loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 33
11 زمان : 1399:2

انكر تكست و انواع آن

انكر تكست از جمله مواردي است كه بهينه‌سازي آن در سئو سايت نقش به سزايي دارد و در صورتي كه به درستي از آن‌ها استفاده كنيد مي‌توانيد روي رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو تاثير بگذاريد. اگر تمايل داريد بدانيد كه با انواع Anchor Texts آشنا شويد و بدانيد كه چطور و چگونه مي‌توانند روي سئو سايت شما تاثير بگذارند با ما همراه باشيد.

انكر تكست و انواع آن

انكر تكست از جمله مواردي است كه بهينه‌سازي آن در سئو سايت نقش به سزايي دارد و در صورتي كه به درستي از آن‌ها استفاده كنيد مي‌توانيد روي رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو تاثير بگذاريد. اگر تمايل داريد بدانيد كه با انواع Anchor Texts آشنا شويد و بدانيد كه چطور و چگونه مي‌توانند روي سئو سايت شما تاثير بگذارند با ما همراه باشيد.

انكر تكست Anchor Text چيست؟

انكر تكست متن يا عنوان قابل مشاهده و قابل كليك در لينك‌ها است. به زبان ساده‌تر متن يا كلمه‌اي در يك صفحه است كه مي‌توان روي آن كليك كرد و از صفحه‌اي به صفحه ديگر يا از سايتي به سايت ديگر در حركت بود. اين متن در حالت استاندارد به رنگ آبي و زير خط دار است.

اهميت انكر تكست در سئو

با استفاده از Anchor Text ها ، اطلاعاتي توصيفي و مرتبط با محتواي لينك مقصد در اختيار كاربر قرار مي‌دهيد. از آن جايي كه هدف موتورهاي جستجو اين است كه مرتبط‌ترين و مناسب‌ترين نتايج را در اختيار كاربر قرار دهند استفاده از Anchor Texts براي بهتر ديده شدن شما كارساز خواهد بود.

انكرتكست‌ها با صفحات لندينگ ارتباط مستقيم دارند و زماني كه از آن‌ها استفاده مي‌شود اين موضوع از چشم الگوريتم‌هاي گوگل دور نخواهد ماند. از طرف ديگر شما با هدف هدايت كاربربه صفحات داخلي سايت مي توانيد از Anchor Texts استفاده كنيد و ترافيك سايت خود را بالا ببريد و بار ديگر مورد توجه گوگل قرار بگيريد .

انواع انكر تكست

انواع انكر تكست

رايج‌ترين انكرتكست‌ها عبارتند از:

Exact Match يا تطبيق كلي

در اين انكر تكست در متن لينك از كلمه كليدي استفاده مي‌شود. فرضا يك مقاله تحت عنوان «ابزارهاي آناليز كردن سايت» داريد و و با ايجاد يك لينك مشابه همين نام مي‌توانيد يك انكر تكست Exact Match داشته باشيد. مورد كاربرد زيادي دارد ولي بايد در نظر بگيريد كه استفاده بيش ازحد از اين روش موجب مي‌شود از سوي گوگل جريمه شويد.

Branded يا نام تجاري

در اين نوع از نام برند براي توصيف لينك استفاده مي كنيد مثلا webnagroup نام برند يك سايت طراحي و بهينه سازي سايت است و مي تواند يك Branded Anchor Text باشد.

Partial Match يا تطبيق جزئي

فرض كنيد يك لينك با عنوان «انواع تكنيك‌هاي بهينه‌سازي سايت» داريد و به صفحه يا مقاله‌اي تحت عنوان «بهينه‌سازي موتورهاي جستجو» لينك مي‌دهيد. در اين حالت يك لينك با انكر تكست Partial Match ايجاد كرده‌ايد؛ يك لينك با جزئيات بيشتر كه به واسطه آن كاربران را تشويق به خواندن مقاله اصلي مي‌كنيد.

Naked Link يا لينك عريان

در اين نوع به جاي استفاده از كلمات كليدي از آدرس سايت ( URL ) به عنوان متن لينك استفاده مي‌كنيد براي مثال www.webnagroup.ir يك Naked Link Anchor Text است.

Generic يا عمومي

بعضي اوقات در مقالات يا صفحاتي اينترنتي با متن يا كلماتي مانند اينجا كليك كن، اينجا، اطلاعات بيشتر، بيشتر بخوانيد و … مواجه مي‌شويد. اين‌ها

انكرتكست‌هاي عمومي هستند.

Image يا تصوير

در اين نوع Anchor Text به جاي استفاده از متن، از تصوير در لينك استفاده مي‌كنيد. در اين حالت Alt tag تصويرتان به عنوان انكر تكست شناسايي مي‌شود. با كمك انكرتكست Image كاري مي‌كنيد كه تصاوير موجود در سايت از چشم گوگل به دور نماند و به هنگام ارزيابي سايت‌تان به آن‌ها نيز توجه داشته باشد.

Brand + Keyword يا كلمه كليدي + برند

همانطور كه از نام اين Anchor Text مشخص است، متني كه به عنوان انكرتكست از آن استفاده مي شود كلمه كليدي به همراه نام تجاري سايت است. براي مثال طراحي سايت وبنا.

Long Tail يا طولاني

انكرتكست Long Tail همانند انكر تكست Partial Match ، جزئيات بيشتري از محتوا را در اختيارتان قرار مي‌دهد و تنها تفاوتش با انكرتكست تطبيق جزئي، تعداد بيشتر كلماتي است كه در متن لينك استفاده مي‌شود.

در پايان و با توجه به مهم بودن انواع لينك و لينك‌سازي بايد به ياد داشته باشيد يكي از اصلي‌ترين مواردي كه گوگل نسبت به آن حساسيت ويژه‌اي دارد، مرتبط بودن لينك‌ها با عناوين مقالات و صفحات اينترنتي است بايد به اطلاع شما برسانم از جمله مواردي كه مي‌تواند تاثير شگفت‌انگيزي روي سئو سايت شما داشته باشند محتواي باكيفيت و انكر تكست ها هستند.

منبع:

وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 218
  • بازدید سال : 618
  • بازدید کلی : 5535
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی