loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 40
11 زمان : 1399:2

بازاريابي سئو چيست؟

در مقاله‌هاي قبلي به مفهوم سئو يا بهينه‌سازي براي موتورهاي جست‌وجو پرداختيم. مي‌دانيم كه سئو شامل مجموعه‌اي از تكنيك‌ها و راهكارها است كه مي‌توانند يك وب سايت را به رتبه‌هاي برتر در صفحه نتايج موتورهاي جست‌وجو برسانند. امروز قصد داريم به بررسي مفهوم بازاريابي سئو بپردازيم. مفهومي كه كمتر در فضاي آموزش‌ها به آن پرداخته شده است.

بازاريابي سئو چيست؟

در مقاله‌هاي قبلي به مفهوم سئو يا بهينه‌سازي براي موتورهاي جست‌وجو پرداختيم. مي‌دانيم كه سئو شامل مجموعه‌اي از تكنيك‌ها و راهكارها است كه مي‌توانند يك وب سايت را به رتبه‌هاي برتر در صفحه نتايج موتورهاي جست‌وجو برسانند. امروز قصد داريم به بررسي مفهوم بازاريابي سئو بپردازيم. مفهومي كه كمتر در فضاي آموزش‌ها به آن پرداخته شده است.

معيارهاي گوگل براي رتبه‌بندي سايت‌ها چيست؟

همان طور كه گفتم، سئو مجموعه‌اي از راه و روش‌ها است. روش‌هايي براي افزايش رتبه سايت‌ها. ما اين روش‌ها را از نحوه عملكرد الگوريتم‌هاي موتورهاي جست‌وجو برداشت كرده‌ايم. اين جا از گوگل صحبت مي‌كنم چون بيشترين اهميت را در اين حوزه دارد.

معيارهاي متعددي براي بهينه بودن يك سايت وجود دارد. بياييد اين معيارها را مانند امتياز در نظر بگيريم. با رعايت هر معيار، مقداري امتياز به دست مي‌آوريد و در نهايت، اگر مجموعه امتيازهايتان از بقيه سايت‌ها بيشتر باشد، رتبه بهتري به دست خواهيد آورد. نكته جذاب اين است كه دامنه فعاليت‌هايي كه براي كسب امتياز بايد انجام شوند، بسيار گسترده است. كافي است فهرست بلند تكنيك‌هاي آن پيج و آف پيج را در نظر بگيريد.

در ميان تمامي اين فاكتورها، سه گزينه از بقيه مهم‌تر هستند: كيفيت، مورد اطمينان بودن و نفوذ. وب سايتي كه در اين سه زمينه امتيازات بالايي به دست آورده باشد، رتبه بهتري كسب خواهد كرد. بازاريابي سئو كمك مي‌كند امتيازات خود را در اين زمينه‌ها افزايش دهيد.

براي گوگل هم مثل من و شما مشتري و مخاطب اولويت دارند. در واقع تجارت همه ما به رضايت مخاطبان‌مان وابسته است. به همين دليل، تمامي سياست‌هاي گوگل در راستاي جذب و حفظ مخاطبان است. مخاطب گوگل جست‌وجو كننده‌ها هستند. كساني كه انتخاب مي‌كنند به جاي استفاده از موتورهاي جست‌وجوي ديگر، موارد مورد نيازشان را در گوگل سرچ كنند.

همه الگوريتم‌هاي گوگل، براي جلب رضايت اين جست‌وجو كننده‌ها طراحي شده‌اند. با اين هدف كه بهترين و مرتبط‌ترين نتايج به كاربران نشان داده شود. به همين دليل، سه فاكتور كيفيت، مورد اطمينان بودن و نفوذ اهميت بالايي براي گوگل دارد. بياييد نگاه دقيق‌تري به اين سه فاكتور بياندازيم.

نقش عنصر كيفيت در بازاريابي سئو

نقش عنصر كيفيت در بازاريابي سئو

وقتي گوگل مي‌خواهد تصميم بگيرد كدام سايت‌ها بايد در رتبه‌هاي بالا باشند، بررسي مي‌كند كه كدام وب سايت چيزي با ارزش و تازه به جست‌وجوگران ارائه مي‌دهد. ارزشي كه يك وب سايت ايجاد مي‌كند و منحصر به فرد بودن آن، عامل مهمي در رسيدن به رتبه‌هاي برتر است.

فرض كنيم شما يك وب سايت فروشگاهي داريد و مي‌خواهيد تي شرت مردانه بفروشيد. اگر در وب سايت‌تان همان توضيحات محصولي را بگذاريد كه سايت‌هاي فروشگاهي ديگر دارند، چيز جديد و منحصر به فردي به كاربران ارائه نكرده‌ايد. ممكن است محصولي كه ارائه مي‌كنيد كيفيت بسيار بالايي داشته باشد اما محتواي وب سايت‌تان چيز جديدي نيست. بنابراين گوگل نمي‌تواند متوجه شود كه وب سايت و محصولات شما بسيار عالي هستند. اين جا بازاريابي سئو به كمك‌تان مي‌آيد. مي‌توانيد به جاي توضيحات تكراري، محتواي جذاب و مفيد به كاربران ارائه دهيد. اين تي شرت با چه استايلي هماهنگي دارد؟ با چه رنگ‌ها و سبك‌هايي ست مي‌شود؟ روش شست‌وشوي آن چگونه است؟ لكه‌ها را چطور بايد از روي آن پاك كرد؟

حتي مي‌توانيد كارهاي خلاقانه‌تري انجام دهيد. از مردم بخواهيد عكس‌هايشان را با اين تي شرت‌ها براي‌تان بفرستند و آن‌ها را در وب سايت و شبكه‌هاي اجتماعي‌تان به اشتراك بگذاريد. جامعه‌اي از خريداران تشكيل دهيد و كمپين‌هاي جذاب راه بياندازيد. هزار ايده مختلف مي‌تواند وجود داشته باشد. هدف اين است كه كار جديدي انجام دهيد، به گوگل بفهمانيد با بقيه سايت‌ها تفاوت داريد و از آن‌ها بهتر هستيد.

اعتبار و مورد اطمينان بودن يك وب سايت

همان طور كه گفتيم، گوگل مي‌خواهد بهترين سايت‌ها را به كاربران نشان دهد. يك معيار مهم در اين زمينه، مورد اطمينان بودن وب سايت است. اگر يك سايت به صورت مداوم بازخوردها و نقدهاي منفي دريافت كند، به مرور جايگاه خود را از دست خواهد داد. بازاريابي سئو روش‌هاي مختلفي دارد كه از طريق آن‌ها مي‌توانيد به گوگل نشان دهيد يك وب سايت معتبر در زمينه كاري خود هستيد و مردم به شما اطمينان دارند.

از وب سايت‌هايي با آتوريتي بالا لينك بگيريد، در خبرگزاري‌هاي معتبر رپورتاژ منتشر كنيد، از وب سايت‌هاي معتبر مرتبط به زمينه كاري خود لينك بگيريد و … . در واقع اين عنصر ارتباط بسيار مهم است. مثلا در مورد همان وب سايت فروشگاهي و فروش تي شرت، اگر فروشنده‌هاي ديگر، خرده‌فروش‌ها، وب سايت‌هاي صنعت پارچه، خريداران راضي و … به سايت شما لينك بدهند، گوگل متوجه مي‌شود شما در عرصه فعاليت خود معتبر و هستيد و ديگر متخصصان شما را مي‌شناسند و به شما اطمينان دارند.

با اين توضيحات، بازاريابي سئو و لينك بيلدينگ در خدمت هم هستند. با استفاده از اصول بازاريابي سئو متوجه مي‌شويد بهتر است در چه پلتفرم‌هايي لينك بسازيد و با لينك‌سازي صحيح، در زمينه اعتبار و اطمينان، امتيازهاي خوبي از گوگل دريافت مي‌كنيد.

نفوذ يا آتوريتي سايت

نفوذ يا آتوريتي سايت

گوگل هميشه مي‌خوهد محبوب‌ترين سايت‌ها را به كاربران نشان دهد. بايد سيگنال‌هايي برايش بفرستيد تا متوجه شود در زمينه كاري خود محبوب‌ترين هستيد. براي ارسال اين سيگنال‌ها، بازاريابي سئو با شبكه‌هاي اجتماعي گره مي‌خورد.

سيگنال‌هاي اجتماعي تا حد زيادي نشان‌دهنده محبوبيت برندها هستند. بنابراين، لازم است يك شبكه از هواداران ايجاد كنيد. در شبكه‌هاي اجتماعي فعال باشيد. فروم‌ها و انجمن‌هاي برندسازي شده راه بياندازيد. از خريداران بخواهيد در مورد تجربه خريدشان بنويسند و به وب سايت شما لينك بدهند. كمپين‌ها و هشتگ‌هاي مختلف راه بياندازيد. هر چه بيشتر نام برندتان در فضاي اينترنت مطرح شود، گوگل بيشتر متوجه محبوبيت‌تان مي‌شود و امتيازات بيشتري مي‌گيريد.

آيا بازاريابي سئو همان بازاريابي محتوا است؟

قبلا مفصل در مورد بازاريابي محتوا و ارتباط آن با سئو صحبت كرده‌ايم. افرادي كه اين دو را يكسان مي‌دانند، در واقع به فاكتور كيفيت نظر دارند. اين باور به نظر من درست نيست. البته بازاريابي محتوا و سئو ارتباطي تنگاتنگ و دو سويه دارند و هر يك در خدمت ديگري هستند. با اين حال همان طور كه مشاهده كرديد، در بازاريابي سئو ، غير از محتوا، فاكتورهاي تاثيرگذار ديگري نيز وجود دارد. در حقيقت، سئو از بازاريابي محتوا استفاده مي‌كند تا با توليد محتواي مفيد و جذاب و تازه، سطح بالاي كيفيت وب سايت را به موتورهاي جست‌وجو نشان دهد.

با يك نگاه دقيق‌تر، متوجه مي‌شويم در حقيقت بهينه‌سازي وب سايت، فرايندي است كه از طريق آن خود را به گوگل و موتورهاي جست‌وجوي ديگر ثابت مي‌كنيم. مجموعه فعاليت‌هايي كه به گوگل نشان مي‌دهد ما مفيدترين و تازه‌ترين و جذاب‌ترين محتوا را ارائه مي‌دهيم، ديگران به ما اطمينان دارند و در بين مردم محبوب هستيم بازاريابي سئو نام دارد. اين فرايند هيچ وقت به پايان نمي‌رسد. هميشه بايد در جهت اثبات خود به گوگل فعاليت كنيم. هميشه بايد بهترين باشيم.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 668
  • بازدید کلی : 5585
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی