loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 46
11 زمان : 1399:2

تاثير لينك نوفالو بر سئو چيست

اگر مقالات قبلي ما را درباره لينك بيلدينگ و انواع آن خوانده باشيد، حتما از ميزان اهميت لينك‌ها اطلاع داريد. لينك‌سازي كار تخصصي و پيچيده‌اي است كه در حال حاضر بيشترين تاثير را بر سئو سايت دارد. لينك‌هاي باكيفيت سرمايه‌هاي هر سايت هستند و اعتبار آن را براي موتورهاي جست‌وجو بيشتر مي‌كنند. چنان كه مي‌دانيد اين لينك‌ها به دو نوع فالو ‌follow و no‌follow تقسيم مي‌شوند. در ادامه به معرفي هر يك از اين انواع مي‌پردازيم. تاثير لينك نوفالو بر سئو را بررسي مي‌كنيم و در نهايت نكات مهمي را درباره تاثير لينك no‌follow بر سئو مطرح خواهيم كرد.

تاثير لينك نوفالو بر سئو چيست

اگر مقالات قبلي ما را درباره لينك بيلدينگ و انواع آن خوانده باشيد، حتما از ميزان اهميت لينك‌ها اطلاع داريد. لينك‌سازي كار تخصصي و پيچيده‌اي است كه در حال حاضر بيشترين تاثير را بر سئو سايت دارد. لينك‌هاي باكيفيت سرمايه‌هاي هر سايت هستند و اعتبار آن را براي موتورهاي جست‌وجو بيشتر مي‌كنند. چنان كه مي‌دانيد اين لينك‌ها به دو نوع فالو ‌follow و no‌follow تقسيم مي‌شوند. در ادامه به معرفي هر يك از اين انواع مي‌پردازيم. تاثير لينك نوفالو بر سئو را بررسي مي‌كنيم و در نهايت نكات مهمي را درباره تاثير لينك no‌follow بر سئو مطرح خواهيم كرد.

لينك فالو ‌follow چيست؟

لينك فالو چيست

به صورت پيش‌فرض تمامي لينك‌هاي ورودي و خروجي وب سايت‌ها ‌follow يا do‌follow هستند. يعني گوگل آن‌ها را بررسي مي‌كند. همان طور كه مي‌دانيد يكي از معيارهاي مهم امتيازدهي گوگل به سايت‌ها، تعداد و كيفيت لينك‌هايي است كه دريافت مي‌كنند. پس مي‌توانيم لينك‌هاي فالو را به صورت امتياز در نظر بگيريم و بگوييم هر سايتي كه لينك‌هاي ورودي فالو بيشتري داشته باشد، امتياز بيشتري خواهد داشت.

البته كه شرط و شروط‌هايي هم در اين زمينه مطرح هستند. طبيعتا لينك‌هايي كه از سايت‌هاي مهم و معتبر دريافت كنيد، امتياز بيشتري خواهند داشت. همچنين لينك‌هايي كه از سايت‌هاي اسپم و نامعتبر بگيريد امتياز منفي دارند.

پس در واقع لينك فالو يا دوفالو معناي چنداني ندارد. گوگل همه لينك‌هاي سايت شما را (داخلي، خارجي، ورودي و خروجي) بررسي مي‌كند مگر اين كه آن‌ها را no‌follow كرده باشيد.

لينك نوفالو no‌follow چيست؟

لينك نوفالو چيست

گاهي اوقات به دلايل مختلف نمي‌خواهيم گوگل لينكي را در رتبه سايت ما تاثير بدهد. اين مسئله را با تگ نوفالو به اطلاعش مي‌رسانيم. كد اين تگ به شكل زير است:

rel‌”nofollow”>Example

چيزي كه گفتم تعريف رايج لينك‌هاي نوفالو بود. يك برداشت ديگر هم در مورد تاثير لينك نوفالو بر سئو وجود دارد كه به حقيقت نزديك‌تر است. با اضافه كردن تگ نوفالو به گوگل ميگوييم من در مورد اين لينك مطمئن نيستم. خودت تصميم بگير!

وقتي تصميم‌گيري به عهده گوگل باشد، لينك‌هاي نوفالو تاثير منفي بر رتبه سايت نمي‌گذارند. با اين حال ممكن است تاثيرات مثبتي داشته باشند. اين موضوع را بيشتر بررسي خواهيم كرد اما ابتدا بايد توضيح بدهم چرا و چه زماني از لينك‌هاي no‌follow استفاده مي‌كنيم.

دلايل استفاده از لينك هاي نوفالو no‌follow

دلايل استفاده از لينك هاي نوفالو no‌follow

از تاثير لينك نوفالو بر سئو مطمئن باشيم يا نباشيم، وب سايت‌هاي بسياري لينك نوفالو دارند. كافي است روي صفحات سايت‌ها كليك راست كنيد و گزينه inspection را انتخاب كنيد. كد صفحه براي‌تان نمايش داده مي‌شود و با سرچ كلمه no‌follow مي‌توانيد اين لينك‌ها را ببينيد. دلايل استفاده از لينك هاي نوفالو متعدد هستند. در ادامه مهمترين موارد را در اين زمينه بيان مي‌كنم:

خنثي كردن اثر اسپمرها

اولين دليلي كه هميشه براي استفاده از اين تگ مطرح مي‌شود، خنثي كردن اثر اسپمرها است. ممكن است در سايت‌تان لينك‌هايي به صفحات اسپم داشته باشيد. يا كاربران در بخش نظرات، لينك‌هاي نامناسب و اسپم قرار داده باشند. در اين صورت با استفاده از كد نوفالو اين لينك‌ها را خنثي مي‌كنيد و مانع تاثير منفي آن‌ها مي‌شويد.

جلوگيري از كاهش اعتبار سايت

مورد ديگر كم بودن اعتبار سايتي است كه به آن لينك داده‌ايد. اگر به سايتي لينك بدهيد كه اعتبار كمتري نسبت به شما دارد، ممكن است خودتان هم با كاهش اعتبار مواجه شويد. شايد براي‌تان سوال پيش بيايد كه اساسا چرا بايد چنين كاري بكنيم!؟

فرض كنيد يك وب سايت نه چندان معتبر، محتواي آموزشي مفيدي توليد كرده است كه مي‌خواهيد به آن لينك بدهيد. يا نرم‌افزاري را براي دانلود گذاشته است. قصد داريد به آن محتوا لينك بدهيد و در ضمن نمي‌خواهيد در مورد اعتبار سايت‌تان ريسك كنيد. خيلي ساده لينك مد نظرتان را در سايت قرار مي‌دهيد اما آن را no‌follow مي‌كنيد.

پرهيز از تكرار لينك‌ها

يك ديگر از دلايل استفاده از لينك هاي نوفالو no‌follow پرهيز از تكرار است. فرض كنيم در يك صفحه از سايت‌تان دو بار به يك صفحه ديگر، از سايت خودتان يا يك وب سايت ديگر، لينك داده‌ايد. انكر تكست يا متن لينكها هم متفاوت هستند. حالا براي پرهيز از تكرار، مي‌توانيد يكي از لينك‌ها را no‌follow كنيد.

طبيعي نشان دادن ساختار لينك‌سازي و تاثير لينك نوفالو بر سئو

سايت‌هايي كه لينك‌هاي خروجي زيادي دارند هم از نوفالو استفاده مي‌كنند. اگر وب سايت‌تان تعداد زيادي لينك خروجي داشته باشد، ممكن است گوگل شما را به عنوان فروشنده لينك در نظر بگيرد. يعني سايتي كه از سايت‌هاي ديگر پول مي‌گيرد و لينك آن‌ها را در متن خود قرار مي‌دهد. براي پيشگيري از اين موضوع مي‌توانيد لينك‌هاي خروجي را نوفالو كنيد.

جلب اعتماد گوگل و جلوگيري از جريمه

يكي از راه‌هاي جلب اعتماد گوگل، نوفالو كردن بك لينك‌هاي پولي و تبليغاتي است. گوگل روش‌هاي زيادي براي تشخيص لينك‌هاي خريداري‌شده دارد. اگر متوجه اين موضوع شود، رتبه سايت‌تان به شدت سقوط مي‌كند. اگر در سايتي بنر يا متن تبليغاتي گذاشته‌ايد، بهتر است آن را نوفالو كنيد تا هم از جريمه‌هاي گوگل در امان بمانيد و هم اعتمادش را جلب كنيد.

حفظ اعتبار انجمن‌ها و فروم‌ها

بسياري از انجمن‌ها و فروم‌ها هم لينك‌هاي خروجي خود را نوفالو مي‌كنند. كاربران هنگام گفت‌وگو در اين انجمن‌ها، لينك‌هاي مختلفي را قرار مي‌دهند. اگر اين لينك‌ها اسپم باشند، ممكن است به اعتبار انجمن آسيب برسانند. مديران بنا به سياست‌هاي خود همه يا بخشي از اين لينك‌ها را نوفالو مي‌كنند.

تاثير لينك نوفالو بر سئو چيست؟

اجازه بدهيد قبل از توضيح در مورد تاثير لينك نوفالو بر سئو يك سوال بپرسم: به نظرتان چقدر احتمال دارد سايت‌هاي مختلف به صورت طبيعي به هم لينك بدهند؟ بدون خريد و فروش، رپورتاژ يا ساختن لينك، چقدر احتمال دارد بك لينك بگيريد؟ اگر بخواهيم صادق باشيم، خيلي كم!

احتمال اين كه يك وب سايت به سادگي محتواي توليدي شما را مفيد بداند و به آن لينك بدهد زياد نيست. چون لينك دادن به سايت‌هاي ديگر ريسك دارد. ممكن است آن سايت اسپم شود، جريمه شود يا هزار اتفاق ديگر برايش بيفتد كه روي سايت شما هم تاثير مي‌گذارد.

بنابراين سايت‌ها يا زياد به هم لينك نمي‌دهند يا لينك‌ها را نوفالو مي‌كنند. گوگل هم اين موضوع را مي‌داند. پس مي‌توانيم بگوييم يك تاثير لينك نوفالو بر سئو وب سايت اين است كه ساختار لينك‌سازي آن را طبيعي نشان مي‌دهد.

تاثير لينك نوفالو بر سئو

فكر مي‌كنيد اين كه يك وب سايت اصلا لينك نوفالو نداشته باشد يعني چه؟ يعني اصلا تبليغ ندارد. احتمال چنين چيزي هم كم است. با داشتن لينكهاي نوفالو به گوگل ميفهمانيد كه يك كسبوكار داريد و براي آن تبليغ ميكنيد. چون تبليغ و آگهي عناصر حياتي تجارت هستند.

يك مورد مهم ديگر: وب سايت مرجعي مثل ويكي پديا را در نظر بگيريد. فرض كنيم توانسته‌ايد از اين مرجع لينك بگيريد (كه كار بسيار سختي است) اما اين لينك نوفالو است. به نظرتان در اين مورد تاثير لينك نوفالو بر سئو چيست؟

يادتان هست كه گفتم با استفاده از تگ نوفالو تصميم‌گيري را به عهده گوگل مي‌گذاريم؟

لينكي كه از سايتهاي مرجع و مهم دريافت ميكنيم، حتي اگر نوفالو باشد، باعث افزايش اعتبار سايت ما ميشود. بنابراين حتي لينك‌هاي نوفالو ويكيپديا هم به اعتبار ما اضافه مي‌كنند.

نكات مهم در مورد تاثير لينك no‌follow بر سئو

با توجه به تمام توضيحاتي كه دادم يك نكته را متوجه شديم: لينك‌هاي نوفالو ممكن است مستقيما تاثيري بر سئو و رتبه سايت نداشته باشند اما اثرات غير مستقيم بسياري دارند. اين اثرات به شرح زير هستند:

  • لينك‌هاي نوفالو كه از سايت‌هاي مرجع و مهم دريافت مي‌كنيد، اعتبار شما را نزد گوگل افزايش مي‌دهند.
  • لينك‌هاي نوفالو كه در انجمن‌هاي پربازديد قرار مي‌دهيد، باعث افزايش ترافيك سايت‌تان مي‌شوند. اين ترافيك هدفمند است و نرخ پرش كمتري خواهد داشت. پس يك تاثير لينك no‌follow بر سئو جذب ترافيك است.
  • داشتن لينك‌هاي نوفالو ساختار لينك‌هاي سايت‌تان را طبيعي نشان مي‌دهد.

نكات بسياري را درباره تاثير لينك نوفالو بر سئو گفتم اما بايد به يك نكته مهم‌تر اشاره كنم: هيچ قطعيتي وجود ندارد! ممكن است سايت‌هايي را در رتبه‌هاي اول گوگل ببينيد كه درصد خيلي كمي از لينك‌هايشان نوفالو است.

سئو يك شبكه در هم پيچيده از فاكتورهاي متعدد است. مهم اين است كه در نهايت و با در نظر گرفتن تمامي فاكتورها، گوگل وب سايتي را معتبر و مفيد تشخيص دهد. در اين صورت آن را به رتبه‌هاي بالا مي‌رساند. حتي اگر ساختار لينك‌سازي‌اش به شكلي كه در مقاله‌هاي آموزشي مي‌بينيد نباشد. همه نكات آموزشي را در مورد تاثير لينك no‌follow بر سئو در نظر بگيريد. اما توجه داشته باشيد كه مهمترين نكته نگه داشتن تعادل است.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 675
  • بازدید کلی : 5592
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی