loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 107
11 زمان : 1399:2

لينك بيلدينگ و انواع لينك سازي

آيا تا به حال نام لينك بيلدينگ يا لينك ‌‌سازي به گوش‌‌تان خورده است؟ مي‌‌دانيد يكي از مهمترين كارها در زمينه سئو لينك سازي است؟ اگر مي‌‌خواهيد با اين مقوله بسيار مهم آشنا شويد، با وبنا همراه باشيد.

لينك بيلدينگ و انواع لينك سازي

آيا تا به حال نام لينك بيلدينگ يا لينك ‌‌سازي به گوش‌‌تان خورده است؟ مي‌‌دانيد يكي از مهمترين كارها در زمينه سئو لينك سازي است؟ اگر مي‌‌خواهيد با اين مقوله بسيار مهم آشنا شويد، با وبنا همراه باشيد.

لينك بيلدينگ چيست؟

لينك بيلدينگ ( Link Building ) يا همان لينك ‌‌سازي به مجموعه اقداماتي گفته مي‌‌شود كه براي بالا بردن تعداد و كيفيت لينك‌‌هاي ورودي به يك صفحه وب سايت انجام مي‌‌شوند.

در بيان ساده‌‌تر Link Building (لينك‌‌سازي) مي‌‌تواند تعداد لينك‌‌هاي با كيفيت در يك وب سايت را افزايش دهد و اين كار احتمال افزايش رتبه سايت را در موتورهاي جستجو بالا مي‌‌برد. همچنين لينك سازي يك تكنيك بازاريابي ثابت شده براي شناساندن يك برند است.

از جمله كارهايي كه در مبحث لينك سازي بايد انجام دهيم بهينه كردن داخلي و خارجي سايت است. بهينه‌‌سازي داخلي يا سئو On Page ، مجموعه اقداماتي است كه در صفحات داخلي سايت خود به منظور بالا بردن افزايش ترافيك سايت و كسب جايگاه برتر در گوگل انجام مي‌‌دهيد. يكي از اين موارد لينك‌‌سازي يا Link Building است.

علاوه بر بهينه كردن داخلي، بايد سايت را از لحاظ خارجي هم بهينه كنيد. به اين امر بهينه‌‌سازي خارجي يا سئو Off Page گفته مي‌‌شود. در سئو Off Page با انجام يك سري فعاليت‌‌ها در شبكه‌‌هاي اجتماعي مانند توئيتر، فيسبوك، اينستاگرام و پيام‌‌رسان‌‌هايي مثل تلگرام سعي در بهينه كردن سايت خود مي‌‌كنيد. يعني مي‌‌توانيد از اين صفحات به سايت خود لينك دهيد.

لينك‌‌هاي متنوع و درست به گوگل و كاربران اين امكان را مي‌‌دهد كه در بين صفحات سايت شما در حركت باشند و بديهي است كه هر چه اين چرخش مداوم‌‌تر باشد، كسب امتياز از جانب گوگل براي شما بيشتر خواهد بود.

ساختار و اجزاي تشكيل دهنده يك لينك

آيا تا به حال به ساختار لينك توجه كرديده‌‌ايد؟ آيا مي‌‌دانيد يك لينك از چه اجزايي تشكيل شده است؟ با هم اجزاي تشكيل‌‌دهنده لينك‌‌ها را بررسي مي‌‌كنيم.

تگ شروع لينك: تگ شروع لينك كه به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a نشان داده مي شود. با اين كاراكتر به گوگل اعلام مي‌‌شود كه در ادامه لينكي وجود دارد.

آدرس يا مقصد لينك: در اين قسمت كلمه href را مي‌‌بينيد. منظور hyperlink referral است. متني داخل علامت نقل قول كه به آدرس سايتي كه به آن لينك داده شده اشاره دارد. اين آدرس مي‌‌تواند آدرس يك تصوير يا فايلي براي دانلود باشد و الزامي بر اين نيست كه حتما URL سايت خاصي باشد. در بعضي از مواقع چيزي بيشتر از يك URL مي‌‌بينيد. كاراكتر # در ابتداي آدرس، كه به يك لينك داخلي اشاره دارد و شما را به قسمت ديگري از صفحه‌‌اي كه در آن قرار داريد، هدايت مي‌‌كند.

انكر تكست يا متن قابل نمايش: در اصل اين قسمت همان متني كه كاربران مي‌‌بينند و در صورت تمايل روي آن كليك مي‌‌كنند. در اين قسمت معمولا از فرمت خاصي استفاده مي‌‌شود كه تمايز آن با بقيه متن قابل مشاهده باشد. اين متن‌‌ها معمولا با رنگ آبي يا زير خط نشان داده مي‌‌شوند.

تگ پايان لينك: اين قسمت شامل كدها يا كاراكترهايي است كه به موتورهاي جستجو اعلام مي‌‌كنند لينك به پايان رسيده است.

روش هاي لينك سازي

همان طور كه گفتيم، لينك‌ ‌سازي يكي از مباحث مهم در زمينه سئو است. نوع و تعداد لينك‌‌هايي كه در مقاله يا صفحه مورد نظر استفاده مي‌‌كنيد، نيز مهم هستند. تعداد لينك‌‌ها بين 2 تا 5 عدد است.

مهم‌‌تر از تعداد لينك، صفحاتي است كه به آن‌‌ها لينك داده مي‌‌شود. گوگل به موضوعات و محتواي مقالاتي كه به آن‌‌ها لينك داده شده هم اهميت مي‌‌دهد. اين لينك‌‌ها مي‌‌توانند نقش مهمي در بهبود رتبه سايت داشته باشند.

روش هاي لينك سازي

سوال اينجاست كه چگونه مي‌‌توانيم به گوگل اعلام كنيم كه اين مقالات را در زمان امتيازدهي مورد بررسي قرار دهد يا نه؟ جواب اين است كه بايد نوع لينك را مشخص كنيد.

لينك نوفالو ( Nofollow ) چيست؟

هدف استفاده از لينك nofollow اين است كه به گوگل اطلاع دهيم كه در تصميم‌‌گيري خود، اين لينك را درنظر نگيرد يا در زبان ساده‌‌تر اينكه تصميم‌‌گيري در مورد لينك‌‌هاي نوفالو برعهده خود گوگل است و شما در مورد آن‌‌ها نظري نمي‌‌دهيد.

معمولا استفاده از اين لينك زماني اتفاق مي‌‌افتد كه نسبت به درستي مطالب سايت يا صفحه مورد نظر اطمينان كامل نداريد. از ديگر مواردي كه مي‌‌توانيد از لينك نو فالو استفاده كنيد در امر تبليغات است. مثلا يك بنر تبليغاتي در صفحه يك وب سايت اجاره كرده‌‌ايد كه به سايت شما لينك داده شود. گوگل براي اينكه اين بنر تبليغاتي در رتبه‌‌بندي سايت تبليغ شده تاثيري نداشته باشد، از شما مي‌‌خواهد لينك مربوط به اين بنر را nofollow كنيد.

لينك دو فالو ( Dofollow ) چيست؟

لينك هاي dofollow توصيف‌‌كننده لينك‌‌هايي هستند كه مي‌‌خواهيد از جانب گوگل مورد بررسي قرار گيرند و در زمان رنكنيگ محاسبه شوند. لينك‌‌هاي دو فالو مشخصه خاصي ندارند و در حالت پيش فرض تمام لينك هاي موجود در مقالات و صفحات ، لينك dofollow هستند.

مسلما هر چه تعداد لينك‌‌هاي دريافتي (بك لينك‌‌ها) ، از نوع لينك‌‌هاي dofollow ، در سايت شما بيشتر باشد امتياز سايت‌‌تان بيشتر خواهد شد.

البته در موارد خاصي اين لينك‌‌ها مي‌‌توانند باعث كاهش امتياز وب سايت نيز بشوند. از نظر گوگل دريافت لينك‌‌هاي بيش از حد، حكم spam دارد زيرا اين كه سايت يا برندي از نظر همگان مورد تائيد باشد، امكان پذير نيست.

هر چند كه لينك هاي dofollow تاثير بيشتر و موثرتري در كسب امتياز و رتبه بندي گوگل دارند اما پيشنهاد Webna Group به شما وب مستران و مديران وب اين است كه در هنگام لينك بيلدينگ استفاده بيشتري از لينك هاي نوفالو نسبت به لينك هاي دو فالو داشته باشيد. به خاطر بسپاريد استفاده همزمان از هر دو نوع بسيار موثرتر خواهند بود و سعي كنيد اين دو لينك را در كنار هم استفاده كنيد.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 626
  • بازدید کلی : 5543
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی