loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 80
11 زمان : 1399:2

سئو Off Page و تاثير آن روي سايت

سئو Off page يكي از انواع بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو است. همان طور كه مي‌دانيد در مبحث بهينه‌سازي سايت عواملي مختلفي دخيل هستند با آگاهي داشتن از اين عوامل و انجام آن‌ها مي‌توانيد به نتيجه دلخواه خود برسيد. در اين مقاله قصد داريم در مورد بهينه‌سازي خارجي سايت يا همان سئو Off Page صحبت كنيم و از نحوه عملكرد آن روي موتورهاي جستجو اطلاعات لازم را به دست بياوريم .

سئو Off Page و تاثير آن روي سايت

سئو Off page يكي از انواع بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو است. همان طور كه مي‌دانيد در مبحث بهينه‌سازي سايت عواملي مختلفي دخيل هستند با آگاهي داشتن از اين عوامل و انجام آن‌ها مي‌توانيد به نتيجه دلخواه خود برسيد. در اين مقاله قصد داريم در مورد بهينه‌سازي خارجي سايت يا همان سئو Off Page صحبت كنيم و از نحوه عملكرد آن روي موتورهاي جستجو اطلاعات لازم را به دست بياوريم .

بهينه‌سازي خارجي سايت چيست؟

سئو آف پيج ( Off Page ) در اصل همان بهينه‌سازي خارجي سايت است. در نگاه وسيع‌تر به مجموعه اقداماتي گفته مي‌شود كه خارج از سايت خود انجام مي‌دهيد. مي‌توان گفت سئوي خارجي نوعي تبليغات است كه براي بهتر ديده شدن سايت و معرفي فعاليت خود انجام مي‌دهيد.

سئو Off Page چگونه انجام مي‌شود؟

به مرور زمان، با انجام ترفندهاي سئو Off Page روي وب سايت، سايت‌تان از جانب موتورهاي جستجو و كاربران شناخته خواهد شد. اما چگونه به اين مرحله برسيم؟

لينكسازي

لينك سازي در تمامي انواع و سبك هاي سئو به كار مي رود. در مبحث بهينه‌سازي خارجي سايت (Off Page Seo) ، مهمترين عاملي كه بايد در نظر بگيريد بك لينك است. بك لينك، به لينكي گفته مي‌شود كه از وب سايت‌ها و وبلاگ‌هاي ديگر دريافت مي‌كنيد. موتورهاي جستجو، بك لينك‌ها را به عنوان نشانه‌اي از كيفيت محتواي لينك‌شده در نظر مي‌گيرند. هر چه تعداد لينك‌هاي دريافتي از ديگر سايت‌ها بيشتر باشد به همان ميزان رتبه دريافتي شما در صفحات جستجو بيشتر خواهد شد. البته لينكي كه دريافت مي‌كنيد بايد مفيد باشد. انواع بك لينك‌ها را در ادامه مشاهده خواهيد كرد.

Natural links يا لينكهاي طبيعي: در اين روش شما بدون اين كه كاري انجام دهيد از سوي ديگر سايت‌ها لينك دريافت مي‌كنيد. اگر متون و مقالات مفيد و هدفمند توليد كنيد كاربران و وبلاگ نويسان با شما و سايت‌تان آشنا مي‌شوند و به عنوان منبع به آن لينك مي‌دهند. اين نوع لينك‌سازي محبوب گوگل است.

Manually build links يا لينكهاي ساخته شده دستي: در اين روش مستقيما با مديران سايت و وبلاگ نويسان مذاكره مي‌كنيد و از آن‌ها مي‌خواهيد لينك‌تان در سايت‌شان قرار دهند. بايد با كساني تماس بگيريد كه زمينه فعاليت آن‌ها با شما يكسان باشد.

Self-created links يا لينكهايي خودساخته: منظور لينك‌هايي است كه ما به صورت دستي در قسمت نظرات وبلاگ‌ها و فروم‌ها يا انجمن‌ها مي‌سازيم. از آن جا كه اين نوع لينك‌ها معمولا با سئو كلاه سياه ( Black Hat Seo ) همراه هستند، گوگل علاقه چنداني به آن‌ها ندارد.

فعاليت در شبكههاي اجتماعي

سئو آف پيج

فيسبوك، توئيتر، لينكدين و گوگل پلاس از جمله صفحاتي هستند كه فعاليت در آن‌ها براي گوگل مهم است و امتياز به همراه خواهد داشت. شبكه‌هاي اجتماعي از بهترين مكان‌ها براي برندسازي و تبليغات به حساب مي‌آيند.

بازاريابي ويدئو و اشتراكگذاري عكس

همان طور كه مي‌دانيد تاثير عكس و فيلم در بازاريابي اينترنتي، خيلي بيشتر از متن است. با به اشتراك گذاشتن عكس در وب سايت‌هاي اشتراك‌گذاري عكس و قرار دادن لينك سايت خود در زير آن‌ها ، توجه كاربران را جلب مي‌كنيد. در اين صورت كاربر روي لينك كليك مي‌كند و وارد سايت مي‌شود.

همين كار را مي‌توانيد از طريق آپلود كردن ويدئو در سايت‌هايي مانند آپارات و يوتيوب، انجام دهيد.

ثبت نام در موتورهاي جستجو

در حالت طبيعي موتورهاي جستجو سايت شما را بررسي مي‌كنند اما اين امر ممكن است زمان‌بر باشد (اصطلاحا به اين كار ايندكس شدن مي‌گويند). اگر مي‌خواهيد مدت زمان ايندكس شدن را كاهش دهيد ، در موتورهاي جستجو مثل ياهو و گوگل ثبت نام كنيد.

بوكمارك كردن

با توجه با علاقه گوگل به سايت‌هاي بوك مارك مثل RateitAll و Shvoongو Kaboodle ، كافي است آخرين صفحات ايجاد شده درسايت خود را در اين سايت ها قرار دهيد.

از ديگر موارد سئو خارجي مي‌توان از، ثبت نام در دايركتوري‌ها (Directory Subbmission) ، ايجاد لينك طعمه (Link Baiting)، بررسي و نقد كسب‌وكار (Forum Marketing) پاسخ به سوالات (Answer Questions) و شبكه‌هاي فروش آن لاين (Social Shopping Network) نام برد .

در پايان به ياد داشته باشيد كه براي بهينه كردن سايت خود بايد از سئو off page و سئو داخلي هم‌زمان و در يك راستا استفاده كنيد. اين روش‌ها مكمل هم هستند.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 650
  • بازدید کلی : 5567
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی