loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 31
11 زمان : 1399:2

ارتباط بازاريابي محتوا با سئو چيست؟

اين روزها اصطلاحات مربوط به ديجيتال ماركتينگ همه جا شنيده مي‌شود. اگر با اين حوزه آشنا باشيد، احتمالا واژه‌هاي سئو و بازاريابي محتوا را در اشاره به دو مفهوم كاملا مجزا شنيده‌ايد. اما آيا مي‌دانستيد اين دو با هم ارتباطي تنگاتنگ دارند؟ در مقاله‌هاي قبلي مفهوم سئو را به تفصيل بررسي كرديم. در اين مقاله به بررسي ارتباط بازاريابي محتوا با سئو مي‌پردازيم.

ارتباط بازاريابي محتوا با سئو چيست؟

اين روزها اصطلاحات مربوط به ديجيتال ماركتينگ همه جا شنيده مي‌شود. اگر با اين حوزه آشنا باشيد، احتمالا واژه‌هاي سئو و بازاريابي محتوا را در اشاره به دو مفهوم كاملا مجزا شنيده‌ايد. اما آيا مي‌دانستيد اين دو با هم ارتباطي تنگاتنگ دارند؟ در مقاله‌هاي قبلي مفهوم سئو را به تفصيل بررسي كرديم. در اين مقاله به بررسي ارتباط بازاريابي محتوا با سئو مي‌پردازيم.

بازاريابي محتوا چيست؟

براي دانستن ارتباط بازاريابي محتوا با سئو ابتدا بايد مفهوم بازاريابي محتوا را روشن كنيم. بازاريابي محتوا يكي از اصطلاحات مدرن بازاريابي است. اين كار در گذشته نيز انجام مي‌شده است و ممكن است حتي كتيبه‌هاي سنگي را نيز تلاشي در راستاي بازاريابي محتوا بدانيم. به هر حال تكنيك بازاريابي محتوا امروزه اين گونه تعريف مي‌شود:

«فرايندي كه محتواي جذاب و قانعكننده را با هدف درگير كردن گروه مشخصي از مخاطبان هدف توليد ميكند تا آنها را به انجام اقدامات سودآور ترغيب كند.»

با توجه به اين توضيحات مي‌توانيم بگوييم در اين روش از توليد انواع محتوا براي بازاريابي استفاده مي‌شود. به عنوان مثال فيلم‌هاي آموزشي كوتاهي كه مشاوران خانواده در صفحه اينستاگرام خود منتشر مي‌كنند اقدامي در جهت بازاريابي محتوا است. چرا كه با ديدن فيلم‌ها آن مشاور به مردم معرفي مي‌شود و بعضي از مخاطبان به صورت حضوري به او مراجعه مي‌كنند.

نبايد فكر كنيد كه بازاريابي محتوا تنها از طريق رسانه‌هاي ديجيتال انجام مي‌شود. هنوز هم روش‌هاي بازاريابي محتوا به صورت آفلاين و حتي مكتوب وجود دارند.

بازاريابي محتوا چيست

دلايل زيادي براي شكوفايي تكنيك بازاريابي محتوا وجود دارد و مهمترين آن‌ها افزايش دسترسي به اينترنت و رسانه‌هاي ديجيتال و بنابراين كاهش هزينه‌هاي توليد محتوا است. تصور كنيد اگر در دوره‌هاي قبل از اينترنت مي‌خواستيد با استفاده از توليد محتوا براي محصول خود بازاريابي كنيد چه ابزارهايي در اختيارتان بود؟

براي ساخت يك كليپ كوتاه و پخش آن از طريق تلويزيون، علاوه بر هزينه توليد بايد مبلغ زيادي را نيز براي پخش كليپ به تلويزيون مي‌پرداختيد. امروزه مي‌توانيد كليپ را با تلفن همراه شخصي فيلمبرداري كنيد، با استفاده از ابزارهاي رايگان اديت كنيد و به صورت رايگان در صفحه اينستاگرام‌تان به نمايش بگذاريد.

از سوي ديگر، با افزايش تعداد توليدگنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و افزايش سطح كيفي محصولات و خدمات، نحوه ارتباط با مشتري به يك عنصر رقابتي در بازار تبديل شده است. حق انتخاب مشتريان بيشتر شده است و برندها براي جلب توجه آن‌ها رقابت مي‌كنند. يكي از بهترين راه‌هاي جلب توجه مشتريان توليد محتوا براي آن‌ها و ارائه اطلاعات به آن‌ها است.

در فرايند بازاريابي محتوا، ابتدا مخاطب هدف مشخص و سپس كانال‌هاي ارتباط با او تعيين مي‌شود. در مرحله به توليد محتواي مناسب اين مخاطب مي‌پردازيم و آن را از طريق كانال‌هاي معين توزيع مي‌كنيم.

تصور كنيد يك شركت توليد محصولات بهداشتي و آرايشي داريد. كرم جديدي توليد كرده‌ايد كه حاوي آنتي اكسيدان است و از پيري زودرس پوست جلوگيري مي‌كند. قصد داريد از طريق بازاريابي محتوا براي اين محصول مشتري پيدا كنيد. مخاطب‌تان افرادي هستند كه به تازگي درگير فرايند پيري پوست شده‌اند و به دنبال روش درمان براي آن هستند. پس مي‌توانيم بگوييم بخش اعظم مخاطبان‌تان را خانم‌هاي 30 تا 35 ساله تشكيل مي‌دهند.

در هنگام توليد محتوا، بايد از فوايد آنتي اكسيدان‌ها براي پوست صحبت كنيد. مي‌توانيد يك سلسله مقاله در بلاگ سايت‌تان منتشر كنيد، تعدادي ويدئوي كوتاه براي صفحه اينستاگرام‌تان توليد كنيد، رپورتاژ كمپين راه بياندازيد و … . حال براي اين كه مطمئن شويد مخاطب محتوايي را كه توليد كرده‌ايد مي‌بيند چه كار بايد بكنيد؟ بله، درست حدس زديد. اينجا است كه مبحث سئو وارد مي‌شود!

ارتباط بازاريابي محتوا با سئو

حتي اگر بهترين محتوا را با در نظر گرفتن علايق و سلايق مخاطب و با بهترين كيفيت توليد كرده باشيد، تا وقتي نتوانيد آن را به دست جامعه هدف برسانيد هيچ فايده‌اي ندارد. مقاله‌اي كه كسي آن را نخواند به چه در مي‌خورد!؟

به مثال قبلي برگرديم اما اين بار از نگاه مخاطب. من كه به دنبال راهي براي كند كردن فرايند پيري پوستم مي‌گردم، سوالم را در گوگل سرچ مي‌كنم. از ميان نتايجي كه نشان داده مي‌شود، به چند مورد از لينك‌هاي صفحه اول مراجعه مي‌كنم و با چند محصول و روش درماني آشنا مي‌شوم. هيچ كس براي پيشگيري از پيري پوست به صفحه دوم نتايج گوگل نمي‌رود!

اين جا سئو به كمك بازاريابي محتوا مي‌آيد. شما محتواي باكيفيت را توليد كرده‌ايد و در آن اطلاعات مورد علاقه مخاطب را گنجانده‌ايد. حالا بايد كاري كنيد كه اين محتوا در معرض ديد مخاطب قرار بگيرد و اين كار را با تكنيك‌هاي سئو انجام مي‌دهيد.

ارتباط بازاريابي محتوا با سئو

البته سئو در مرحله قبل از توليد محتوا هم به كمك بازاريابي محتوا مي‌آيد. زماني كه شما تحقيق كلمات كليدي را آغاز مي‌كنيد و محتوا را با استفاده از آن كلمات بهينه‌سازي مي‌كنيد. در واقع بررسي مي‌كنيد كه مردم خواسته‌هايشان را با چه كلماتي جست‌وجو مي‌كنند و همان كلمات را در متن خود مي‌گنجانيد.

تمامي تكنيك‌هاي سئو در خدمت بازاريابي محتوا هستند. بهينه‌سازي عنوان، بهينه‌سازي url، بهينه‌سازي تگ‌ها و مهمتر از همه ساختار لينك‌سازي داخلي و خارجي.

با انجام تكنيك‌هاي سئو و بهينه‌سازي محتوا براي موتورهاي جست‌وجو، محتواي سايت‌تان را در معرض ديد مخاطبان قرار مي‌دهيد. مخاطبان به سايت‌تان مي‌آيند، حال اگر كيفيت محتوايي كه توليد كرده‌ايد بالا باشد و اطلاعات مورد نياز را در اختيار مخاطبان قرار دهد، آن‌ها به سايت اعتماد مي‌كنند، درگير آن مي‌شوند، با آن تعامل مي‌كنند و در نهايت تعدادي از آن‌ها به مشتري تبديل مي‌شوند.

حالا منظورمان از ارتباط بازاريابي محتوا با سئو مشخص شد. اگر محتواي باكيفيتي توليد كنيد اما آن را براي موتورهاي جست‌وجو بهينه‌سازي نكرده باشيد، كسي آن را نمي‌بيند و زحمات‌تان هدر مي‌رود. در ضمن اگر سايت و محتوا را بهينه كرده باشيد و با رعايت تمام اصول سئو آن را به رتبه‌هاي اول نتايج جست‌وجو برسانيد اما محتواي باكيفيتي ارائه ندهيد، مردم اعتمادشان را به سايت از دست مي‌دهند، نرخ پرش بالا مي‌رود و نرخ كليك پايين مي‌آيد.

در اين مقاله به بررسي ارتباط بازاريابي محتوا با سئو پرداختيم. دو مفهوم مجزا در دنياي ديجيتال ماركتينگ كه ارتباطي تنگاتنگ با هم دارند و هر يك تاثير ديگري را تكميل مي‌كنند. نتيجه بحث اين مي‌شود كه براي جذب مخاطب از طريق محتوا، بايد از تكنيك‌هاي سئو استفاده كنيد و براي حفظ ارتباط با مخاطب و تبديل او به مشتري بايد اصول بازاريابي محتوا را رعايت كنيد.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 68
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 865
  • بازدید کلی : 5782
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی