loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 26
11 زمان : 1399:2

گوگل عاشق لينكدين است! يك شبكه اجتماعي با دامين آتوريتي بالا كه صاحبان مشاغل و حرفه‌اي‌ها در آن فعاليت مي‌كنند، پر از محتواي تازه و مفيد است و تعاملات بسياري در آن انجام مي‌شود. با همه اين توضيحات به نظرتان تاثير لينكدين بر سئو سايت چيست؟ با هم به بررسي دقيق اين مسئله مي‌پردازيم.

گوگل عاشق لينكدين است! يك شبكه اجتماعي با دامين آتوريتي بالا كه صاحبان مشاغل و حرفه‌اي‌ها در آن فعاليت مي‌كنند، پر از محتواي تازه و مفيد است و تعاملات بسياري در آن انجام مي‌شود. با همه اين توضيحات به نظرتان تاثير لينكدين بر سئو سايت چيست؟ با هم به بررسي دقيق اين مسئله مي‌پردازيم.

تاثير لينكدين بر سئو سايت

تاثير لينكدين بر سئو چيست

همين ابتدا بگويم كه هيچ آمار دقيقي از اين موضوع وجود ندارد! تحقيقاتي انجام شده است اما حتي آن‌ها هم به نتيجه قطعي نرسيده‌اند. اما از يك چيز كاملا مطمئنيم: سيگنال‌هاي اجتماعي بر سئو سايت اثر مي‌گذارند. اين موضوع را قبلا در اين مقاله بررسي كرده‌ايم.

بحث بر سر اين است كه در كدام شبكه اجتماعي و چگونه فعاليت كنيم تا سيگنال‌هاي بيشتر و بهتري جذب كنيم. شركت‌ها معمولا در همه شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت دارند. البته بسته به نوع كسب‌وكاري كه دارند، فعاليت‌شان در يك شبكه پر رنگ‌تر است. مثلا شركت‌هايي كه در حوزه توريسم فعاليت دارند، در اينستاگرام بيشتر فعاليت مي‌كنند.

در ميان همه شبكه‌هاي اجتماعي لينكدين وضعيت متفاوتي دارد. در ادامه توصيه‌هايي را براي افزايش تاثير لينكدين بر سئو سايت مطرح مي‌كنم.

لينكدين را مانند يك موتور جست‌وجو در نظر بگيريد

لينكدين را مانند يك موتور جست‌وجو در نظر بگيريد

اين نكته را بايد در مورد تمام شبكه‌هاي اجتماعي مد نظر داشته باشيد و در مورد لينكدين بيشتر. وقتي اين همه آدم حرفه‌اي و متخصص يك جا جمع شده باشند و هر يك محتواي تازه‌اي منتشر كنند، فرصت‌ها پايان‌ناپذيرند.

به ويژه براي بيزنس‌هاي B2B لينكدين يك پلتفرم بي‌نظير است. جايي كه مي‌توانيد در آن برند خود را به بازار هدف و همكاران‌تان بشناسانيد.

همان‌طور كه مي‌دانيد، گوگل پست‌ها و مقالات لينكدين را در نتايج ارگانيك نمايش مي‌دهد. پس چه فرصتي از اين بهتر!؟ در اين پلتفرم مقاله منتشر كنيد و خود را نه تنها در لينكدين، كه اساسا در وب به عنوان يك متخصص مطرح كنيد.

پروفايل لينكدين خود را بهينه‌سازي كنيد

بهينه سازي پروفايل لينكدين

قبلا در مورد بهينهسازي پروفايل و سئو لينكدين مفصل صحبت كرديم. به طور خلاصه بهينه كردن پروفايل لينكدين شامل موارد زير مي‌شود:

  • انتخاب عنوان شغلي مناسب
  • پر كردن بخش مهارت‌ها
  • شخصي‌سازي url
  • انتشار محتوا به صورت منظم و زمان‌مند
  • انتخاب عكس مناسب
  • و …

سيگنال‌هاي اجتماعي و تاثير لينكدين بر سئو

سيگنال‌هاي اجتماعي در لينكدين

هر بار كه محتوايي در لينكدين منتشر مي‌كنيد و كسي آن را لايك مي‌كند، كامنت مي‌گذارد يا به اشتراك مي‌گذارد، يك سيگنال اجتماعي قوي توليد مي‌شود.

همان طور كه گفتم گوگل سيگنال‌هاي اجتماعي را به عنوان يك فاكتور رتبه‌بندي در نظر مي‌گيرد. تصور كنيد وقتي مردم با محتواي شما تعامل مي‌كنند يا از طريق آن محتوا به سايت‌تان وارد مي‌شوند، گوگل يك آلارم دريافت مي‌كند! هشداري كه نشان مي‌دهد مردم اين محتوا و اين وب سايت را ارزشمند مي‌دانند و مي‌خواهند بيشتر از آن ياد بگيرند. از همين راه است كه گوگل متوجه ارزشمند بودن يك محتوا و سايت مي‌‌شود.

يك نكته مهم ديگر را نيز در مورد افزايش تاثير لينكدين بر سئو سايت در نظر بگيريد: همان طور كه قبلا گفته‌‌ام، سئو يك دستورالعمل واحد ندارد كه با رعايت آن بتوانيد رتبه سايت را بالا ببريد. موتورهاي جست‌‌وجو مجموعه‌‌اي از عوامل را در نظر مي‌‌گيرند و يكي از آن‌‌ها برند است. هر چه بيشتر مردم در فضاي وب و شبكه‌‌هاي اجتماعي در مورد يك برند صحبت كنند، گوگل بيشتر متوجه ارزش آن برند مي‌‌شود و جايگاه وب سايت مرتبط با آن را بهبود مي‌‌بخشد.

چگونه از طريق لينكدين سيگنال اجتماعي قوي به دست بياوريم؟

چگونه از طريق لينكدين سيگنال اجتماعي قوي به دست بياوريم؟

وضعيت لينكدين با شبكه‌‌هاي اجتماعي ديگر كمي متفاوت است. مثل اينستاگرام نيست كه بتوانيد با انتشار يك عكس زيبا لايك بگيريد. كار سخت‌‌تر از اين حرف‌‌ها است! به همين دليل بسياري افراد پس از مدتي فعاليت در اين شبكه، بازخوردهاي مورد نظرشان را دريافت نمي‌‌كنند و دلسرد مي‌‌شوند.

پيشنهاد مي‌‌كنم براي افزايش تاثير لينكدين بر سئو و داشتن يك حضور موثر در اين شبكه، گام‌‌هاي زير را دنبال كنيد.

همان طور كه اشاره كردم، اولين قدم اين است كه پروفايل لينكدين‌‌تان را بهينه‌‌سازي كنيد.

در مرحله بعد بايد كانكشن هدفمند ايجاد كنيد. منظورم از هدفمند اين است كه با متخصصان حوزه كاري و بازار هدف‌‌تان مرتبط شويد. كانكشن‌‌هاي بي‌‌ربط خيلي به كارتان نمي‌‌آيد.

نكته جالبي كه من با آن مواجه شده‌‌ام اين است كه بعضي‌‌ها از ارسال تعداد زيادي درخواست كانكشن خجالت مي‌‌كشند و فكر مي‌‌كنند اين كار براي برند شخصي‌‌شان خوب نيست. خب شايد در مورد شبكه‌‌هاي اجتماعي ديگر اين ديدگاه تا حدي درست باشد اما در مورد لينكدين اين طور نيست.

دليلي وجود دارد كه لينكدين به جاي فالو دكمه كانكت را تعبيه كرده است. اين ارتباط متقابل است. در لينكدين شما چندين نفر را دنبال نمي‌‌كنيد. با افراد متخصص در حوزه كاري و مشتريان هدف‌‌تان ارتباط برقرار مي‌‌كنيد و شبكه تشكيل مي‌‌دهيد.

پس عناوين شغلي مد نظرتان را در لينكدين جست‌‌وجو كنيد و با افراد مناسب ارتباط برقرار كنيد.

در همين حين، بايد با ديگران تعامل داشته باشيد. يعني پست‌‌ها را بخوانيد، در بحث‌‌ها شركت كنيد و مطالبي را كه مي‌‌پسنديد لايك كنيد. اين كار از دو جهت به افزايش تاثير لينكدين بر سئو كمك مي‌‌كند. اول اين كه وقتي با ديگران تعامل كنيد، ارتباط‌‌تان قوي‌‌تر مي‌‌شود و احتمال اين كه آن‌‌ها هم با شما تعامل كنند بالا مي‌‌رود.

مسئله مهم ديگر اين است كه با تحت نظر داشتن بحث‌‌ها و پست‌‌ها مي‌‌توانيد موضوعات داغ را بشناسيد. منظورم موضوعات و مباحثي است كه بازخوردهاي بيشتري دريافت مي‌‌كنند. زماني كه بخواهيد استراتژي محتوا براي لينكدين تدوين كنيد، اين موضوعات به كمك‌‌تان مي‌‌آيند.

وقتي تعداد كانكشن‌‌ها به حد قابل قبولي رسيد و وضعيت‌‌تان در لينكدين كمي تثبيت شد، بايد انتشار محتوا را شروع كنيد.

اين محتوا بايد تركيبي باشد. يعني هم مطالب بلاگ و سايت‌‌تان را به اشتراك بگذاريد، هم مقاله‌‌هاي مختص لينكدين بنويسيد و هم پست‌‌هاي كوتاه منتشر كنيد. به خاطر داشته باشيد كه استفاده از هشتگ‌‌هاي مرتبط باعث مي‌‌شود مطالب‌‌تان بيشتر ديده شوند.

آخرين نكته مهم براي افزايش تاثير لينكدين بر سئو انتشار منظم محتوا و حضور مداوم است. با آزمون و خطا متوجه مي‌‌شويد كه چه زماني براي فعاليت در اين شبكه بهتر است. پس از اين كه ريتم مناسب را پيدا كرديد، سعي كنيد به آن پايبند باشيد.

به عنوان جمع‌‌بندي مي‌‌توانم بگويم بر اساس اطلاعات فعلي، تاثير لينكدين بر سئو يك تاثير غير مستقيم است. اين شبكه نزد گوگل اعتبار زيادي دارد و به همين دليل برندسازي در آن و دريافت سيگنال‌‌هاي اجتماعي در آن، براي صاحبان مشاغل بسيار ارزشمند است.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 50
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 655
  • بازدید کلی : 5572
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی