزومات بسياري از كسب‌وكارها به شمار مي‌رود. هر روز تعداد تجارت‌هايي كه به برندسازي و بازاريابي ديجيتال روي مي‌آورند بيشتر مي‌شود. استراتژي‌هاي مختلفي براي حضور موفق و پر رنگ در فضاي مجازي وجود دارد كه بيشتر آن‌ها با طراحي يك وب سايت شروع مي‌شوند.

يك وب سايت قوي و موفق، پايگاه محكمي براي برند به شمار مي‌رود. پايگاهي كه تمامي فعاليت‌هاي يك برند را جهت مي‌دهد. وب سايت خانه برند محسوب مي‌شود. تمامي جزئيات يك سايت اينترنتي، از محتواي متني و تصويري گرفته تا طراحي گرافيك و حتي نوع طراحي منوها، بازتابي از شخصيت و فرهنگ برند شما هستند. با اين توصيفات بسيار مهم است كه طراحي سايت خود را به يك تيم مجرب و متخصص بسپاريد.

چرا به طراحي وبسايت نياز داريم؟

ممكن است بپرسيد وقتي اين همه رسانه اجتماعي با كاربران فراوان وجود دارد، اساسا چرا بايد براي طراحي وب سايت اقدام كنيم؟ در حقيقت، داشتن يك وب سايت تنها راه ميزباني از كاربران اينترنتي نيست اما قطعا بهترين راه است. شما مي‌توانيد در رسانه‌هاي اجتماعي نيز فعاليت داشته باشيد اما اين صفحات، جاي يك وب سايت خوب را نمي‌گيرند.

وب سايت‌ها و صفحات شبكه‌هاي اجتماعي مكمل هم هستند و نه جايگزين هم. صفحات اجتماعي قالب‌هاي از پيش تعيين شده‌اي دارند كه به ناچار بايد با آن‌ها سازگار شويد. در مورد وب سايت اين طور نيست. شما ميتوانيد روي تك تك جزئيات وب سايت خود نظارت داشته باشيد و ترتيبي بدهيد كه همه موارد طبق نظر خودتان طراحي شوند. اين مسئله به ويژه اگر برنامه‌اي براي برندسازي داشته باشيد، اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

همچنين در مواردي كه قصد فروش محصول يا خدماتي را داشته باشيد، وب سايت فروشگاهي به مراتب بهتر از يك صفحه اجتماعي خواهد بود. در اين وب سايت مي‌توانيد تمامي ويژگي‌هاي يك فروشگاه واقعي را بگنجانيد. محصولات و برندها را دسته‌بندي كنيد، براي هر محصول توضيحات مفصلي قرار دهيد، امكان مقايسه بين برندها را ايجاد كنيد، فيلترهاي مختلف براي محصولات بگذاريد و … . اين كارها را نمي‌توان در شبكه‌هاي اجتماعي به خوبي انجام داد.

طراحي سايت اينترنتي چه اصول و مراحلي دارد؟

شركت طراحي سايت در تهران و ايران زياد است. با يك نگاه به تبليغاتي كه در اين زمينه وجود دارد، متوجه دامنه گسترده خدمات طراحي سايت مي‌شويم. با اين حال، هر شركتي و هر نوع طراحي وبسايتي مناسب همه كسب‌وكارها نيست. طراحي وبسايت حرفه‌اي اصول و مراحلي دارد كه به آن مي‌پردازيم.

قبل از هر چيز بايد بررسي كنيم كه يك وب سايت لازم است چه ويژگي‌هايي داشته باشد و چه مواردي بايد در آن در نظر گرفته شود.

ويژگي‌هاي طراحي سايت اصولي

ويژگي‌هاي طراحي سايت اصولي

هر متخصصي سبكي در طراحي وبسايت دارد و با توجه به نوع سفارش‌ها، نوع طراحي سايت نيز تغيير مي‌كند. با اين حال، بعضي ويژگي‌ها بين سايت‌هاي مختلف مشترك هستند و بايد در همه طراحي‌ها رعايت شوند. از جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

ساختار كدنويسي و قالب بهينه و سازگار با موتورهاي جست‌وجو: در هر نوع طراحي وبسايتي، مسئله سازگاري با موتورهاي جست‌وجو بايد در نظر گرفته شود. اگر ساختار كدها يا قالب مشكل داشته باشند، همه تلاش‌ها براي سئو و افزايش رتبه در صفحه نتايج، بيهوده خواهد بود.

طراحي ريسپانسيو يا واكنش‌گرا: اين روزها، طراحي ريسپانسيو ديگر يك گزينه نيست و به يكي از اصول مهم طراحي وبسايت تبديل شده است. با توجه به اين كه تعداد كاربران موبايلي هر روز بيشتر مي‌شود و گوگل نيز اولويت را نحوه نمايش سايت در موبايل اختصاص داده است، همه وب سايت‌ها بايد قابليت سازگاري با دستگاه‌هاي مختلف را داشته باشند.

سرعت بارگذاري بالا: مسئله سرعت بارگذاري سايت هم براي كاربران بسيار مهم است و هم براي موتورهاي جست‌وجو. به همين دليل، سايت‌ها بايد در كمترين زمان ممكن لود شوند. اين مسئله هم روي سئو وب سايت تاثير مي‌گذارد و هم در ميزان رضايت كاربران موثر است.

امنيت: طبيعتا از اين فاكتور نمي‌توان گذشت. امنيت هم براي صاحبان سايت مهم است و هم براي كاربران اهميت ويژه‌اي دارد. با دريافت گواهينامه ssl امنيت اطلاعات كاربران تامين خواهد شد و با رعايت اصول كدنويسي و انتخاب قالب‌هاي امن، اطلاعات صاحبان وب سايت در امان مي‌ماند.

پنل مديريت آسان: يكي از نكات مثبت در مورد وب سايت‌هاي وردپرسي، پنل مديريت ساده و قابل درك آن‌ها است. همين نكته بايد در مورد وب سايت‌هاي اختصاصي نيز رعايت شود. يعني كارفرما بايد بتواند با كمي آموزش به راحتي سايت خود را مديريت كند و كمترين نياز را به پشتيباني داشته باشد.

چه تخصص‌هايي بايد در تيم طراحي وبسايت وجود داشته باشد؟

با توجه به تمامي مواردي كه گفته شد، حتما تا كنون متوجه شده‌ايد كه تيم طراحي وب سايت بايد به چند تخصص يا حوزه تخصصي تسلط داشته باشند. از جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

برنامه‌نويسي وب

هسته اصلي تيم طراحي وبسايت را، برنامه نويس وب تشكيل مي‌دهد. زبان‌هاي برنامه‌نويسي مختلفي وجود دارند و هر شركتي از يك يا چند زبان و سيستم مديريت محتوا استفاده مي‌كند. مهم است كه تيم برنامه نويسي شركت، به زبان و سيستم مورد نظر كاملا مسلط باشند و تمامي زير و بم‌هاي آن را به خوبي بدانند.

طراحي تجربه كاربري و رابط كاربري

هر تيم طراحي وبسايت بايد متخصص UI و UX داشته باشد. طراح رابط كاربري مطمئن مي‌شود كار با وب سايت آسان است، كاربران تمامي مراحل را درك مي‌كنند و به راحتي به تمامي موارد مورد نيازشان دسترسي دارند. طراح UX يا تجربه كاربري، نگاهي جامع‌تر دارد و راهكارهايي ارائه مي‌دهد كه با استفاده از آن‌ها، بازديدكنندگان مي‌توانند تجربه لذت‌بخشي از حضور در يك وب سايت داشته باشند.

طراحي گرافيك

ظاهر، رنگ‌ها و طراحي گرافيكي يك وب سايت اولين چيزي است كه نگاه كاربران به خود جلب مي‌كند. به همين دليل از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. يك گرافيست حرفه‌اي مي‌تواند روي تجربه كاربري و برندسازي نيز تاثير مثبتي داشته باشد اما قبل از آن بايد طي جلساتي، ذهنيت و سليقه كارفرما را كامل درك كرده باشد.

دقت داشته باشيد كه ممكن است در يك شركت براي هر يك از اين تخصص‌ها كارشناس جداگانه‌اي وجود داشته باشد يا يك كارشناس در چند حوزه مهارت داشته باشد. در نهايت مهم اين است كه فردي كه طراحي هر يك از بخش‌ها را به عهده دارد، مهارت و توانايي كافي را داشته باشد تا محصول نهايي، يك وب سايت قدرتمند شود.

شركت طراحي سايت وبنا ، با داشتن يك كادر متخصص و تجربه فراوان، به روزترين سايت‌‌ها را طبق استانداردهاي جهاني طراحي مي‌‌كند. براي اطلاع از جزئيات بيشتر و تعرفه هاي طراحي وب سايت كليك كنيد.

مراحل طراحي وب سايت

مراحل طراحي سايت

براي طراحي وبسايت اصولي، روال مشخصي وجود دارد:

  • در مرحله اول، طي يك جلسه ترجيحا حضوري، كارفرما كسب‌وكار و نيازهاي خود را به اطلاع شركت طراحي وبسايت مي‌رساند و شركت با تحقيق و پژوهش در آن زمينه به يك ديد جامع از نيازهاي كارفرما دست پيدا مي‌كند.
  • در مرحله دوم يك نقشه كلي از وب سايت طراحي مي‌شود. در اين نقشه ساختار صفحات و نوع چيدمان منوها مشخص خواهد شد.
  • پس توافق در مورد نقشه وب سايت، نوبت به توافق در مورد المان‌هاي بصري مي‌رسد. رنگ‌ها، طرح‌هاي گرافيكي و نوع قالب با نظر كارفرما انتخاب مي‌شوند.
  • در مرحله نهايي، برنامه نويس‌ها، ساختار تاييد شده را به يك وب سايت تبديل مي‌كنند.

انواع مختلف طراحي وبسايت

وب سايت‌ها را بر اساس نوع كاربري و نوع طراحي مي‌توان به انواع مختلف تقسيم كرد. براي مثال وب سايتي كه با سيستم مديريت محتواي اختصاصي طراحي شده باشد، سايت اختصاصي نام دارد. در اين نوع، شركت طراحي وبسايت از سيستم‌هاي مديريت محتواي آماده استفاده نمي‌كند و سايت را با CMS اختصاصي طراحي مي‌كند. معمولا استفاده از اين نوع وب سايت‌ها به سازمان‌هاي بزرگ يا ارگان‌هاي دولتي و كسب‌وكارهاي خاص و ويژه با ترافيك بالا پيشنهاد مي‌شود.

دسته‌بندي ديگر، بر اساس نوع كاربري و هدف طراحي وبسايت انجام مي‌شود. بر اين اساس، انواع مختلفي از طراحي وبسايت وجود دارد. مانند طراحي وب سايت شركتي، سايت شخصي، سايت دانلود فيلم، سايت ورزشي و … .

هر يك از اين وب سايت‌ها ملزومات خاص خود را دارد. روشي كه براي طراحي وبسايت يك استاد دانشگاه در نظر گرفته مي‌شود، با روش طراحي وب سايت خبري و ورزشي متفاوت است. شركت طراحي سايت بايد ابتدا ملزومات يك كسب‌وكار را درك كند و بر اساس آن استراتژي لازم براي طراحي وب سايت را در نظر بگيرد.

چه نوع سايتي براي چه نوع كسب‌وكاري مناسب است؟

همان طور كه مي‌دانيد تعداد زيادي شركت طراحي وبسايت در تهران و ايران وجود دارد. حتي اگر فقط شركت‌هاي معتبر و با سابقه را در نظر بگيريم، باز هم تنوع آن‌ها زيادي است. هر كدام هم سبك و روش خاص خود را دارند و تجربيات‌شان شامل حوزه‌هاي خاصي مي‌شود. ضمنا هر كدام از زبان‌هاي برنامه نويسي و سيستم‌هاي مديريت محتواي خاصي استفاده مي‌كنند. انتخاب شركت طراحي وب سايت تا حدود زيادي به نيازهاي شما بستگي دارد. اين كه چه نوع وب سايتي مي‌خواهيد و در چه زمينه‌اي فعاليت مي‌كنيد.

براي مثال اگر يك وب سايت اختصاصي در نظر داشته باشيد، بايد به شركتي مراجعه كنيد كه توانايي طراحي CMS اختصاصي را داشته باشد و سيستم مديريت محتواي اختصاصي آن، امتحان خود را پس داده باشد.

طراحي وبسايت اصولي

اين روزها ابزارها و سرويس‌هاي زيادي براي طراحي سايت وجود دارد. حتي بعضي از اين سرويس‌ها رايگان هستند. يك سايت ابتدايي وردپرسي را با كمي آموزش احتمالا خودتان هم مي‌توانيد طراحي كنيد. مسئله اين است كه هيچ يك از اين وب سايت‌ها اصولي نخواهند بود. يك وب سايت اصولي، با هر زبان و سيستمي كه نوشته شود، طبق استانداردهاي روز دنيا طراحي مي‌شود. اين وب سايت با موتورهاي جست‌وجو سازگار است، در تمامي دستگاه‌ها به خوبي نمايش داده مي‌شود، سرعت بارگذاري بالايي دارد و مهمتر از همه، با فرهنگ برند همخواني دارد و بهترين معرف آن است.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 649
  • بازدید کلی : 5566
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی