loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 27
11 زمان : 1399:2

رقص گوگل چيست و چه تاثيري بر سئو مي‌گذارد؟

آيا تا به حال با اصطلاح گوگل دنس مواجه شده‌ايد؟ اگر مي‌خواهيد بدانيد رقص گوگل چيست و تاثير Google Dance بر سئو چيست با ما همراه باشيد.

دقت كرده‌ايد كه تعداد سايت‌هاي اينترنتي با چه سرعتي در حال افزايش است؟ هر سايت مقداري محتوا توليد مي‌كند و تعدادي كليدواژه را هدف مي‌گيرد. تصور كنيد چه حجم عظيمي از محتوا هر روز در حال توليد شدن است! حالا گوگل چطور بايد تصميم بگيرد كه كدام سايت و صفحه شايستگي حضور در جايگاه‌هاي بالا را دارند؟

البته مي‌دانيم كه معيارهاي متعددي را در نظر مي‌گيرد اما وقتي رقابت شديد باشد چه؟ اگر چندين سايت تمامي اصول سئو و توليد محتوا را به خوبي رعايت كرده باشند چه؟ دشواري رتبه‌بندي وب سايت‌ها گوگل را به رقص مي‌اندازد!

رقص گوگل چيست و چه تاثيري بر سئو مي‌گذارد؟

آيا تا به حال با اصطلاح گوگل دنس مواجه شده‌ايد؟ اگر مي‌خواهيد بدانيد رقص گوگل چيست و تاثير Google Dance بر سئو چيست با ما همراه باشيد.

دقت كرده‌ايد كه تعداد سايت‌هاي اينترنتي با چه سرعتي در حال افزايش است؟ هر سايت مقداري محتوا توليد مي‌كند و تعدادي كليدواژه را هدف مي‌گيرد. تصور كنيد چه حجم عظيمي از محتوا هر روز در حال توليد شدن است! حالا گوگل چطور بايد تصميم بگيرد كه كدام سايت و صفحه شايستگي حضور در جايگاه‌هاي بالا را دارند؟

البته مي‌دانيم كه معيارهاي متعددي را در نظر مي‌گيرد اما وقتي رقابت شديد باشد چه؟ اگر چندين سايت تمامي اصول سئو و توليد محتوا را به خوبي رعايت كرده باشند چه؟ دشواري رتبه‌بندي وب سايت‌ها گوگل را به رقص مي‌اندازد!

رقص گوگل چيست ؟

رقص گوگل چيست ؟

مشخص نيست كه اين رقص را بايد جزو الگوريتمهاي گوگل به حساب بياوريم يا نه! از نظر فني البته Google Dance هم يك الگوريتم است اما بعضي‌ها آن را جزوي از الگوريتم اصلي گوگل سرچ مي‌دانند. بعضي ديگر آن را يك بازه زماني متغير مي‌دانند. به هر حال بايد كمي با تاريخچه اين پديده آشنا شويم و بفهميم چه چيزي گوگل را به رقص واداشته است!

در ابتداي راه، كار گوگل ساده‌تر بود. سايت‌ها را بر اساس كيوردها و بك لينك‌ها رتبه‌بندي مي‌كرد. فكر مي‌كنم همه نتيجه اين رتبه‌بندي را يادمان هست! سايت‌هايي با انبوهي كليدواژه كه چند بك لينك خريده بودند و به رتبه‌هاي بالا مي‌رسيدند. سايت‌هايي كه هيچ محتواي مفيدي ارائه نمي‌دادند. سايت‌هايي كه باعث مي‌شدند كاربران براي دريافت اطلاعات مورد نظرشان به زحمت بيفتند و بين صفحات مختلف سرگردان شوند.

در سال 2003، براي مقابله با اين روشهاي سئو كلاه سياه، گوگل آپديت‌هاي بوستون، كاساندرا و فلوريدا را ارائه كرد. به اين ترتيب، ديگر كسي نمي‌توانست با بك لينك‌هاي اسپم و كليدواژه‌هاي متعدد به رتبه‌هاي بالا برسد.

با اين آپديت‌ها گوگل هوشمندتر شد و معيارهاي جديدي را براي رتبه‌بندي در نظر گرفت. اما يك اتفاق مهم ديگر هم افتاد. سرعت ايندكس صفحات افزايش پيدا كرد. در گذشته ايندكس صفحات اينترنتي يك دوره زماني 36 روزه طول مي‌كشيد. در اين دوره همه صفحات بررسي مي‌شدند و پس از پايان آن رتبه‌ها تغيير مي‌كردند. مثلا ممكن بود سايتي 36 روز در رتبه‌هاي بالا باشد و پس از آن، به صفحات قبل سقوط كند. كارشناسان اين تغييرات دوره‌اي را رقص گوگل نام داده بودند.

حالا با افزايش هوش و سرعت اين موتور جست‌وجو، رقص ديگر زمان مشخصي ندارد!

گوگل در بازه‌هاي زماني نامشخص، رتبه سايت‌ها را موقتا بالا و پايين مي‌كند. به اين ترتيب سايت‌هايي با محتواي تازه فرصت ديده شدن پيدا مي‌كنند. اگر در دوره افزايش رتبه كاربران از سايت راضي بودند، جايگاهش بهتر مي‌شود. در غير اين صورت دوباره سقوط مي‌كند.

به اين ترتيب، گوگل به وب سايت‌هاي مختلف شانس ديده شدن مي‌دهد تا صفحاتي را كه شايستگي حضور در رتبه‌هاي بالا دارند شناسايي كند.

اما رضايت كاربران چگونه سنجيده مي‌شود؟

معيارهاي گوگل براي سنجش رضايت كاربران

معيارهاي گوگل براي سنجش رضايت كاربران

گفتيم كه پس از سال 2003، گوگل معيارهاي خود را تغيير داد. با اين تغيير ديگر سايت‌هاي اسپم نمي‌توانستند به رتبه‌هاي بالا بيايند. اين روزها معيار اصلي گوگل رفتار كاربران است و روز به روز آن را دقيق‌تر اعمال مي‌كند.

هنگامي كه عبارتي را در گوگل جست‌وجو مي‌كنيد، تعدادي نتيجه براي‌تان نمايش داده مي‌شود. احتمالا هر كدام را كه تيتر جذاب‌تر و دقيق‌تري داشته باشد انتخاب مي‌كنيد و وارد سايت مي‌شويد. پس از ورود به سايت، اگر مطلب مورد نظرتان را به راحتي پيدا كنيد و اطلاعات مفيدي درباره آن ببينيد، به خواندن ادامه مي‌دهيد. در غير اين صورت، به سرعت از سايت خارج مي‌شويد و به سراغ بقيه موارد فهرست نتايج جست‌وجو مي‌رويد.

گوگل اين رفتار شما را كاملا تحت نظر دارد و از آن معيارهاي خود را به دست مي‌آورد. تعداد كليك‌هايي كه يك سايت دريافت مي‌كند، زماني كه كاربران در سايت مي‌گذرانند. تعداد صفحاتي كه در آن سايت بازديد مي‌كنند. تعداد كاربراني كه بلافاصله پس از ورود، از سايت خارج مي‌شوند. حالا مشخص شد تاثير رفتار كاربران بر رقص گوگل چيست .

تاثير Google Dance بر سئو

تاثير Google Dance بر سئو

همان طور كه مي‌دانيد، به مجموعه تكنيك‌هاي بهينه‌سازي سايت، سئو مي‌گويند. اين تكنيك‌ها و ترفندها به تدريج و بر اساس نحوه عملكرد الگوريتم‌هاي موتورهاي جست‌وجو به دست آمده‌اند. اما تاثير Google Dance بر سئو چيست ؟ اساسا آيا ارتباطي بين آن‌ها وجود دارد؟ به صورت مستقيم خير. عملكرد گوگل دنس مثل الگوريتم‌هاي ديگر نيست كه بتوان معيار مشخصي براي آن در نظر گرفت.

مثلا شما مي‌دانيد كه با بهينه‌سازي كلمات كليدي و انكر تكست‌ها و استفاده از تصوير و ويدئو مي‌توانيد توجه الگوريتم مرغ مگس‌خوار را به سايت خود جلب كنيد.

اما كسي نمي‌تواند بگويد معيارهاي رقص گوگل چيست . هيچ كس نمي‌تواند بگويد در جديدترين رقص گوگل كدام معيارها ارزش بيشترين پيدا كرده‌اند تا بر اساس آن‌ها سايت را بهينه‌سازي كنيم. ترفندهاي سئوي خاصي براي گوگل دنس در دسترس نيست. اما اين طور هم نيست كه هيچ كاري نتوانيم بكنيم!

همان طور كه اشاره كردم، رقص گوگل رتبه سايت را بالا و پايين مي‌كند و پس از آن، رفتار كاربران را در نظر مي‌گيرد. پس براي اين كه بهترين استفاده را از اين رقص ببريد، بايد كاربران را راضي نگه داريد. در واقع بايد سايت را براي كاربران بهينه‌سازي كنيد. بايد كاري كنيد كه اگر رتبه سايت‌تان بر اثر گوگل دنس بهتر شد و در معرض ديد قرار گرفت، كاربران با آن بهترين تعامل را داشته باشند.

روش‌هاي زيادي براي اين كار وجود دارد:

  • تيترهاي جذاب و ترغيب‌كننده انتخاب كنيد.
  • براي صفحات توضيحات متاي خوب بنويسيد.
  • محتواي مفيد و باكيفيت توليد كنيد.
  • ساختار لينك‌سازي داخلي را بهبود ببخشيد تا كاربران به قسمت‌هاي مختلف سايت سر بزنند و زمان بيشتري را در آن بگذرانند.
  • از المان‌هاي جذابيت بصري استفاده كنيد.

روش تشخيص رص گوگل چيست ؟

چگونه رقص گوگل را تشخيص دهيم؟

تشخيص گوگل دنس كار آساني نيست. حتي گاهي كارشناسان و متخصصان سئو نيز در اين زمينه دچار اشتباه مي‌شوند. هر نوساني را نمي‌توان به حساب رقص گذاشت!

كاهش رتبه ناگهاني ممكن است نتيجه سئو منفي يا سئو معكوس نيز باشد. ممكن است جريمه شده باشيد يا از سايت‌هاي اسپم لينك گرفته باشيد. ممكن است در سرور خطايي رخ داده باشد يا شايد صفحات به درستي ايندكس نشده باشند يا … . بنابراين سايت و به ويژه لينك‌هاي خود را با وبمستر تحت نظر بگيريد.

اگر در بررسي‌ها متوجه شديد سايت‌تان مشكلي ندارد، مي‌توانيد نتيجه بگيريد نوسان رتبه به دليل رقص گوگل اتفاق افتاده است.

بهترين كار در زمان رقص گوگل چيست ؟

در زمان رقص گوگل چه كار كنيم - تاثير google dance بر سئو

رقص گوگل هم مي‌تواند يك فرصت طلايي باشد هم يك فاجعه!

فرض كنيم يك سايت جديد راه انداخته‌ايد. تمامي اصول سئو را رعايت كرده‌ايد. محتواي ارزشمند و كاربرپسند توليد مي‌كنيد اما هنوز به رتبه‌هاي بالا نرسيده‌ايد.

يك روز شانس مي‌آوريد و در رقص گوگل به رتبه يك مي‌رسيد. طبيعتا كاربران از سايت و محتواي خوب و مفيدتان استقبال مي‌كنند. نرخ كليك‌ها به سرعت بالا مي‌رود. بازديدكننده‌ها به كاربر تبديل مي‌شوند و زمان حضورشان در سايت افزايش پيدا مي‌كند. اين يك فرصت طلايي براي شما است. حالا گوگل متوجه ارزش سايت‌تان شده و مي‌داند لياقت حضور در رتبه‌هاي بالا را داريد. بنابراين پس از پايان رقص هم رتبه خوبي خواهيد داشت.

حالا تصور كنيم وب سايتي داريد كه با روش‌هاي مختلف آن را به رتبه‌هاي بالا رسانده‌ايد. بك لينك‌هاي زيادي ساخته‌ايد يا خريده‌ايد. كمپين‌هاي تبليغاتي راه انداخته‌ايد. رپورتاژ منتشر كرده‌ايد و … . با اين روش‌ها رقبا را كنار زده‌ايد. حالا اگر در رقص گوگل رقيب‌تان به صفحه اول رسيد چه مي‌شود؟ رقيبي كه هيچ يك از اين كارها را نكرده اما محتواي كاربرپسندي دارد. حالا گوگل مي‌فهمد كه رقيب‌هايتان از شما بهتر هستند. بعد از تمام شدن رقص در رتبه‌هاي پايين مي‌مانيد!

طبيعتا حالا مي‌خواهيد بدانيد بهترين كار در زمان رقص گوگل چيست . مي‌توانم بگويم هيچ! اگر اصول سئو را به خوبي رعايت كرده‌ايد و كاربران را هم به خوبي در نظر گرفته‌ايد، بهترين كار اين است كه در زمان گوگل دنس تغيير مهمي انجام ندهيد. بعضي از صاحبان سايت‌ها با ديدن افت رتبه شروع به ايجاد تغييرات عمده مي‌كنند. ساختار سايت را عوض مي‌كنند، به سراغ خريد بك لينك مي‌روند و … .

اين كارها تاثير مثبت كه ندارد هيچ، ممكن است اثر منفي هم داشته باشد. گوگل دنس عملكرد شما را بعد از افت رتبه رصد مي‌كند. اگر سريعا به سراغ خريد بك لينك برويد، نتيجه مي‌گيرد اعتبارتان را به صورت طبيعي به دست نياورده‌ايد و اين همان فاجعه‌اي است كه گفتم!

پس در زمان كاهش يا افزايش رتبه‌هاي ناگهاني:

  • آرامش خود را حفظ كنيد و شتاب‌زده عمل نكنيد.
  • روي توليد محتوا و بهبود سايت تمركز كنيد و آن را هر چه بيشتر براي كاربران خوشايند كنيد.

حالا كه متوجه شديد رقص گوگل چيست و از تاثير Google Dance بر سئو آگاه شديد، از آن بهترين استفاده را ببريد و خود را براي آن آماده كنيد. دقت داشته باشيد كه تمامي تلاش‌هاي گوگل رفع نياز كاربران است. با رقص يا بدون رقص، تمركز خود را روي جلب رضايت كاربران بگذاريد! رضايت گوگل هم كم كم جلب خواهد شد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 683
  • بازدید کلی : 5600
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی