loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 25
11 زمان : 1399:2

آموزش جامع و كامل لينك سازي يا لينك بيلدينگ 2019

در مقاله‌هاي قبلي مسئله لينك بيلدينگ و انواع و روشهاي آن را مفصل شرح داديم. در اين مقاله به آموزش لينك سازي يا آموزش لينك بيلدينگ مي‌پردازيم. گفتيم كه ساختار لينك‌هاي يك سايت به دو نوع داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود. هر دوي اين دسته‌ها اهميت و تاثير خاص خود را دارند.

آموزش جامع و كامل لينك سازي يا لينك بيلدينگ 2019

در مقاله‌هاي قبلي مسئله لينك بيلدينگ و انواع و روشهاي آن را مفصل شرح داديم. در اين مقاله به آموزش لينك سازي يا آموزش لينك بيلدينگ مي‌پردازيم. گفتيم كه ساختار لينك‌هاي يك سايت به دو نوع داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود. هر دوي اين دسته‌ها اهميت و تاثير خاص خود را دارند.

بحث امروزمان درباره لينك‌سازي خارجي است. يكي از مهمترين موارد در لينك‌سازي خارجي بك لينك نام دارد. منظور از بك لينك، لينكي است كه يك سايت از سايت‌هاي ديگر دريافت مي‌كند. راهي براي جريان يافتن ارزش و اعتبار بين سايت‌ها كه گوگل آن را به عنوان معياري براي سنجش اهميت سايت‌ها در نظر مي‌گيرد.

اهميت بك لينك به حدي است كه دوره‌هاي آموزشي متعددي به آن اختصاص داده مي‌شود. روش‌هاي كلاه سفيد و كلاه سياه بسياري هم براي آن ذكر مي‌شود. اگر امكان شركت در دوره‌هاي آموزشي مناسب را نداريد يا از تنوع روش‌ها و تكنيك‌هايي كه در مقاله‌هاي مختلف خوانده‌ايد گيج شده‌ايد، نگران نباشيد!

در اين مقاله تمامي نكاتي را كه لازم است در اين زمينه بدانيد با جزئيات توضيح خواهم داد. اين يك مقاله آموزش لينك بيلدينگ است كه در آن صاف و ساده و رك و رو راست بهترين روش‌ها را مطرح مي‌كنم. روش‌هايي كه بعضا خيلي هم سفيد نيستند اما اگر با احتياط از آن‌ها استفاده كنيد مشكلي نخواهيد داشت.

اهميت آموزش لينك سازي : چرا بايد لينك بسازيم؟

دريافت بك لينك يا لينك سازي؟ اگر قرار است سايت‌هاي ديگر به ما لينك بدهند پس آموزش لينك سازي يعني چه؟ ما چه چيزي را مي‌سازيم!؟

حقيقت اين است كه احتمال لينك گرفتن به صورت طبيعي بسيار كم است. به ويژه اگر در ابتداي راه باشيد. منظور از دريافت بك لينك طبيعي اين است: شما محتوايي توليد كرده و در سايت خود منتشر كرده‌ايد. صاحب يك سايت ديگر كه قصد دارد يك محتواي ديگر منتشر كند، مقاله شما را مفيد مي‌داند و به آن لينك مي‌دهد. يعني مخاطبان را براي مطالعه بيشتر به سايت شما ارجاع مي‌دهد.

اگر يك سايت مرجع و معتبر، مثل ويكي پديا، داشته باشيد و همه مطالب‌تان را به عنوان منبع پذيرفته باشند، ممكن است اين كار را بكنند. اما قضيه در مورد وب سايت‌هاي تازه‌كار متفاوت است. البته هميشه مي‌توانيد با توليد محتواي هدفمند، لينك ها را به خود جذب كنيد اما به هر حال اين يك پروسه طولاني‌مدت است.

دلايل لينك سازي

اگر نمي‌خواهيد منتظر بنشينيد تا سايت‌هاي ديگر به شما لينك بدهند، چند راه در پيش خواهيد داشت. كمپين‌هاي رپورتاژ يكي از اين راه‌ها هستند. در اين حالت وب سايت‌هاي معتبر و بعضا خبري، لينك شما را درون مقاله‌اي جاي مي‌دهند و آن را منتشر مي‌كنند. اين يك روش موثر براي جذب ترافيك و دريافت لينك است كه البته هزينه‌هاي فراواني خواهد داشت.

يك روش ديگر اين است كه لينك بخريد. كاري پر ريسك كه گوگل قطعا با آن مخالف است.

حالا اگر وقت و بودجه كافي براي دريافت بك لينك طبيعي يا رپورتاژ نداشته باشيم و در ضمن نخواهيم خطر پنالتي را قبول كنيم چه راهي باقي مي‌ماند؟

بايد خودمان لينك بسازيم! صبر كنيد تا قدم به قدم پيش برويم. قبل از شروع آموزش لينك سازي بايد بدانيم كجا لينك بسازيم.

بهترين سايت ها براي لينك سازي

درست است كه بك لينك ارزشمند است اما نه از هر سايت و صفحه‌اي! اگر دقت نكنيد بعضي از بك لينك‌ها ممكن است حتي به ضرر شما عمل كنند.

نكته اولي كه در آموزش لينك سازي بايد در نظر گرفته شود، مرتبط بودن آن سايت و صفحه به زمينه فعاليت‌تان است. مثلا اگر وب سايتي در زمينه محصولات صنعتي داشته باشيد، لينكي كه از يك وب سايت بهداشتي و آرايشي دريافت مي‌كنيد براي‌تان چندان مفيد نيست!

نكته دوم اين است كه وب سايت‌ها و صفحات اسپم به درد لينك‌سازي نمي‌خورند. منظورم صفحاتي است كه محتوا ندارند يا صرفا تبليغاتي هستند يا … .

دامين آتوريتي و پيج آتوريتي معيار ديگري است كه بايد در نظر بگيريد. اين دو مورد اصطلاحاتي هستند كه وب سايت Moz به وجود آورده است و ميزان اعتبار يك سايت و صفحه را نشان مي‌دهند. دقت كنيد اين دو مورد با هم متفاوت هستند هرچند كه روي هم اثر مي‌گذارند. همان طور كه ممكن است يك خاندان خوشنام و معتبر باشند اما يكي از اعضاي آن‌ها شرور باشد يا برعكس!

بهترين سايت ها براي لينك سازي

هر چه اعتبار سايت و صفحه‌اي كه از آن لينك مي‌گيريد بيشتر باشد، بهتر است. براي سنجش اين دو معيار، بايد از ابزار Moz Site Expelorer استفاده كنيد يا پلاگين Moz bar را روي مرورگرتان نصب كنيد.

حال فرض كنيم وب سايت مرتبطي پيدا كرده‌ايد كه اعتبار مناسبي دارد و اسپم هم نيست اما صفحه‌اي كه مي‌خواهيد در آن لينك‌سازي كنيد لينك‌هاي خروجي فراواني دارد. لازم است بدانيد كه اين صفحه نيز براي لينك‌سازي مناسب نيست. يادتان هست گفتم از طريق لينك‌ها ارزش و اعتبار جريان پيدا مي‌كند؟ وقتي صفحه‌اي خروجي‌هاي فراوان داشته باشد، ميزان ارزش بين تمام خروجي‌ها تقسيم مي‌شود و به هر كدام سهم كمي مي‌رسد.

و در آخر دقت كنيد صفحه‌اي كه در آن لينك مي‌سازيد تگ noindex نداشته باشد. گوگل لينك‌هاي موجود در اين صفحات را پيگيري نمي‌كند. روي صفحه كليك راست كنيد، گزينه Inspect را انتخاب كنيد و كلمه noindex را سرچ كنيد.

آموزش لينك سازي و انواع و روش‌هاي آن

آموزش لينك سازي و انواع و روش‌هاي آن

حالا كه بهترين محل‌ها را پيدا كرديم، نوبت ساختن لينك‌ها است. انواع بك لينك را قبلا معرفي كردم و اين جا مي‌خواهم روش ساخت هر يك از آن‌ها را توضيح بدهم. خبر خوب اين كه در آينده نزديك گروه وبنا آموزش تصويري ساخت بك لينك را هم منتشر مي‌كند!

آموزش لينك بيلدينگ پروفايلي

با توجه به تمامي صحبت‌هايي كه در مورد ارزش بك لينك‌ها كرديم، حتما تا الان متوجه اصل موضوع شده‌ايد: هر جايي كه بتوانيم لينك سايت و صفحات‌مان را مي‌گذاريم! البته اگر شرايطي كه در مورد محل لينك‌سازي گفتيم را داشته باشد. اين شامل پروفايل‌ها هم مي‌شود.

در بسياري از سايت‌ها مي‌توانيد حساب كاربري ايجاد كنيد. بعضي از آن‌ها به شما اجازه مي‌دهند لينك وب سايت را در پروفايل خود قرار بدهيد. خب چه چيز بهتر از اين كه در بتوانيم در يك سايت معتبر حساب كاربري ايجاد كنيم و لينك‌مان را هم در آن بگذاريم؟

بعضي از اين وب سايت‌ها لينك‌ها را nofollow مي‌كنند و بعضي ديگر اين كار را نمي‌كنند. اگر مي‌خواهيد لينكي كه مي‌سازيد بيشترين تاثير را بر سئوي سايت‌تان داشته باشد، وب سايت‌هايي را پيدا كنيد كه اين كار را نمي‌كنند. البته همان طور كه در قسمت‌هاي قبلي آموزش لينك سازي گفتم اين نوع لينك‌ها هم تاثيرات مثبتي دارند.

يكي از بهترين مثال‌ها در اين زمينه، answers.microsoft است. يك سايت كاملا معتبر كه مي‌توانيد در آن حساب كاربري ايجاد كنيد و لينك سايت خود را در آن قرار بدهيد. به همين راحتي يك بك لينك باكيفيت ساختيد! اگر به سوالاتي كه مردم در اين سايت مطرح مي‌كنند جواب‌هاي خوبي بدهيد، اجازه اضافه كردن چند لينك ديگر را هم به شما مي‌دهند.

ساخت لينك در وبلاگ ها

روشن است، نه؟ يك وبلاگ مي‌سازيد و از آن به سايت خود لينك مي‌دهيد. متاسفانه به اين سادگي‌ها نيست. بايد وبلاگ را طوري بسازيد كه گوگل باورش بكند! يعني طي همه مراحل زير لازم است:

  • يك سرويس وبلاگ‌سازي مناسب و معتبر پيدا كنيد. مستقيم به سمت سرويس‌هاي نام آشنا نرويد! سرويس‌هاي قديمي خوب هستند اما ممكن است به خاطر وجود لينك‌هاي فراوان، مقداري از اعتبارشان را از دست داده باشند.
  • نام وبلاگ را مرتبط با زمينه موضوعي مد نظرتان انتخاب كنيد. نكته مهم اين است كه اگر قصد ساختن چندين وبلاگ را داريد، بايد حواس‌تان جمع باشد كه كليدواژه‌ها بيش از حد تكرار نشوند. مي‌توانيد از مترادف‌ها و كيوردهاي LSI استفاده كنيد.
  • وبلاگ را به درستي و با رعايت اصول بسازيد. يعني صفحات و منوها را به درستي تنظيم كنيد، سايد بار بگذاريد و … .
  • وبلاگ‌تان بايد محتوا داشته باشد. طبيعتا وقت نمي‌كنيد براي هر بلاگي كه مي‌سازيد توليد محتوا كنيد. مي‌توانيد مقالات خارجي را با گوگل ترنسليت ترجمه كنيد و در وبلاگ بگذاريد يا از ابزارهاي بازنويسي متن مثل ايران اسپين استفاده كنيد.
  • تيترها را حتما با تگ H1 مشخص كنيد.
  • از وبلاگ‌ها تنها به يك سايت لينك ندهيد. لينك‌هاي خروجي ديگر هم بذاريد تا گوگل مشكوك نشود. مي‌توانيد به منابع معتبر خارجي لينك بدهيد.

مي‌توانيد از سرويس‌هاي سايت ساز هم استفاده كنيد. سرويس‌هايي كه به كاربران اجازه مي‌دهند به صورت رايگان و با قالب‌هاي آماده سايت بسازند. در مورد سايت‌ها هم بايد تمامي موارد بالا را رعايت كنيد.

آموزش لينك بيلدينگ شبكه اي يا PBN

آموزش لينك بيلدينگ شبكه اي

حتما از اين كه در آموزش لينك بيلدينگ به PBN اشاره مي‌كنم تعجب مي‌كنيد. يك روش كلاه سياه كه ممكن است جريمه‌هاي سنگيني در پي داشته باشد. حق داريد. اين جا بايد علامت خطر بگذارم!

منظور از لينك سازي شبكه‌اي اين است كه تعدادي وبلاگ يا سايت شخصي طراحي مي‌كنيد و آن‌ها را به صورت شبكه‌اي با لينك‌ها به هم متصل مي‌كنيد. كار خطرناكي است چون الگوريتم‌هاي گوگل متوجهش مي‌شوند و جريمه‌هاي سنگيني در پي خواهد داشت. براي پيشگيري از جريمه به يكي از دو روش زير عمل كنيد:

  • از چند نوع منبع استفاده كنيد نه فقط وبلاگ‌ها يا سايت‌هايي كه خودتان ساخته‌ايد. مثلا سايت خودتان، يك وبلاگ، لينكي كه در يك فروم قرار داده‌ايد، بك لينك‌هايي كه از رپورتاژها گرفته‌ايد، پروفايل لينكدين و چند نمونه ديگر را به صورت يك شبكه به هم متصل كنيد. به اين ترتيب شك گوگل نسبت به ساختگي بودن لينك‌ها كمتر مي‌شود.
  • به جاي شبكه يك زنجيره بسازيد. از سايت A به سايت B، از B به C و از C به D لينك بدهيد. پايان اين زنجيره بايد باز باشد. يعني دوباره از D به A لينك ندهيد.

ساخت بك لينك در فروم‌ها و انجمن‌ها

در اين مرحله از آموزش لينك بيلدينگ لينك سازي بايد انجمني را پيدا كنيد كه به زمينه كاري‌تان مرتبط باشد. يك انجمن پربازديد و فعال قطعا گزينه بهتري خواهد بود.

توجه كنيد انجمني كه براي ديدن لينك‌هاي آن عضويت لازم باشد مناسب نيست. اگر شما نتوانيد لينك‌ها را ببينيد، گوگل هم نمي‌تواند!

در مرحله بعد بررسي كنيد لينك‌هايي كه درون انجمن قرار داده مي‌شوند فالو هستند يا نوفالو. براي اين كار كافي است كليك راست كنيد و گزينه inspect را انتخاب كنيد. كد صفحه براي‌تان نمايش داده مي‌شود. حالا كلمه nofollow را سرچ كنيد. با نصب پلاگين Moz bar هم مي‌توانيد نوع لينك‌هاي هر صفحه را تشخيص دهيد.

بسته به استراتژي لينك‌سازي كه تعيين كرده‌ايد، ممكن است بخواهيد لينك‌هاي نوفالو هم بسازيد.

در نهايت اگر تصميم به لينك‌سازي در يك انجمن خاص گرفتيد، چند محل براي اين كار وجود دارد. مي‌توانيد لينك وب سايت‌تان را در پروفايل انجمن و امضاي خود بگذاريد.

بعضي انجمن‌ها به كاربران اجازه مي‌دهند لينك‌ها را در متن پاسخ‌هاي خود نيز بگنجانند. در اين صورت بايد فعال باشيد! در مورد سوالاتي كه مطرح مي‌شود تحقيق كنيد و به آن‌ها پاسخ بدهيد. وقتي گفتم انجمن به زمينه كاري‌تان مرتبط باشد براي همين بود. حالا در پاسخ‌هايي كه مي‌دهيد مي‌توانيد لينك‌هاي مرتبط سايت خود را بگنجانيد و لازم نيست لينك‌ها را بي‌ربط رها كنيد!

لينك بيلدينگ هرمي Pyramid

در آموزش لينك بيلدينگ اين روش به مدل چندگرهي هم معروف است. فرض كنيم براي سايت‌تان يك بك لينك ايجاد كرده‌ايد. مثلا در يوتيوب يك ويدئو آپلود كرده‌ايد و لينك سايت‌تان را در توضيحاتش قرار داده‌ايد. حالا براي آن لينك، بك لينك ايجاد مي‌كنيد. مثلا از وبلاگ‌تان به آن ويدئو لينك مي‌دهيد. يعني به جاي اين كه سايت‌تان را تقويت كنيد، بك لينك‌هاي آن را تقويت مي‌كنيد. به بيان ديگر ارزش را به صورت غير مستقيم به سايت‌تان منتقل مي‌كنيد.

لينك بيلدينگ هرمي

هر يك از سطوح هرم يك Tier نام دارد. اولين بك لينك‌هايي كه براي سايت‌تان مي‌سازيد، Tier يك هستند. Tier دو شامل بك لينك‌هايي مي‌شود كه براي Tier يك ساخته‌ايد. تصوير زير موضوع را روشن‌تر مي‌كند.

در مورد لينك سازي چندگرهي يا هرمي ذكر چند مورد ضروري به نظر مي‌رسد. قبل از هر چيز بايد بگويم اين روش در گذشته رايج بود و حالا تقريبا منسوخ شده است. از آنجا كه براي ساخت هرم لينك، به تعداد زيادي سايت و بلاگ نياز است، ساخت آن با نيروي انساني به صرفه نيست. معمولا اين كار را ربات‌ها انجام مي‌دهند. بلاگ‌ها و سايت‌هايي كه ربات‌ها مي‌سازند طبيعتا كيفيت نخواهند داشت. پس اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه سايت‌تان ناگهان تعداد زيادي بك لينك بي كيفيت پيدا مي‌كند. پس در نهايت بهتر است از اين نوع بك لينك‌ها استفاده نكنيد.

لينك سازي در شبكه هاي اجتماعي

حتي اگر مسئله لينك سازي را در نظر نگيريم، اين روزها هر كسب‌وكاري به ناچار بايد در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت داشته باشد. اين شبكه‌ها جاي خود را در ميان مردم باز كرده‌اند و ما براي بسيار از كارها به آن‌ها مراجعه مي‌كنيم. از پيگيري اخبار روز گرفته تا قيمت ارز و طلا، از خريد لوازم آرايش تا آموزش سئو! هر چيزي كه براي كاربران مهم باشد، براي گوگل هم مهم خواهد بود. پس قطعا يكي از بخش‌هاي مهم آموزش لينك سازي به شبكه هاي اجتماعي اختصاص مي‌يابد.

فقط يك نكته مهم را در نظر داشته باشيد: بيشتر لينك‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي نوفالو هستند! يعني مي‌توانيد از اين لينك‌ها براي افزايش ترافيك سايت و طبيعي كردن ساختار لينك سازي خود استفاده كنيد. حالا هر شبكه اجتماعي را به صورت مجزا بررسي مي‌كنيم:

لينك بيلدينگ در اينستاگرام

محبوب‌ترين شبكه اجتماعي در بين ايراني‌ها كه متاسفانه قابليت چنداني براي لينك سازي ندارد. مي‌توانيد لينك خود را در بيو اينستاگرام قرار دهيد كه البته نوفالو است.

با وجود اين، نبايد از لينك‌سازي در اين شبكه غافل شويد. با توجه به نوع كسب‌وكارتان مي‌توانيد از طريق اينستاگرام ترافيك خوبي را به سايت هدايت كنيد. نوع تجارت در اين جا نقش مهمي بازي مي‌كند. مثلا ما در شركت طراحي سايت وبنا لازم نيست فعاليت چنداني در اينستاگرم داشته باشيم. كمتر كسي در اينستا دنبال طراحي سايت يا سئو مي‌گردد! اما اگر يك فروشگاه آنلاين بهداشتي-آرايشي داشتيم، اينستاگرام بهترين پلتفرم ممكن براي فعاليت‌مان بود و كاربران بسياري را براي‌مان جذب مي‌كرد.

لينك‌سازي در توئيتر

لينك‌هاي توئيتر هم نوفالو هستند. به همين دليل فقط به منظور جذب ترافيك و طبيعي كردن ساختار لينك‌سازي استفاده مي‌شوند. توئيت‌هاي كوتاه مي‌توانند مخاطبان را به مطالعه پست‌هاي وب سايت‌تان ترغيب كنند.

لينك‌سازي در فيس بوك

فيس بوك در جهان كاربران بسياري دارد اما رتبه‌اش در ايران چندان بالا نيست. بنابراين نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد ترافيك زيادي نصيب‌تان كند. به هر حال پلتفرمي است كه اجازه مي‌دهد در پست‌ها لينك قرار دهيد. گذشته از مسئله فالو يا نوفالو بودن، لينك‌هايي كه در صفحات و گروه‌هاي خصوصي باشند براي گوگل قابل ديد نيستند. پس بايد در صفحات عمومي لينك بسازيد.

لينك بيلدينگ در لينكدين

لينكدين يك شبكه اجتماعي عالي براي لينك‌سازي است. دامين آتوريتي بالايي دارد و اجازه مي‌دهد درون پست‌ها لينك قرار دهيد. البته زمزمه‌هايي شنيده مي‌شود كه اين شبكه هم قرار است لينك‌ها را نوفالو كند. به هر صورت، وقتي يك مجموعه كانكشن از افراد مرتبط به حوزه كاري و مشتريان هدف خود تشكيل بدهيد، ترافيك هدفمند و ارزشمندي را به دست خواهيد آورد. توصيه مي‌كنم مقاله من در مورد بهينه‌سازي پروفايل لينكدين را اينجا بخوانيد و به هيچ وجه لينكدين را دست كم نگيريد.

لينك بيلدينگ در رديت

شبكه اجتماعي رديت در ميان ايراني‌ها چندان شناخته شده نيست. با اين حال يك محل عالي براي لينك سازي به شمار مي‌رود. اين شبكه با هدف اشتراك‌گذاري اخبار اجتماعي ساخته شده است. به اين صورت كه كاربران متن و لينك‌هايي از اخبار مورد نظرشان مي‌گذارند و ديگران راي مي‌دهند. هر پستي كه بيشتر راي بياورد در صفحه اول قرار مي‌گيرد.

رديت شبكه‌اي با دامين آتوريتي بالا است كه بيشتر لينك‌هايش dofollow هستند. پس لينك‌سازي در آن كاملا به نفع‌تان است حتي اگر كاربران ايراني زيادي نداشته باشد!

لينك سازي Site-Wide

منظور از لينك‌هاي SiteWide لينك‌هايي است كه در هدر يا فوتر يا هر جاي ديگري از سايت قرار مي‌گيرند و در همه صفحات تكرار مي‌شوند. در گذشته اين نوع لينك‌ها براي بهبود سئو استفاده مي‌شدند اما اكنون ممكن است باعث جريمه شوند. اين نوع لينك‌ها شك گوگل را برمي‌انگيزند. به دليل اين كه معمولا لينك‌هاي خريداري شده، تبليغاتي و مبادله‌اي Site Wide هستند. اگر قصد استفاده از اين نوع لينك‌ها را داريد بايد به چند نكته توجه كنيد:

  • لينك مرتبط بگيريد. اگر دو بيزنس بي‌ربط به هم لينك سايت وايد بدهند طبيعتا گوگل مشكوك مي‌شود!
  • زياده‌روي نكنيد! تكرار لينك‌هاي Site-Wide كه به يك مرجع مي‌رسند گوگل را مشكوك مي‌كند.
  • بهتر است با كلمه كليدي اصلي لينك SiteWide نسازيد.
  • اگر اين جور لينك‌ها را با نام برند بگيريد بهتر است.

كجا لينك نسازيم؟

همان طور كه گفتم هر جايي نبايد لينك سايت خود را قرار بدهيد. قبلا چند مورد از اين نبايدها را در آموزش لينك بيلدينگ بر بررسي كرديم. هنگام لينك سازي فهرست زير را حتما مد نظر داشته باشيد:

كجا لينك نسازيم

  • تا حد امكان لينك ها را در صفحات و سايت هاي مرتبط بسازيد.
  • در وبلاگ‌ها و سايت‌هايي لينك‌هاي خروجي فراواني دارند لينك نسازيد.
  • در صفحات اسپم و بي‌محتوا لينك نسازيد.
  • در قسمت كامنت‌ها و نظرات لينك نسازيد.
  • در وب سايت‌هاي تبليغاتي لينك نسازيد يا لينك‌ها را Nofollow كنيد.
  • با انكر تكست‌هاي بيش از حد بهينه‌سازي شده لينك نسازيد.
  • تعداد بك لينك‌هاي سايت را ناگهان زياد نكنيد.

خب تا اين جا مهمترين نكات را در آموزش لينك سازي با هم بررسي كرديم. لازم است دوباره تاكيد كنم تعادل را حفظ كنيد. با يكي دو لينك نامرتبط جريمه نمي‌شويد يا اگر از يك مرجع بك لينك site wide بگيريد مشكلي پيش نمي‌آيد. جريمه‌ها زماني شروع مي‌شوند كه غير طبيعي عمل كنيد: تعداد زيادي لينك نامرتبط، تعداد زيادي لينك با انكر تكست شامل كلمه كليدي، تعداد زيادي بك لينك كه ناگهان به سايت اضافه مي‌شوند و … . صبور باشيد و نتايج لينك‌هايي را كه ساخته‌ايد به مرور زمان مشاهده كنيد.

منبع:

وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 632
  • بازدید کلی : 5549
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی