loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 71
11 زمان : 1399:2

چه سايت‌هايي به ريديزاين يا باز طراحي نياز دارند؟

يكي از خدماتي كه شركت‌هاي طراحي سايت ارائه مي‌دهند باز طراحي است. ريديزاين يا باز طراحي سايت فرايندي است كه مي‌تواند وضعيت كسب‌وكار شما را تا حدود زيادي بهبود دهد. طراحي مجدد سايت اگر در زمان مناسب و با دلايل محكم انجام نشود، تنها به هدر رفتن وقت و انرژي منجر خواهد شد. در اين مقاله بررسي مي‌كنيم كه چه سايت‌هايي به اين كار نياز دارند و اصول باز طراحي سايت چيست.

چه سايت‌هايي به ريديزاين يا باز طراحي نياز دارند؟

يكي از خدماتي كه شركت‌هاي طراحي سايت ارائه مي‌دهند باز طراحي است. ريديزاين يا باز طراحي سايت فرايندي است كه مي‌تواند وضعيت كسب‌وكار شما را تا حدود زيادي بهبود دهد. طراحي مجدد سايت اگر در زمان مناسب و با دلايل محكم انجام نشود، تنها به هدر رفتن وقت و انرژي منجر خواهد شد. در اين مقاله بررسي مي‌كنيم كه چه سايت‌هايي به اين كار نياز دارند و اصول باز طراحي سايت چيست.

منظور از ريديزاين سايت چيست؟

منظور از ريديزاين سايت چيست؟

قبل از اين كه به اصول باز طراحي وبسايت بپردازيم، بايد ببينيم اصلا منظور از اين اصطلاح چيست. اگر سايت خود را مثل يك كافه در نظر بگيريد، ريديزاين مثل تغيير دكوراسيون است. با اين تعريف تفاوت باز طراحي و انتقال سايت معلوم مي‌شود. وقتي صحبت از تغيير دكوراسيون باشد، محل كافه را تغيير نمي‌دهيم بلكه با استفاده از بعضي ابزارها و وسايل، به محيط فعلي جلوه‌اي متفاوت مي‌دهيم.

در مورد سايت هم همين اتفاق مي‌افتد. يعني آدرس و دامين تغييري نمي‌كند و سايت را به كلي منتقل نمي‌كنيم. بلكه ظاهر و سر و شكل آن را تغيير مي‌دهيم و بعضي از عملكردهايش را بهبود مي‌بخشيم.

چه زماني به طراحي مجدد سايت نياز داريد؟

همان طور كه گفتم، گاهي اوقات ريديزاين وب سايت مي‌تواند براي پيشرفت كسب‌وكارها بسيار مفيد باشد. لازم است بدانيد اين كار را دقيقا به چه دليلي انجام مي‌دهيد و توقع داريد چه نتيجه‌اي به دست آوريد.

ريديزاين سايت و برندسازي

مسئله برندسازي به مرور جاي خود را در كسب‌وكارهاي ايراني باز مي‌كند. فرايندي كه قبلا ناآگاهانه انجام مي‌شد اين روزها به متخصصان برندينگ سپرده مي‌شود. با اين حال، هنوز تا جا افتادن اين موضوع راه زيادي در پيش داريم. به همين دليل مي‌بينيم كه بسياري از كسب‌وكارها، وب سايت خود را مي‌سازند و فعاليت‌شان را شروع مي‌كنند و بعد از مدتي تازه به ياد برندسازي مي‌افتند!

اگر از روز اول هويت و شخصيت برند را تعيين نكنيد، در ادامه راه مجبور به تغيير دادن بعضي از فرايندها خواهيد شد. ريديزاين وبسايت يكي از همين تغييرها است.

البته اين هم ممكن است كه بعضي از كسب‌وكارها پس از مدتي تصميم بگيرند يك برندسازي مجدد يا ري برند انجام دهند.

در هر صورت، وب سايت به عنوان ويترين ديجيتال تجارت، بايد به خوبي نشانگر هويت برند شما باشد. لوگو، رنگ‌آميزي، قالب، كپي رايتينگ و … همه صداي برند را به گوش مخاطبان مي‌رسانند. اگر طراحي آن‌ها مناسب نباشد، پيام شما منتقل نمي‌شود و تصوير و حس مورد نظرتان در ذهن مخاطب ثبت نمي‌شود.

در چنين شرايطي، استفاده از خدمات باز طراحي سايت بخش مهمي از فرايند برندسازي است.

واكنش‌گرايي و طراحي مجدد سايت

چه زماني طراحي مجدد سايت نياز داريد؟

همان طور كه مي‌دانيد الگوريتم Mobile First Index و سياست‌هاي جديد گوگل، اولويت را تلفن همراه مي‌دهد. يعني نحوه نمايش سايت شما در موبايل تاثير بيشتري بر رنكينگ خواهد داشت. دليل اين مسئله ساده است: كاربران موبايلي اكنون بيش از 50 درصد كل كاربران را تشكيل مي‌دهند و اين رقم روز به روز افزايش مي‌يابد. بنابراين حتي بدون در نظر گرفتن الگوريتم‌هاي گوگل هم، براي راضي نگه داشتن كاربران بايد سايت ريسپانسيو باشد.

اين نكته معمولا در سايت‌هاي جديد رعايت مي‌شود اما اگر يك وب سايت قديمي داريد يا طراح سايت‌تان از اول كاربران موبايل را در نظر نگرفته است، مجبور مي‌شويد آن را ارتقا بدهيد يا به اصطلاح از خدمات باز طراحي سايت استفاده كنيد.

باز طراحي سايت و UI و UX

اين هم يكي از مسائلي است كه بايد قبل از شروع طراحي سايت به آن فكر مي‌كرديد و نكرديد! اين همه كه ما مي‌گوييم گول تبليغ‌هاي طراحي سايت ارزان و سريع را نخوريد به همين دليل است. در طراحي سايت اصولي رابط كاربري و تجربه كاربري حتما در نظر گرفته مي‌شود.

در يك وب سايت مناسب، بازديدكننده بايد بتواند به راحتي به صفحات مورد نظرش برسد. اگر سايت منوهاي عميق و پيچيده داشته باشد كاربران گيج و سردرگم مي‌شوند. بايد بتوانيد كاربر را به راحتي به آن چه مي‌خواهد برسانيد و حس و تجربه خوبي برايش رقم بزنيد.

بنابراين يكي از دلايل مهم براي ريديزاين سايت ، بهبود بخشيدن به طراحي رابط كاربري و تجربه كاربري است.

باز طراحي سايت براي همگام شدن با فناوري روز

باز طراحي سايت براي همگام شدن با فناوري روز

اين همان جايي است كه بسياري از شركت‌ها وقت و انرژي خود را هدر مي‌دهند! قبول دارم استفاده از جديدترين تكنولوژي‌هاي روز دنيا هيجان‌انگيز است اما خيلي وقت‌ها ضروري نيست.

اگر فناوري قبلي منسوخ شده باشد يا از طرف گوگل الزامي به آپديت وجود داشته باشد، حتما بايد باز طراحي انجام شود. در غير اين صورت، ريديزاين به نيازهاي سايت و كسب‌وكار شما بستگي دارد. اگر فناوري قديمي نتواند نيازهاي جديدتان را رفع كند لازم است براي باز طراحي سايت اقدام كنيد.

بعضي وقت‌ها مي‌بينيم كه براي سايت عمر يكي دو ساله در نظر گرفته مي‌شود. من موافق نيستم. به نظرم نمي‌توان زمان داد و ريديزاين سايت به مسائلي كه گفتم بستگي دارد. در كل حرفم اين است كه اگر سايت فعلي نيازهايتان را برطرف مي‌كند و گوگل هم با آن مشكل ندارد، لازم نيست دائما آن را تغيير بدهيد.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 693
  • بازدید کلی : 5610
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی