loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 30
11 زمان : 1399:2

هزينه طراحي وبسايت با چه معيارهايي تعيين مي‌‌شود؟

با توجه به نياز روزافزون كسب‌‌وكارهاي مختلف به تبليغات و بازاريابي آنلاين، طراحي سايت به يكي از دغدغه‌‌هاي صاحبان مشاغل تبديل شده است. شركت‌‌هاي متعددي در اين زمينه فعاليت مي‌‌كنند و هر يك قيمت‌‌ها و تعرفه‌‌هاي مخصوص به خود را دارند. به همين دليل در اين بازار تنوع قيمت فراواني ديده مي‌‌شود. اگر معيارهاي تعيين هزينه طراحي وبسايت را بدانيد مي‌‌توانيد ديد بهتري در مورد هزينه‌‌هاي مورد نياز داشته باشيد. در ادامه به بررسي معيارهاي اصلي موثر در اين زمينه مي‌‌پردازيم.

هزينه طراحي وبسايت با چه معيارهايي تعيين مي‌‌شود؟

با توجه به نياز روزافزون كسب‌‌وكارهاي مختلف به تبليغات و بازاريابي آنلاين، طراحي سايت به يكي از دغدغه‌‌هاي صاحبان مشاغل تبديل شده است. شركت‌‌هاي متعددي در اين زمينه فعاليت مي‌‌كنند و هر يك قيمت‌‌ها و تعرفه‌‌هاي مخصوص به خود را دارند. به همين دليل در اين بازار تنوع قيمت فراواني ديده مي‌‌شود. اگر معيارهاي تعيين هزينه طراحي وبسايت را بدانيد مي‌‌توانيد ديد بهتري در مورد هزينه‌‌هاي مورد نياز داشته باشيد. در ادامه به بررسي معيارهاي اصلي موثر در اين زمينه مي‌‌پردازيم.

هزينه طراحي وبسايت با چه معيارهايي تعيين مي‌‌شود؟

گاهي اوقات با شركت‌‌هايي مواجه مي‌‌شويد كه يك سايت را با امكانات متعدد و قيمت پايين طراحي مي‌‌كنند و گاهي نيز بعضي از شركت‌‌ها يك وبسايت ساده را با قيمت‌‌هاي گزاف به فروش مي‌‌رسانند. چنان كه گفتيم معيارهاي متعددي در اين زمينه دخيل هستند. از معيارهاي فني مانند زبان برنامه‌‌نويسي گرفته تا نوع كاربري سايت (فروشگاهي، خبري و …)، هر يك نقشي در تعيين قيمت ايفا مي‌‌كنند.

هزينه پياده‏ سازي سايت

هزينه پياده سازي سايت

هزينه پياده‌‌سازي، بسته به نوع سايت و زبان برنامه‌‌نويسي يا قالب متفاوت است. طبيعتا سايت‌‌هاي فروشگاهي قيمت تمام‌‌شده بالاتري نسبت به سايت‌‌هاي تك‌‌صفحه معرفي شركت خواهند داشت. عامل موثر ديگر زبان برنامه‌‌نويسي مورد استفاده است. اگر شركت از سيستم‌‌هاي مديريت محتوا مانند وردپرس يا جوملا استفاده كند، قيمت طراحي وبسايت كمتر خواهد بود. در صورتي كه يك سايت به صورت سفارشي و با زبان‌‌هاي برنامه‌‌نويسي مثل ASP.NET طراحي شود، هزينه آن بالاتر مي‌‌رود.

با توجه به اين تنوع، بهتر است ابتدا هدف خود از ايجاد يك وبسايت را روشن و مشخص كنيد و نيازهاي كسب‌‌وكارتان را بشناسيد. سپس از شركت‌‌هاي طراحي سايت مشاوره بگيريد. با اين مشاوره مي‌‌توانيد تعيين كنيد كه استفاده از قالب‌‌هاي آماده براي شما بهتر است يا يك سايت سفارشي بيشتر نيازهايتان را پوشش مي‌‌دهد.

هزينه اختصاص طراح گرافيك وب سايت

شركت‌‌ها معمولا قالب‌‌هاي گرافيكي از پيش تعيين شده‌‌اي را به كارفرماها ارائه مي‌‌دهند. قالب‌‌هاي وردپرس نيز مشخص هستند و مي‌‌توانيد آن‌‌ها را بررسي كنيد. در صورتي كه اين قالب‌‌ها با نيازهاي شما تناسب نداشته باشند، مي‌‌توانيد درخواست طراحي گرافيك اختصاصي داشته باشيد. در اين حالت، شركت يك جلسه با گرافيست تعيين مي‌‌كند. در اين جلسه خواسته‌‌هاي خود را مطرح مي‌‌كنيد و بر اساس آن، گرافيست يك قالب را طراحي و اجرا مي‌‌كند. در جلسه‌‌هاي بعدي مي‌‌توانيد طرح را ويرايش كنيد تا به مرحله مورد نظرتان برسد. اين مورد نقش موثري در تعيين قيمت طراحي وبسايت دارد.

هزينه راه‌‌اندازي نسخه موبايلي وب سايت

منظور از راه‌‌اندازي نسخه موبايلي سايت، طراحي ريسپانسيو يا واكنش‌‌گراي سايت است. سايت ريسپانسيو سايتي است كه نسبت به دستگاه مورد استفاده كاربر، اعم از تبلت، گوشي تلفن همراه و … واكنش نشان مي‌‌دهد. اين گونه سايت‌‌ها با صفحات نمايش مختلف در اندازه‌‌هاي مختلف سازگار مي‌‌شوند و به اين ترتيب كاربر مي‌‌تواند به راحتي نوشته‌‌ها را بخواند و زوم يا اسكرول چپ و راست كند.

نيازي به گفتن نيست، سايتي كه اين ويژگي را نداشته باشد، بسياري از كاربران خود را از دست خواهد داد. بنابراين لازم است هنگام مذاكره با شركت‌‌هاي طراحي سايت، اين نكته را حتما مطرح كنيد. هزينه ريسپانسيو سايت، با توجه به قالب و ساختار آن متفاوت است.

هزينه پشتيباني و نگه‌داري وب‌‌سايت

مشكلات فني مانند لينك‌‌هاي شكسته، تاثير منفي زيادي روي رتبه سايت در گوگل دارند. به همين دليل بررسي منظم سايت و اطمينان از عملكرد صحيح آن مسئله بسيار مهمي است. بهتر است اين كار را به افراد متخصص بسپاريد. خدمات پشتيباني شامل رفع مشكلات جزئي قالب‌‌ها، تعريف ايميل جديد، بك‌‌آپ‌‌گيري، پشتيباني تلفني و … مي‌‌شود. با توجه به امكاناتي كه شركت پشتيبان ارائه مي‌‌دهد، تعرفه خدمات پشتيباني متفاوت خواهد بود.

هزينه بهينه‌‌سازي ساختار سايت

بهينه‌‌سازي سايت بر اساس اصول سئو انجام مي‌‌شود. در حالت ايده‌‌آل، شركت ساختار سايت را بر اساس اصول سئو طراحي مي‌‌كند و هزينه جداگانه‌‌اي بابت آن دريافت نمي‌‌كند اما هزينه‌‌هاي بهينه‌‌سازي محتوا جداگانه محاسبه مي‌‌شوند. بهينه‌‌سازي محتوا شامل ويرايش محتوا بر اساس اصول سئو، بارگذاري محتوا، لينك‌‌سازي محتوا و … مي‌‌شود.

بعضي از شركت‌‌ها، پكيجي ارائه مي‌‌دهند كه شامل تضمين نمايش سايت در صفحه اول جست‌‌وجوهاي گوگل مي‌‌شود. طبيعتا هزينه سئو بر اساس كلمات كليدي پررقابت بيشتر خواهد بود. گاهي بهينه‌‌سازي سايت در زمينه‌‌هايي مانند اضافه كردن درگاه پرداخت صورت مي‌‌گيرد كه در اين حالت نيز هزينه ايجاد درگاه نيز به قيمت طراحي سايت اضافه مي‌‌شود.

هزينه طراحي وب‌‌اپليكيشن براي سايت

تفاوت‌‌هاي ظريفي بين وب‌‌سايت و وب‌‌اپليكيشن وجود دارد و به همين دليل بسياري افراد اين دو مورد را با هم اشتباه مي‌‌گيرند. وب‌‌اپليكيشن يك نرم‌‌افزار كاربردي است كه پس از بررسي دقيق و شناسايي يك مجموعه و عملكردها و نقش‌‌ها و روال‌‌هايش طراحي مي‌‌شود. وب‌‌سايت محتوا را براي همه به صورت يكسان نمايش مي‌‌دهد اما وب‌‌اپليكيشن اطلاعاتي كه از كاربر دريافت كرده است را تجزيه و تحليل مي‌‌كند و محتواي متناسب با او را به نمايش مي‌‌گذارد. در واقع وب‌‌سايت روي محتوا و وب‌‌اپليكيشن روي عملكرد تاكيد دارد.

وب‌‌اپليكيشن‌‌ها به خوبي با دستگاه‌‌هاي مختلف هماهنگ مي‌‌شوند و با يك مرتبه بارگذاري، كاربر مي‌‌تواند به صورت آفلاين نيز به آن دسترسي داشته باشد. با توجه به تجزيه و تحليل‌‌هاي دقيق و پيچيده، فرايند طراحي وب‌‌اپليكيشن طولاني‌‌تر از وب‌‌سايت و قيمت طراحي سايت از طراحي وب‌‌اپليكيشن پايين‌‌تر است.

نكات پاياني

  • در هنگام طراحي سايت، مسائلي مانند سابقه و اعتبار شركت نيز روي قيمت‌‌ها تاثير مي‌‌گذارند.
  • اگر قصد اضافه كردن زبان جديد را به سايت داشته باشيد، بايد مبلغي اضافه پرداخت كنيد.
  • مي‌‌توانيد شخصا براي درج مطالب در سايت اقدام كنيد اما در صورتي كه اين كار را به شركت بسپاريد، هزينه‌‌هاي آن به صورت جداگانه محاسبه مي‌‌شود.
  • معمولا هزينه سازگار كردن سايت با موبايل يا ريسپانسيو و هزينه بهينه‌‌سازي ساختار سايت به صورت جداگانه محاسبه مي‌‌شود اما مي‌‌توانيد از خدمات گروه تخصصي وبنا استفاده كنيد كه اين امكانات را به صورت رايگان در اختيار مشتريان قرار مي‌‌دهد.

چنان كه مشاهده كرديد، هزينه طراحي سايت بر اساس فاكتورهاي متعددي تعيين مي‌‌شود. فاكتورهايي مانند نوع سايت، زبان برنامه‌‌نويسي، قالب‌‌هاي گرافيكي و … در اين موضوع دخيل هستند كه با شناسايي آن‌‌ها مي‌‌توانيد برآوردي تقريبي از بودجه مورد نياز براي طراحي سايت داشته باشيد. با اين توصيفات مي‌‌توان گفت، هزينه طراحي وبسايت بازه‌‌اي ميان يك تا چند ميليون تومان را در بر مي‌‌گيرد.

منبع:

وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 629
  • بازدید کلی : 5546
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی