loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 45
11 زمان : 1399:2

طراحي سايت حرفه اي

در بسياري از آگهي‌ها عنوان طراحي سايت حرفه‌ اي مشاهده مي‌شود. همان طور كه مي‌دانيد وبسايت معرف برند شما است و تصويري از شخصيت برند به كاربران نشان مي‌دهد. به همين دليل داشتن يك سايت با طراحي مناسب و حرفه‌اي براي ‌تمامي كسب‌وكارها بسيار مهم است. با توجه به حجم زياد تبليغات، بهتر است قبل از هر گونه اقدامي در اين زمينه ويژگي‌هاي اين نوع طراحي سايت را بدانيد. در ادامه به بررسي اين ويژگي‌ها مي‌پردازيم.

طراحي سايت حرفه اي

در بسياري از آگهي‌ها عنوان طراحي سايت حرفه‌ اي مشاهده مي‌شود. همان طور كه مي‌دانيد وبسايت معرف برند شما است و تصويري از شخصيت برند به كاربران نشان مي‌دهد. به همين دليل داشتن يك سايت با طراحي مناسب و حرفه‌اي براي ‌تمامي كسب‌وكارها بسيار مهم است. با توجه به حجم زياد تبليغات، بهتر است قبل از هر گونه اقدامي در اين زمينه ويژگي‌هاي اين نوع طراحي سايت را بدانيد. در ادامه به بررسي اين ويژگي‌ها مي‌پردازيم.

ويژگي هاي طراحي سايت به صورت حرفه اي

ويژگي‌هاي بسياري براي طراحي سايت حرفه اي در نظر گرفته مي‌شود اما بسياري از كارشناسان بر ويژگي‌هاي زير اتفاق نظر دارند.

طراحي گرافيك

طراحي گرافيك در وبسايت حرفه‌اي بايد توسط يك گرافيست حرفه‌اي انجام شود. گرافيست حرفه‌اي دو عنصر زيبايي‌شناسي و كاربرد را با هم در نظر مي‌گيرد. او شناخت خوبي از رنگ‌ها دارد و با توجه به نوع كسب‌وكار و هدف آن، رنگ‌هاي متناسب را انتخاب مي‌كند. در ضمن توجه دارد كه كاربران به راحتي بتوانند به لينك‌ها و صفحات مورد نظر خود دسترسي داشته باشند. اين مسئله به ويژه زماني اهميت دارد كه قالب سايت به صورت اختصاصي طراحي شود.

سرعت مناسب

معمولا كاربران حوصله انتظار كشيدن براي لود شدن سايت‌ها را ندارند. سايتي كه سرعت پايين داشته باشد به زودي بسياري از كاربران خود را از دست خواهد داد. از اين گذشته، سرعت سايت يكي از عوامل موثر بر بهبود سئو نيز هست. عوامل متعددي بر سرعت سايت تاثير مي‌گذارند. مواردي مانند زمان پاسخ‌دهي سرور، حجم فايل‌ها و عكس‌ها، توزيع محتوا و … . در طراحي سايت حرفه‌اي تمامي اين عوامل در نظر گرفته مي‌شوند تا سايت در كوتاه‌ترين زمان ممكن بارگذاري شود.

طراحي ريسپانسيو

يكي از مهمترين ويژگي‌هاي يك سايت حرفه‌اي ريسپانسيو يا واكنش‌گرا بودن آن است. امروزه بسياري از كاربران با استفاده از تبلت‌ها و موبايل‌هاي خود از سايت‌ها بازديد مي‌كنند. سايتي كه ريسپانسيو باشد خود را با تمامي دستگاه‌ها سازگار مي‌كند و در نتيجه در تمامي دستگاه‌ها به خوبي نمايش داده مي‌شود. در اين حالت كاربران مي‌توانند به راحتي اسكرول يا زوم كنند، به صفحات مختلف بروند و متن‌ها را بخوانند. در طراحي سايت حرفه اي اين نكته حتما بايد در نظر گرفته شود.

رابط كاربري و تجربه كاربري (UI و UX)

ويژگي هاي طراحي سايت حرفه اي

در مورد رابط كاربري و تجربه كاربري سخنان بسياري گفته شده است با اين حال بسياري از افراد هنوز هم اين دو مفهوم را به جاي هم به كار مي‌برند! منظور از تجربه كاربري حس و حالي است كه كاربر در تعامل با سايت شما به دست مي‌آورد. طراح UX در مورد كاربران تحقيق مي‌كند و نيازها و خواسته‌هايشان را مي‌شناسد و سپس با تحليل اين داده‌ها سيستم‌ها، مسيرها و ساختارها را طراحي مي‌كند. او مشخص مي‌كند كه كاربران چگونه و از چه مسيري به اطلاعات مورد نظر خود برسند.

منظور از رابط كاربري تمامي صفحات و المان‌هايي مانند دكمه‌ها و آيكون‌ها است كه كاربر براي تعامل با سايت از آن‌ها استفاده مي‌كند. طراح UI مسئوليت ايجاد نماي بصري خلاقانه و الهام‌بخش را بر عهده دارد.

نيازي به گفتن نيست كه در طراحي سايت حرفه اي بايد عناصر رابط كاربري و تجربه كاربري كاملا در نظر گرفته شود و سايت بايد بر اساس تحليل‌هاي دقيق آن‌ها طراحي شود.

سئو يا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو

سئو در سطوح مختلفي انجام مي‌شود. شركت‌ها بايد سايتي را به شما تحويل بدهند كه از نظر فني كاملا براي موتورهاي جست‌وجو بهينه‌سازي شده باشد. بخش مهمي از سئو در سطح محتوا انجام مي‌شود. استفاده از كليدواژه‌هاي مناسب و ارائه محتواي باكيفيت تاثير بسياري در افزايش تعداد بازديدكنندگان و بهبود رتبه سايت در صفحه نتايج گوگل و موتورهاي جست‌وجوي ديگر دارد.

بعضي از شركت‌هاي طراحي سايت حرفه اي خدمات سئو را نيز به مشتريان خود ارائه مي‌دهند. توجه داشته باشيد كه انتخاب كلمات كليدي مناسب و ارائه محتواي باكيفيت از مهمترين مشخصه‌هاي سايت حرفه اي هستند و نقش مهمي در بهبود سايت شما دارند. بهتر است اين كار را به افراد متخصص بسپاريد.

مديريت آسان

فرقي ندارد از كدام زبان برنامه‌نويسي يا سيستم مديريت محتوا استفاده مي‌كنيد، در هر صورت يكي از مشخصات طراحي سايت حرفه اي سيستم يا پنل مديريت ساده و آسان است. بخش مديريت بايد به گونه‌اي طراحي شود كه هر فردي بتواند به راحتي با آن كار كند. مدير سايت بايد بتواند به راحتي محتواي مورد نظر خود را به راحتي بارگذاري كند و اصول سئو را در بخش‌هاي مختلف به كار بگيرد.

هزينه طراحي وبسايت حرفه اي

نمي‌توان قيمت دقيقي براي طراحي سايت حرفه اي بيان كرد. شركت‌ها طبق سفارش شما، خواسته‌هايي كه داريد و امكاناتي كه براي سايت در نظر گرفته‌ايد، هزينه و مدت زمان پياده‌سازي را مشخص مي‌كنند. نكته واضح اين است كه براي داشتن يك سايت حرفه‌اي بايد هزينه بيشتري بپردازيد چرا كه يك تيم متخصص درگير طراحي آن خواهند بود. چنان كه مي‌دانيد براي تخصص بيشتر بايد هزينه بيشتري پرداخت كنيد.

نكات مهم

  • ويژگي هاي سايت حرفه‌اي را بشناسيد تا بتوانيد خود را در برابر كلاهبرداري‌هاي رايج در اين عرصه مصون كنيد.
  • حتما بودجه مناسبي براي سئوي سايت در نظر بگيريد. بهترين سايت هم زماني كه ديده نشود كارايي نخواهد داشت.
  • سايت‌هاي فعال و منظم، بازديدكنندگان بيشتري خواهند داشت. با به روز رساني منظم سايت خود را زنده نگه داريد.

در پايان توجه داشته باشيد كه هر شركتي توانايي طراحي سايت حرفه اي را ندارد. اين كار به يك تيم متخصص نياز دارد. قبل از انتخاب شركت و سفارش طراحي، سابقه و نمونه كارهاي قبلي را بررسي كنيد. يكي از شركت‌هاي فعال در اين زمينه گروه تخصصي وبنا است كه با داشتن تيمي متشكل از كارشناسان متخصص، تجربه فراوان و سيستم مديريت محتواي اختصاصي، وبسايت‌هاي حرفه‌اي را براي مشتريان خود طراحي مي‌كند.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 642
  • بازدید کلی : 5559
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی