loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 27
11 زمان : 1399:2

فريم ورك هاي طراحي وبسايت

اگر با دنياي برنامه‌نويسي وب آشنايي مختصري داشته باشيد، حتما تا كنون نام فريم ورك هاي طراحي وبسايت به گوشتان خورده است. فريم ورك Framework ابزاري است كه در برنامه‌نويسي به صورت كلي و به ويژه در برنامه‌نويسي وب و طراحي سايت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين مقاله به بررسي معني و مفهوم اين اصطلاح مي‌پردازيم، انواع آن را معرفي مي كنيم و مزاياي استفاده از آن را مورد توجه قرار مي‌دهيم.

فريم ورك هاي طراحي وبسايت

اگر با دنياي برنامه‌نويسي وب آشنايي مختصري داشته باشيد، حتما تا كنون نام فريم ورك هاي طراحي وبسايت به گوشتان خورده است. فريم ورك Framework ابزاري است كه در برنامه‌نويسي به صورت كلي و به ويژه در برنامه‌نويسي وب و طراحي سايت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين مقاله به بررسي معني و مفهوم اين اصطلاح مي‌پردازيم، انواع آن را معرفي مي كنيم و مزاياي استفاده از آن را مورد توجه قرار مي‌دهيم.

فريم ورك چيست؟

فريم ورك در لغت به معناي چارچوب است. كارشناسان نرم‌افزار در هنگام نوشتن برنامه‌هاي مختلف متوجه شدند كه بسياري از كارها در اين برنامه‌ها تكرار مي‌شود. به همين دليل به فكر افتادند قالبي طراحي كنند كه با استفاده از آن نيازي به بازنويسي كدهاي تكراري و مشترك نباشد. به اين ترتيب فريم ورك هاي طراحي وبسايت به وجود آمدند. با اين توضيحات به يك تعريف دقيق مي‌رسيم:

فريم وركها مجموعهاي از چارچوبها و ساختارها هستند كه توسط بهترين برنامهنويسان جهان به صورت مجموعهاي از كدها و ابزارهاي پيشساخته ارائه ميشوند. هدف اين چارچوبها بالا بردن سرعت برنامهنويسي و پرهيز از دوبارهنويسي كدها است.

تصور كنيد قصد طراحي وبسايت را داريد. بسياري از كارهايي كه بايد انجام دهيد با طراحي سايت‌هاي ديگر مشترك است. بخش‌هاي فرم ورود، گالري تصاوير، داشبورد، پايگاه داده و … در تمامي سايت‌ها وجود دارند. اگر از يك فريم ورك مناسب استفاده كنيد ديگر لازم نيست فرايند طراحي اين بخش‌ها را براي هر سايت تكرار كنيد. فريم ورك همه اين بخش‌ها را پوشش مي‌دهد. به اصطلاح ديگر لازم نيست چرخ را دوباره اختراع كنيد!

مزاياي استفاده از فريم ورك هاي طراحي وبسايت در برنامه‌نويسي

مزاياي استفاده از فريم ورك هاي طراحي سايت در برنامه‌نويسي

با توجه به توضيحات بالا، مزاياي استفاده از فريم ورك تا حدود زيادي روشن شد. اكنون مي‌توانيم بگوييم بزرگترين مزيت استفاده از فريم ورك‌ها، بالا بردن سرعت برنامه‌نويسي است. اما اين ابزارها مزاياي ديگري نيز دارند:

  • در فريم ورك هاي طراحي وبسايت امكانات بسياري به صورت پيش‌فرض قرار داده شده است و شما مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد. به اين ترتيب علاوه بر صرفه‌جويي در زمان، دقت برنامه‌نويسي نيز افزايش مي‌يابد.
  • با استفاده از فريم ورك‌ها كدهاي مرتب و منظم و خواناتري خواهيد داشت.
  • فريم ورك‌ها اجازه استفاده مجدد از كدها يا به اصطلاح reuse كردن آن‌ها را مي‌دهند.
  • با استفاده از فريم ورك‌ها ديگر لازم نيست زماني را صرف كارهاي تكراري كنيد و مي‌توانيد روي بخش‌هاي مهم‌تر پروژه متمركز شويد.
  • استفاده از فريم ورك هاي طراحي سايت يا طراحي نرم‌افزار باعث مي‌شود زمان كمتري صرف كنيد و اين مسئله به كاهش هزينه‌هاي اتمام كار منجر خواهد شد.

بهترين فريم ورك هاي طراحي وبسايت

فريم ورك هاي طراحي سايت انواع مختلفي دارند كه با توجه به زبان و محيط برنامه‌نويسي خود آن‌ها را انتخاب مي‌كنيد. در ادامه به بعضي از بهترين فريم ورك هاي طراحي سايت اشاره مي‌كنيم:

لاراول Laravel

لاراول يكي از فريم ورك هاي طراحي سايت پيشرفته در زبان برنامه‌نويسي php است. لاراول بهترين روش‌هاي برنامه‌نويسي را تركيب كرده است و با ايجاد فرايندها و ساختار منحصر به فرد، به محبوب‌ترين فريم ورك php تبديل شده است. اين فريم ورك بسيار توسعه‌پذير است مي‌توان از آن در طراحي سايت‌هاي كوچك و بزرگ استفاده كرد. به علاوه لاراول تمامي امكانات سئو را به صورت ويژگي‌هاي پيش‌فرض در اختيار طراحان قرار مي‌دهد.

سيمفوني Symphony

سيمفوني را انقلابي در برنامه‌نويسي php دانسته‌اند. بسياري از كتابخانه‌هاي اين فريم ورك در در نرم‌افزارهاي بزرگي مانند دروپال و حتي فريم ورك‌هاي ديگر مانند لاراول استفاده مي‌شوند. سمفوني روش‌هاي جديدي در برنامه‌نويسي ايجاد كرد و توسعه‌پذيري را در ابعاد جديدي به برنامه‌نويسان وب نشان داد. سيمفوني يك فريم ورك امن و سريع است كه به عنوان استاندارد غير رسمي برنامه‌نويسي php شناخته مي‌شود.

جانگو Django

جانگو را مي‌توان محبوب‌ترين فريم ورك زبان برنامه‌نويي پايتون دانست. در حقيقت بسياري از افراد به دنبال يادگيري اين زبان مي‌روند تا بتوانند از جانگو استفاده كنند. كاربري آسان، آينده‌نگري، پكيج‌ها و امكانات مختلف و بسياري مزاياي ديگر باعث شده است بسياري از برنامه‌نويسان وب از آن استفاده كنند و سرعت و كيفيت طراحي‌هاي خود را بالا ببرند.

انگولار Angular

انگولار يكي از فريم ورك هاي طراحي سايت در زبان جاوا اسكريپت است كه در سال 2009 توليد شد و اكنون گوگل توسعه آن را به عهده گرفته است. انگولار براي طراحي وب‌اپليكيشن‌ها و سايت‌هاي اطلاعاتي بسيار مناسب است؛ سايت‌هايي كه اطلاعات را بر اساس نياز كاربر نمايش مي‌دهند.

چگونه فريم ورك مناسب انتخاب كنيم؟

چنان كه ديديد، هر زبان برنامه‌نويسي فريم ورك‌ هاي مربوط به خود را دارد. از هر زبان برنامه‌نويسي كه استفاده مي‌كنيد، چندين گزينه به عنوان فريم ورك پيش روي شما خواهد بود. آن‌ها خصوصيات مشتركي دارند اما هر يك نقطه قوت خاصي نيز دارد. با توجه به برنامه‌اي كه مي‌خواهيد بنويسيد يا نوع سايتي كه قصد طراحي آن را داريد، فريم ورك متناسب را انتخاب خواهيد كرد.

بهترين كار اين است كه قبل از شروع كد نويسي در مورد فريم ورك‌هاي مختلف و قابليت‌هاي آن‌ها تحقيق كنيد و گزينه‌اي را انتخاب كنيد كه امكانات متناسب‌تري را در اختيارتان مي‌گذارد.

جمعبندي

فريم ورك هاي طراحي وبسايت ابزارهايي هستند كه توسط توسعه‌دهندگان و براي توسعه‌دهندگان ساخته شده‌اند. اين ابزارها فرايندهاي تكراري برنامه‌نويسي و طراحي سايت را بررسي كرده‌اند و موارد تكرارشونده را در قالب كدهاي پيش‌ساخته در اختيار برنامه‌نويسان قرار داده‌اند. به اين ترتيب سرعت و دقت در برنامه‌نويسي بالا مي‌رود، هزينه‌هاي طراحي سايت كاهش مي‌يابند و كدها نظم و ترتيب بيشتري پيدا مي‌كنند.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 617
  • بازدید کلی : 5534
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی