loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 32
11 زمان : 1399:2

تكنيك هاي سئو كه بدون در نظر گرفتن گوگل بايد انجام دهيد

سرچ‌هاي ارگانيك خون رگ‌هاي كسب‌وكار آنلاين هستند. چنان كه تمامي متخصصان سئو و بهينه سازي سايت به خوبي مي‌دانند، گوگل در مورد نحوه عملكرد الگوريتم‌هايش، كه مرتبا آپديت مي‌شوند، سكوت مي‌كند. وقتي گوگل يك آپديت جديد ارائه مي‌كند، حدس و گمان‌هاي كارشناسان سئو نيز شروع مي‌شود. آن‌ها به دنبال راه‌هايي مي‌گردند كه استراتژي سئوي خود را با آپديت‌هاي جديد سازگار كنند. هرازگاهي متخصصان پشت پرده گوگل، راهنمايي‌ها و نشانه‌هايي را در مورد آپديت‌ها مطرح مي‌كنند: «اين مسئله اولويت دارد، آن يكي مهم نيست.» صرف نظر از اين كه مسئولان ارشد گوگل چه فكر مي‌كنند يا چه كار مي‌كنند، نكات بسياري در زمينه سئو وجود دارد كه بايد به آن‌ها توجه كنيد. در اين مقاله به بررسي هفت مورد از مهمترين تكنيك هاي سئو مي‌پردازيم.

تكنيك هاي سئو كه بدون در نظر گرفتن گوگل بايد انجام دهيد

سرچ‌هاي ارگانيك خون رگ‌هاي كسب‌وكار آنلاين هستند. چنان كه تمامي متخصصان سئو و بهينه سازي سايت به خوبي مي‌دانند، گوگل در مورد نحوه عملكرد الگوريتم‌هايش، كه مرتبا آپديت مي‌شوند، سكوت مي‌كند. وقتي گوگل يك آپديت جديد ارائه مي‌كند، حدس و گمان‌هاي كارشناسان سئو نيز شروع مي‌شود. آن‌ها به دنبال راه‌هايي مي‌گردند كه استراتژي سئوي خود را با آپديت‌هاي جديد سازگار كنند. هرازگاهي متخصصان پشت پرده گوگل، راهنمايي‌ها و نشانه‌هايي را در مورد آپديت‌ها مطرح مي‌كنند: «اين مسئله اولويت دارد، آن يكي مهم نيست.» صرف نظر از اين كه مسئولان ارشد گوگل چه فكر مي‌كنند يا چه كار مي‌كنند، نكات بسياري در زمينه سئو وجود دارد كه بايد به آن‌ها توجه كنيد. در اين مقاله به بررسي هفت مورد از مهمترين تكنيك هاي سئو مي‌پردازيم.

هفت مورد از مهمترين تكنيك هاي سئو

با رعايت اين موارد مي‌توانيد سئو سايت خود را بهبود ببخشيد:

بهينهسازي تگ alt تصاوير

براي مدتي طولاني، تگ alt يك عنصر ارزشمند در سئو محسوب مي‌شد. در چند سال اخير گفته مي‌شود گوگل از يادگيري ماشيني استفاده مي‌كند تا عكس‌ها را بفهمد؛ كاري كه وظيفه اصلي تگ alt بود. آيا اين يعني اكنون ديگر نوشتن متن جايگزين وقت تلف كردن است؟

نه، مسلما نه!

روش جديد هر چه باشد، با نوشتن تگ alt چيزي را از دست نمي‌دهيد. دقت كنيد كه يادگيري ماشيني يك مسئله جديد است. با اين كه احتمالا تگ alt تا پنج يا ده سال ديگر منسوخ مي‌شود، در حال حاضر بهتر است عكس‌هاي خود را به همان روش قديم بهينه‌سازي كنيد. اين روش امن‌تر است.

اولويت دادن به اعتبار محتوا

اعتبار محتوا از اول هم مفهوم گنگي در سئو بود. مسلما گوگل مي‌خواهد معتبرترين محتوا را بر اساس جست‌وجوي كاربران به آن‌ها ارائه دهد.

پس از آپديت هسته‌اي الگوريتم مديك در مارچ 2018، كم و بيش واضح بود كه فعالان عرصه نت بايد به اعتبار داشتن، تخصصي بودن و مورد اعتماد بودن محتواي سايت‌هاي خود اولويت بدهند. با اين حال در آپديت مارچ اخير به نظر مي‌رسيد بسياري از جزئيات در مورد اين موضوع ويرايش شده‌اند. (اين البته حدس و گمان است.)

مردم يك سوال داشتند: «آيا هنوز بايد روي ساختن اعتبار محتوا تمركز كنيم؟ اگر اين طور است چقدر بايد اين كار را بكنيم؟» پاسخ ساده است:

هميشه بايد روي توليد محتواي معتبر كار كنيد، هميشه!

اين يكي از مهمترين تكنيك هاي سئو است كه به اصول اوليه توليد محتواي مفيد و قابل اعتماد برمي‌گردد. محتوا را در سطح درك عموم مردم بنويسيد، ادعاهاي خود را به اطلاعات موثق ارجاع بدهيد و … . اين استراتژي‌ها از ابتداي دوران اينترنت صحت و كارايي داشتند.

توليد محتواي طولاني

تكنيك هاي سئو

جان مولر رسما اعلام كرده است كه تعداد كلمات به تنهايي يك فاكتور در رتبه‌بندي محسوب نمي‌شود.

«بعضي از صفحات كلمات بسياري دارند و هيچ چيز نمي‌گويند. تعداد كلمات نشان‌دهنده كيفيت نيست.»

با اين گفته‌ها مشخص مي‌شود براي گوگل طول متن به تنهايي معيار رتبه‌بندي نيست. متن‌هاي كوتاه هم به اندازه متن‌هاي بلند پتانسيل رتبه‌بندي دارند.

آيا اين يعني بايد روي توليد محتواي كوتاه‌تر تمركز كنيد؟ خير.

مهمترين چيز در توليد محتوا اين است كه بهترين اطلاعات ممكن را بر اساس الگوهاي جست‌وجو و خواسته‌هاي كاربران ارائه دهيد. ممكن است بتوانيد اين كار را با 500 كلمه انجام دهيد و ممكن است ناچار شويد 5000 كلمه بنويسيد. تشخيص اين موضوع به قضاوت خودتان بستگي دارد.

طبق تحقيقاتي كه اخيرا در بك لينكو انجام شده است محتواي طولاني 77.2 درصد بيشتر از مقاله‌هاي كوتاه لينك مي‌گيرد. بنابراين محتواي طولاني براي بك لينك گرفتن ايده‌آل است و تاثير مثبتي بر بهبود جست‌وجوهاي ارگانيك مي‌گذارد.

به خاطر داشته باشيد كه محتواهاي طولاني پتانسيل بيشتري براي مطابقت با جست‌وجوهاي كاربران دارند. پس توليد محتواي طولاني يكي از تكنيك هاي سئو است و اغلب بهتر است كه محتواي طولاني‌تر توليد كنيد. البته منظورمان روده‌درازي و شاخ و برگ اضافي دادن به مطلب نيست. حوصله مخاطب را سر نبريد! چيزهاي اضافي را حذف كنيد و مطمئن شويد با محتواي خود پاسخ واضح و روشني به سوالات مردم مي‌دهيد.

در نظر گرفتن AMP

Accelerated Mobile Pages يا AMP يك فريم ورك است كه به برنامه‌نويسان وب كمك مي‌كند سرعت بارگذاري صفحات را بهبود ببخشند. البته قبلا اعلام شده بود كه AMP يكي از فاكتورهاي رتبه‌بندي نيست اما اين روزها با توجه به افزايش سرچ‌هاي موبايلي، AMP به يك ضرورت تبديل شده است.

يكي از بزرگترين آپديت‌هاي گوگل در 2018 mobile-first index بود. از آن وقت شايعاتي وجود دارد كه AMP به يك فاكتور رتبه‌بندي تبديل شده است. تحقيقات نشان مي‌دهد بيش از 31 ميليون دامنه در سال گذشته از AMP استفاده كرده‌اند. سئو از كامپيوتر و لپ تاپ به سمت نمايشگرهاي كوچكتر حركت كرده است. گوگل اين را تاييد بكند يا نه، AMP يكي از تكنيك هاي سئو است كه هر چه ديرتر به استفاده از آن روي بياوريد بيشتر ضرر مي‌كنيد.

هدف گرفتن كليدواژههاي LSI اما نه براي بهبود رتبه

Latent Semantic Indexing يك متد رياضي است كه روابط پنهان بين كلمات را براي بهبود درك اطلاعات مشخص مي‌كند. اين متد به موتورهاي جست‌وجو كمك مي‌كند اصطلاحات را درك كنند و واژه‌هايي را كه به كلمات كليدي مرتبط هستند تشخيص بدهند.

كلمات كليدي LSI مستقيما بر رتبه شما در نتايج جست‌وجو اثر نمي‌گذارند. با اين حال اگر زمان بگذاريد و اين نوع كلمات كليدي را پيدا كنيد مي‌توانيد اطلاعات و اصطلاحات ضروري مربوط به كلمات كليدي را پوشش دهيد. اين كار كمك مي‌كند در جست‌وجوهاي مرتبط رتبه بهتري كسب كنيد و از جريمه‌هاي انباشت كلمات كليدي رها شويد.

بدون استفاده از اين كلمات گوگل به سختي مي تواند ارتباطات سئو را دقيقا مشخص كند. پس به جاي اين كه همان كليدواژه‌ها و عبارات را در متن تكرار كنيد، از كلمات كليدي LSI استفاده كنيد تا به بات‌هاي گوگل كمك شود كه پيام متن شما و ارتباط آن با خواسته‌هاي كاربران را بهتر درك كند. اين كلمات را بايد به صورت طبيعي استفاده كنيد. اگر اين كار به درستي انجام شود كاربران نيز به پاسخ سوالات خود مي‌رسند.

كار چندان پيچيده‌اي نيست. تحقيق كنيد كه مردم در مورد موضوع مورد نظرتان چگونه صحبت مي‌كنند و از چه كلماتي براي جست‌وجو استفاده مي‌كنند. همان كلمات را در متن وارد كنيد. پس يكي از تكنيك هاي سئو اين است كه به زبان مردم صحبت كنيد و از مترادف‌ها و اصطلاحات معادل كلمه كليدي اصلي استفاده كنيد.

استفاده محتاطانه از كلمات كليدي در دامنه

دوراني كه كلمات كليدي عينا در دامنه‌ها استفاده مي‌شدند گذشته است. اين روزها گوگل هوشمندانه‌تر سايت‌ها را بررسي مي‌كند تا بهتر جواب سوالات كاربران را بدهد.

منظورمان اين نيست كه استفاده از كلمات كليدي در دامين چيز وحشتناكي است. دامين‌هايي كه كاملا با كلمات كليدي مطابقت دارند، مي‌توانند نقشي در رتبه‌بندي داشته باشند اما اين مسئله پرخطر است. مهم اين است كه دامين را در راستاي مقصود كاربران انتخاب كنيد.

اگر مي‌خواهيد از اين روش استفاده كنيد، بايد خيلي محتاط باشيد. گوگل دامنه‌هايي را كه از كلمات كليدي سوء استفاده مي‌كنند، جريمه مي‌كند.

دريافت گواهي HTTPS

https

گوگل اعلام كرده است كه HTTPS تاثير كمي بر رنكينگ دارد. اين كه HTTPS براي ايندكس شدن ضروري نيست، به معناي اين نيست كه نيازي به دريافت آن نداريد.

وقتي يك صفحه اينترنتي را باز مي‌كنيم گوگل كاملا امنيت آن را بررسي مي‌كند. وجود نشان قرمز not secure در قسمت بالاي صفحه ممكن است باعث شود كاربران صفحه را ترك كنند؛ به ويژه اگر از آن‌ها اطلاعات شخصي مانند نام، آدرس و اطلاعات حساب مي‌گيريد.

پس در حق خود و كاربران‌تان لطف كنيد و بدون در نظر گرفتن رنكينگ، براي گرفتن گواهي‌نامه HTTPS اقدام كنيد.

به صورت كلي مي‌توان گفت تكنيك هاي سئو بسيار متنوع هستند و همراه با آپديت‌هاي جديد، تكنيك‌هاي بيشتري نيز مطرح مي‌شوند. با اين حال بعضي از موارد هستند كه بدون توجه به آن چه گوگل مي‌گويد بايد آن‌ها را رعايت كنيد؛ تكنيك‌هايي كه به بهبود كيفيت حضورتان در فضاي آنلاين منتهي مي‌شود. مواردي مانند توليد محتواي معتبر، دريافت گواهي HTTPS و … كه ممكن است در آپديت‌هاي جديد مطرح نشوند اما تاثيرات مثبت فراواني دارند.

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 652
  • بازدید کلی : 5569
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی