loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 44
11 زمان : 1399:2

گوگل پنالتي

در مسابقات فوتبال زماني پنالتي گرفته مي‌شود كه شما در محوطه جريمه مرتكب خطا شويد. گوگل پنالتي نيز زماني اتفاق مي‌افتد كه در صفحات اينترنتي خطايي انجام داده باشيد. نوع خطاهايي كه انجام مي‌شود متفاوت است و بسته به ميزان و شدت خطا براي‌تان جريمه در نظر گرفته خواهد شد. در اين مقاله قصد داريم گوگل پنالتي و انواع پنالتي گوگل، علت‌هاي پنالتي شدن نحوه تشخيص جريمه شدن را بررسي كنيم .

گوگل پنالتي

در مسابقات فوتبال زماني پنالتي گرفته مي‌شود كه شما در محوطه جريمه مرتكب خطا شويد. گوگل پنالتي نيز زماني اتفاق مي‌افتد كه در صفحات اينترنتي خطايي انجام داده باشيد. نوع خطاهايي كه انجام مي‌شود متفاوت است و بسته به ميزان و شدت خطا براي‌تان جريمه در نظر گرفته خواهد شد. در اين مقاله قصد داريم گوگل پنالتي و انواع پنالتي گوگل، علت‌هاي پنالتي شدن نحوه تشخيص جريمه شدن را بررسي كنيم .

گوگل پنالتي چيست؟

با به روزرساني شدن الگوريتم‌هاي گوگل و بالاتر رفتن دقت آن‌ها در بررسي محتواي سايت‌ها، شرايط براي كساني كه بر خلاف قوانين گوگل سعي در بهينه‌سازي صفحات خود دارند سخت و سخت‌تر مي‌شود. در صورت انجام تخلف مورد مجازات گوگل قرار مي‌گيرند و در نتيجه اين مجازات يا به كلي از صفحات اينترني حذف مي‌شوند يا با كاهش رتبه در صفحات نتايج جستجو روبرو خواهند شد. به اتفاقاتي كه بعد از جريمه كردن براي سايتها ميافتد اصطلاحا گوگل پنالتي يا پنالتي گوگل گفته ميشود.

آيا جريمه هاي گوگل انواع مختلفي دارد؟

گوگل پنالتي را مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد :

Manual Penalty يا پنالتي دستي

پنالتي دستي زماني اتفاق مي‌افتد كه شخصي از سوي شركت گوگل سايت را مورد بررسي قرار دهد و متوجه تخلفات شود و در اين حالت با دادن يك كارت قرمز سايت را به طور كامل از صفحات نتايج جستجو گوگل حذف مي‌كند. معمولا زماني كه اين اتفاق رخ دهد در Webmaster Tools در قسمت Manual Action يك پيام با مضمون اينكه «سايت شما به دليل نقض قوانين جريمه شده است» را دريافت كنيد.

Algorithmic Penalty يا پنالتي الگوريتميك يا اتوماتيك

در اين نوع گوگل پنالتي عملكرد سايت‌ها مستقيما از سوي الگوريتم‌هاي گوگل بررسي مي‌شود و در صورت ديدن تخلف با نشان دادن يك كارت زرد سايت مورد نظر را جريمه مي‌كنند. اين جريمه باعث كاهش رتبه شما در SERPS (صفحات نتايج جستجو) خواهد شد. معمولا شناسايي زمان جريمه و نوع جريمه مشخص نيست و شما با استفاده از ابزار Google Analytics و بررسي ميزان ترافيك سايت خود و عملكرد آن متوجه اين موضوع خواهيد شد.

علت گوگل پنالتي شدن سايت چيست ؟

همان طور كه مي دانيد گوگل به صورت متداوم در حال ايندكس كردن سايت‌ها است و از طرف ديگر الگوريتم‌هاي گوگل هر چند وقت يك بار به روزرساني مي‌شوند. با در نظر گرفتن اين مسائل بايد نسبت به تغييراتي كه در بهينه‌سازي سايت خود اعمال مي كنيد دقت بيشتري داشته باشيد. در ادامه به تعدادي ازعلت‌هايي كه باعث مي‌شود گوگل شما را جريمه كند اشاره خواهيم كرد:

علت گوگل پنالتي شدن سايت

خريد لينك

با توجه به اطلاعاتي كه تا به حال از نحوه بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو به دست آورده‌ايد، به خوبي مي‌دانيد كه خريد لينك (Paid Link) يكي از روش‌هاي سئو كلاه سياه از جمله مواردي است كه گوگل نسبت به آن حساسيت ويژه‌اي دارد.

تبادل لينك دو طرفه

معمولا در امور تجارت هميشه تبادلاتي انجام مي‌شود. انجام اين كار طبيعي بوده و هست اما اگر خارج از قوانين باشد دردسرهايي به دنبال خواهد داشت. گوگل در اصل با نقل و انتقالات لينك مشكلي خاصي ندارد. با اين حال اگر تعداد اين تبادلات بيش از حد باشد يا با سايت‌هاي نامناسب همكاري كنيد گوگل با شما برخورد خواهد كرد و بسته به ميزان و شدت خطا، شما را جريمه مي‌كند .

محتواي تكراري Duplicate Content

مسلما تا به حال سايت‌هايي را ديده‌ايد كه محتوا را از جاهاي ديگر بدون كم يا زياد كردن حتي يك ويرگول كپي كرده‌اند! اين سايت‌ها با انجام حركت Copy و Paste محتواسازي كردند مي‌كنند. شناسايي محتواي تكراري براي الگوريتم‌هاي گوگل مثل آب خوردن راحت است ، در نتيجه پيشنهاد مي كنم به جاي كپي كردن محتوا از ديگر سايت‌ها، اطلاعات لازم را براي توليد محتواي مفيد و ارزشمند به دست بياوريد و يك Original Content خلق كنيد.

استفاده بيش از حد از تگ H1

رعايت كردن اصول ساختار محتوا يكي ديگر از مواردي است كه تاثير قابل توجهي دارد بر سئوي سايت دارد. تگ H1 در ساختار يك صفحه، حكم عنوان صفحه را دارد و نشان‌دهنده محتواي صفحه است. گوگل و موتورهاي جستجو با كمك اين تگ از محتواي صفحه يا صفحات سايت شما باخبر مي‌شوند. اگر از تگ H1 بيش از حد استفاده كنيد گوگل شما را جريمه خواهد كرد چرا كه فكر مي كند شما به زور مي‌خواهيد خود را در ليست نتايج جستجو قرار دهيد، اين حركت از نظر او نقض قانون است .

خطاي داخلي 404

تا به حال با اين خطا روبرو شده‌ايد؟ بعضي اوقات پيش مي‌آيد كه كاربر تصميم دارد با كليك كردن روي لينكي از صفحه‌اي به صفحه ديگر از سايت شما برود ولي در صفحه جديد هيچ اطلاعاتي نصيب‌اش نمي شود و با خطاي 404 مواجه مي‌شود. گوگل نسبت به طراحي اين صفحات حساس است و اصلا دوست ندارد كاربران با اين خطا روبرو شوند و اگر تعداد خطاهاي 404 از حد بگذرد شما را جريمه مي كند .

چگالي كلمات كليدي

كلمات كليدي و ماجراهاي استفاده بيش از حد اين نوع لغات ( Keyword Stuffing ) سال‌ها بحث داغ تمام محافل بهينه‌سازي بود. از ديگر مواردي كه باعث گوگل پنالتي شدن سايت ما مي‌شود، تكرار بيش از حد كلمه كليدي است. با استفاده از اين روش توجه الگوريتم ضد اسپم گوگل ( Google Panda Algorithm ) را به خود جلب مي‌كنيد و باعث مي‌شويد به سراغ شما بيايد.

استفاده بيش از حد از انكر تكست

استفاده بيش از حد انكر تكست‌ هم مانند كلمات كليدي در گوگل پنالتي شدن سايت بدون تاثير نخواهد بود. پس اگر مي خواهيد از خشم الگوريتم‌هاي گوگل به دور بمانيد نسبت به نوع لينك و نحوه ساخت لينك دقت داشته باشيد. الگوريتم‌هاي گوگل ، داوران بادقتي هستند و هيچ خطايي از چشم آن‌ها دور نمي‌ماند!

علاوه بر مواردي كه در بالا به آنها اشاره شد، استفاده از لينك و محتواهاي مخفي، تبليغات بيش از حد، سرعت پايين آپلود شدن سايت، لينك سازي بيش از حد ( Farm Link ) ، نقشه نادرست سايت، سئو كلاه سياه ( Black Hat ) ، استفاده از چند لندينگ پيج، و… مي‌تواند باعث گوگل پنالتي شدن سايت شما بشود .

آيا راهي براي خارج شدن از گوگل پنالتي وجود دارد؟

بله ، در بيشتر مواقع يك راه خلاص شدن يا به قول معروف يك راه فرار وجود دارد كه ما اميدواريم براي انجام اين راه و روش‌ها دير نشده باشد. گوگل تنها زماني به شما اعتماد مي‌كند و شما را از گوگل پنالتي خارج مي‌كند كه شما با صداقت پيش او برويد و از انجام كارهاي خلاف قانون ابراز ندامت كنيد! با انجام كارهاي زير مي‌توانيد يك بار ديگراعتماد گوگل را به خود جلب كنيد و از گوگل پنالتي رها شويد:

علت جريمه را پيدا كنيد

بعضي از خطاهاي ما عمدي و بعضي ديگر غيرعمد هستند. گاهي اوقات مثلا بعد از آپديت شدن الگوريتم‌هاي گوگل، كه زمان مشخصي ندارند، سايت ما با مشكلاتي روبرو مي‌شود و چون اطلاعي از آن‌ها نداريم گوگل ما را جريمه مي‌كند وارد گوگل پنالتي مي‌شويم. در اين مواقع اول از همه بايد بدانيد كه به چه دليل و چگونه جريمه شده‌ايد.

راه فرار از گوگل پنالتي را پيدا كنيد

بعد از اين كه متوجه شديد به چه دليل مورد غضب گوگل قرار گرفته‌ايد زمان بررسي و استفاده از مواردي است كه در خارج شدن از گوگل پنالتي كمك مي‌كند. اگر از سوي الگوريتم خاصي جريمه شده‌ايد، به اصلاح مواردي كه باعث خشم الگوريتم مورد نظر شده بپردازيد.

صبر كنيد

صبر مرحله پاياني است. بعد از انجام موارد فوق بايد منتظر بمانيد كه گوگل نتايج كارهايي را كه براي خروج از گوگل پنالتي انجام داده‌ايد را بررسي كند. اگر به صورت دستي جريمه شده‌ايد يك پيام درخواست بازبيني ( Reconsideration Request ) براي گوگل مي‌فرستيد كه سايت‌تان را دوباره بررسي كند.

اگر به صورت اتوماتيك يعني از سوي الگوريتم‌هاي گوگل جريمه شده‌ايد بايد منتظر بمانيد كه الگوريتم‌ها دوباره سايت شما را بررسي كنند كه اين كار ممكن است مدت زيادي طول بكشد. بهتر است خطا نكنيد تا از گوگل پنالتي در امان بمانيد.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 710
  • بازدید کلی : 5627
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی