loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 32
11 زمان : 1399:2

نكات كليدي سئو در توليد محتوا

پس از اين كه روش مناسب براي لينك‌سازي را انتخاب كرديد و آماده راه‌اندازي آن شديد، بايد به بررسي سئو سايت بپردازيد. در بسياري موارد افراد آن قدر درگير خود توليد محتوا مي‌شوند كه بهينه‌سازي را فراموش مي‌كنند اما با صرف 15 تا 20 دقيقه زمان براي رعايت نكات كليدي سئو در توليد محتوا مي‌توانيد ترافيك، تعامل و ارزش بيشتري جذب كنيد.

اين يك چك ليست است كه با در دست داشتن آن مي‌توانيد مطمئن شويد فرايند توليد محتوا به درستي و در خدمت بهبود رتبه سايت عمل مي‌كند. البته ممكن است رنكينگ هدف اصلي كمپين شما نباشد اما بايد حداقل نكات اوليه سئو آن پيج را رعايت كنيد. اين كار زمان كمي مي‌گيرد و در طول زمان نتايج خوبي در بر خواهد داشت.

نكات كليدي سئو در توليد محتوا

پس از اين كه روش مناسب براي لينك‌سازي را انتخاب كرديد و آماده راه‌اندازي آن شديد، بايد به بررسي سئو سايت بپردازيد. در بسياري موارد افراد آن قدر درگير خود توليد محتوا مي‌شوند كه بهينه‌سازي را فراموش مي‌كنند اما با صرف 15 تا 20 دقيقه زمان براي رعايت نكات كليدي سئو در توليد محتوا مي‌توانيد ترافيك، تعامل و ارزش بيشتري جذب كنيد.

اين يك چك ليست است كه با در دست داشتن آن مي‌توانيد مطمئن شويد فرايند توليد محتوا به درستي و در خدمت بهبود رتبه سايت عمل مي‌كند. البته ممكن است رنكينگ هدف اصلي كمپين شما نباشد اما بايد حداقل نكات اوليه سئو آن پيج را رعايت كنيد. اين كار زمان كمي مي‌گيرد و در طول زمان نتايج خوبي در بر خواهد داشت.

چگونه عنوان سئو انتخاب كنيم ؟

بله، مي‌دانم، اين يكي خيلي ابتدايي است! اما تعجب مي‌كنيد اگر بدانيد چند نفر بهينه‌سازي عنوان صفحه را فراموش مي‌كنند. انتخاب عنوان سئو مناسب يكي از نكات كليدي سئو در توليد محتوا است. در مورد عنوان صفحه بايد به دو نكته مهم توجه كنيد:

  1. به خاطر داشته باشيد كه عنوان صفحه در نتايج گوگل نشان داده مي‌شود. در غياب تگ‌ها اپن گراف، اين عنوان در شبكه‌هاي اجتماعي نيز به نمايش در مي‌آيد. پس بايد عنواني جذاب انتخاب كنيد كه مخاطب را به كليك كردن ترغيب كند.
  2. محتوايي كه به اميد جذب لينك توليد مي‌كنيد، ممكن است به خاطر بعضي از كلمات كليدي نيز در رنكينگ قرار بگيرد. بهتر است كمي زمان بگذاريد، تحقيق كلمات كليدي انجام دهيد و عنوان را با آن بهينه‌سازي كنيد. اگر يك كلمه كليدي راحت و مرتب با محتوا در دسترس نداريد، از يكي دو عبارت مرتبط استفاده كنيد. مواظب باشيد كليدواژه‌اي انتخاب كنيد قبلا در صفحه ديگري از آن استفاده نكرده باشيد. در غير اين صورت به رتبه آن صفحه آسيب مي‌رسانيد.

توضيحات متا يكي از نكات كليدي سئو در توليد محتوا

تاثير توضيحات متا در زمينه رتبه‌بندي ممكن است به اندازه عنوان نباشد اما باز هم يكي از نكات كليدي سئو در توليد محتوا به شمار مي‌‌رود. خوب است كمي زمان بگذاريد و توضيحات شفاف، دقيق و جذابي بنويسيد كه بازتاب‌دهنده محتوا باشد. اين كار ممكن است باعث بالا رفتن نرخ كليك بشود. در ضمن اگر تگ‌هاي اپن گراف را تعريف نكرده باشيد، توضيحات متا به پلتفرم‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي كمك مي‌كند. در ادامه بيشتر به اين موضوع مي‌پردازيم.

اينفوگرافي

اينفوگرافي

اينفوگرافي يك مثال واضح از استفاده متن و تصوير به صورت هم‌زمان است. من نمونه‌هاي بسياري از اينفوگرافيك‌هاي ايستا مي‌بينم كه از مقدار زيادي متن در آن‌ها استفاده شده است. نه تنها اين هدف اينفوگرافيك نيست بلكه از ديدگاه سئو، چه كسي متن را در تصوير مي‌گذارد!؟

مقدار كمي متن در اينفوگرافيك طبيعي است. به ويژه وقتي از پاراگراف‌هاي كوچك استفاده مي‌كنيد اما اگر قرار باشد حجم زيادي متن به كار ببريد، شايد اصلا نبايد از اينفوگرافي استفاده كنيد.

اگر مي‌بينيد چاره‌اي جز استفاده از متن زياد در اينفوگرافيك نيست، بهتر است آن را با صفحات HTML جايگزين كنيد و در آن صفحات از متن و تصاوير مناسب هم‌زمان استفاده كنيد. يك محتواي بلند بهتر است و مي‌تواند براي كسب رتبه و ترافيك بهينه‌سازي شود، كاري كه با يك تصوير اينفوگرافيك نمي‌شود انجام داد.

لينك ‌سازي داخلي يكي از مهمترين نكات كليدي سئو در توليد محتوا

اين يك مورد مهم در چك ليست سئو است كه ممكن است ناديده گرفته شود. دو نوع لينك‌سازي داخلي وجود دارد كه بايد در هنگام انجام سئو آن پيج در نظر بگيريد:

لينك دادن به صفحات اصلي

با فرض اين كه لينك‌سازي محتوامحور موفق باشد، بايد فرايند لينك دادن به محتواي سايت خود را امن نگه داريد. در صورت امكان ارزش خالص link equity لينك‌ها را براي صفحات اصلي به جريان بياندازيد. براي انجام اين كار مي‌‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • قرار دادن منوي مسيريابي در بالاي صفحه. اين منو مي‌تواند شامل لينك صفحه‌هاي اصلي باشد. بايد مواظب باشيد اين منو محتوا را تحت‌الشعاع قرار ندهد و تا حد ممكن محتاطانه باشد. يك جايگزين مي‌تواند اين باشد كه محتوا را منتشر كنيد و پس از اين كه به هدف خود رسيديد منوي مسيريابي را اضافه كنيد.
  • به كاربردن لينك درون محتوا. اگر در محتواي صفحه قطعه‌هاي بزرگ متن داريد، لينك‌ها را درون اين متن‌ها به كار ببريد. نكته مهم در اين مورد اين است كه لينك‌ها را به صورت طبيعي به كار ببريد و جايي كه معنا ندارد از آن‌ها استفاده نكنيد.
  • ساختن يك فوتر كه به صفحات اصلي لينك مي‌دهد. ممكن است گذاشتن لينك در پايين صفحه به اندازه قرار دادن آن در بالاي صفحه بهينه نباشد. با اين حال با استفاده از اين روش محتوا را به خطر نمي‌اندازيد و حواس مخاطب را از آن پرت نمي‌كنيد و در عين حال ارزش خالص لينك را براي صفحات اصلي به جريان مي‌اندازيد.

لينك دادن از صفحات اصلي به صفحات داخلي

لينك دادن از صفحات اصلي مي‌تواند براي صفحه‌هايي كه محتواي زيادي ندارند يا جزو منوي اصلي نيستند كمك‌كننده باشد. در چنين مواردي مي‌توان گفت ممكن است گوگل براي محتوا (يا لينك‌هايي كه به آن داده مي‌شود) به اندازه‌اي كه بايد ارزش قائل نشود. اگر يك صفحه به طرز چشمگيري لينك داخلي دريافت نكند، ارزش خالص لينك جريان پيدا نمي‌كند و صفحه ممكن است رتبه خوبي كسب نكند.

حتي اگر اين صفحه لينك‌هاي خارجي فراواني داشته باشد، بدون داشتن يك ساختار لينك‌سازي داخلي مناسب، نمي‌تواند ارزش خالص لينك را به جريان بياندازد. اهميت لينك سازي داخلي تاحدي است كه گفته مي‌شود مي‌توان رتبه سايت را تنها با استفاده از اين تكنيك بالا برد. توضيحات بيشتر را اينجا ببينيد.

تگ‌ هاي كانونيكال canonical

يكي از نكات كليدي سئو در توليد محتوا استفاده از تگ‌‌هاي كنونيكال است. اگر از يك سيستم مديريت محتواي خوب كه به درستي راه‌اندازي شده استفاده مي‌كنيد، اين مورد به خودي خود حل مي‌شود. اگر از زبان‌هاي برنامه‌نويسي يا قالب‌هاي شخصي استفاده مي‌كنيد، ممكن است مشكل ايجاد شود. نداشتن تگ‌هاي كانونيكال آخر دنيا نيست اما بايد بررسي كنيد و ببينيد آن‌ها در دسترس هستند، به درستي استفاده شده‌اند و به URL صحيح اشاره دارند. چيزهايي هستند كه بايد به آن‌ها توجه كنيد:

  • Http در مقابل Https
  • داشتن www يا نداشتن آن

موارد بالا ممكن است باعث شوند گوگل چند آدرس مختلف را براي يك محتوا شناسايي كند. البته گاهي اوقات گوگل مي‌تواند اشتباهاتي را كه در اين زمينه انجام مي‌شود تشخيص دهد و ناديده بگيرد. با اين حال بهتر است زماني كه مي‌خواهيد محتوا را منتشر كنيد يا مدت كوتاهي پس از آن، اين مورد را بررسي كنيد و مطمئن شويد اشتباهي رخ نداده است. در غير اين صورت ممكن است گوگل محتوا را تكراري يا كپي تشخيص دهد و با افت رتبه مواجه شويد.

اسكيماي مجموعه‌ داده‌ها (dataset)

اگر در محتواي خود از نوعي مجموعه‌داده يا ديتا ست استفاده مي‌كنيد، بهتر است كد اسكيماي مربوط به آن را نيز به كار ببريد. به اين ترتيب موتورهاي جست‌وجو مفاد محتوا را متوجه مي‌شوند. سپس اگر مجموعه‌داده‌ها را درك شوند و صفحه مورد اعتماد قرار گيرد، ممكن است بتوانيد از ريچ اسنيپت‌ها در گوگل بهره ببريد.

اهميت بهينه سازي تصاوير

بهينه‌‌سازي تصاوير يكي ديگر از نكات كليدي سئو در توليد محتوا است. كمپين‌هاي لينك‌سازي محتوامحور معمولا عناصر بصري قدرتمندي دارند؛ عناصري مانند عكس‌ها يا آيكون‌هاي سفارشي. اگر بهينه‌سازي نشوند، صفحه را كند مي‌كنند.

در مرحله اول بايد حجم تمام عكس‌ها را كم كنيد اين كار به سرعت بارگذاري سايت كمك مي‌كند. اگر قصد داشته باشيد بلاگرها و ژورناليست‌ها را به سايت خود جذب كنيد، كه معمولا با موبايل كار مي‌كنند و ممكن است سرعت نت بالايي نداشته باشند، مسئله سرعت لود سايت اهميت ويژه‌اي پيدا مي‌كند.

بهينه‌سازي نام عكس‌ها و متن جايگزين آن‌ها را فراموش نكنيد. اين كار باعث مي‌شود گوگل تصاوير را بهتر درك كند.

تحليل و آناليز وب سايت

دنبال كردن ميزان موفقيت محتوايي كه منتشر كرده‌ايد يك ضرورت است. ابزارهاي مختلفي براي آناليز سايت وجود دارد. علاوه بر روش‌هاي اصلي، راه‌هاي ديگري براي همگام‌سازي با كانال‌هاي ديگر نيز وجود دارد كه بايد در صورت امكان از آن‌ها استفاده كنيد. بياييد با روش‌هاي اوليه آغاز كنيم:

گوگل آناليتيكس/ GTM كد

اين يك ابزار تحليل كلاسيك است و متاسفم كه بگويم استفاده از آن را بيشتر از يك باز از دست داده‌ام! هيچ چيز بدتر از آن نيست كه يك محتوا بسيار موفق عمل كرده باشد اما اطلاعات آن را در گوگل آناليتيكس نتوانيد ببينيد.

البته در اين حالت هنوز هم مي‌توانيد لينك‌هاي داخلي جديد را اندازه‌گيري كنيد اما حجم زيادي از ترافيكي را كه بايد رديابي مي‌كرديد از دست داده‌ايد.

مقداري از ترافيك ممكن است به سوي وب سايت اصلي‌تان سرازير شده باشد، ممكن است به تعامل منجر شده باشد يا بازديدكننده‌ها به مشتري تبديل شده باشند به هر حال شما اين اطلاعات را براي هميشه از دست داده‌ايد.

به جز بررسي كردن در فاز تست، راه‌هاي ديگري هم هست كه ببينيد يك محتوا در آناليتيكس به درستي عمل مي‌كند يا خير.

ساده‌ترين راه اين است كه به قسمت content برويد و ببينيد محتوا نمايش داده مي‌شود يا نه. اگر ترافيك آن پايين است، روي محتوا كليك كنيد. بايد چيزي شبيه اين را ببينيد.

گوگل آناليتيكس

روش ديگر اين است كه از يك پلاگين يا ضميمه كروم، مانند Tag Assistant يا GA DeBugger استفاده كنيد كه مي‌توانند نشان دهند كد گوگل آناليتيكس روي يك صفحه فعال است يا خير.

بازاريابي مجدد تگ‌ها

اگر يك كمپين آگهي در گوگل يا شبكه‌هاي اجتماعي راه‌اندازي كرده‌ايد، بايد يك تيم مناسب براي بازاريابي مجدد كدها داشته باشيد تا بتوانيد تمام بازديدكننده‌ها را فهرست كنيد و در آينده هدف بگيريد.

هدف گرفتن بازديدكننده‌ها ممكن است با فرستادن آگهي يا قرار دادن آگهي در فيد فيس بوك انجام شود. راه‌هايي براي استفاده از ليست بازديدكننده‌ها وجود دارد:

  • ارسال آگهي به مردم با هدف اين كه به صفحات محصول يا دسته‌بندي سايت برگردند، اگر محتواي شما شامل لينك به اين صفحات مي‌شود.
  • فرستادن آگهي براي مردم كه در مورد محتواي مشابهي كه در آينده نشر مي‌شود خبر مي‌دهد. با اين كار ترافيك و تعامل بيشتري را به سايت جذب مي‌كنيد.

اين كار كمي تلاش لازم دارد اما اگر كد رديابي داشته باشيد انجام دادنش آسان است به ويژه اگر گوگل تگ منيجر استفاده مي‌كنيد.

بهينه سازي محتوا براي شبكه‌ هاي اجتماعي

هرچند ممكن است شبكه‌هاي اجتماعي هدف كمپين محتواي شما نباشند، اگر محتواي محبوبي توليد كنيد شانس خوبي براي نشر آن وجود دارد. در اين صورت اگر عكس‌ها، عنوان و توضيحات براي شبكه‌هاي اجتماعي بهينه‌سازي شده باشند شانس جذب ترافيك و اشتراك‌گذاري محتوا بيشتر مي‌شود.

ارزش دارد كه مقداري از زمان‌تان را صرف تغيير فرمت عكس‌ها براي شبكه‌هاي اجتماعي كنيد و تگ‌هاي اپن گراف را كه شامل عنوان و توضيحات متاي مناسب هستند اضافه كنيد. اگر اين كارهاي را انجام ندهيد بيشتر شبكه‌هاي اجتماعي از عنوان و توضيحات صفحه استفاده مي‌كنند كه اشكالي ندارد اما ممكن است بهينه‌سازي نشده باشد.

سيستم مديريت محتواي شما احتمالا گزينه‌اي براي تعريف تگ‌هاي اپن گراف دارد كه كار را بسيار آسان‌تر مي‌كند.

مثلا اگر از وردپرس و پلاگين yoast استفاده مي‌كنيد، اين گزينه‌ها را در قسمت پايين پست يا صفحه مي‌توانيد ببينيد.

اپن گراف

همچنين گزينه‌اي براي تنظيم توضيحات و عكس‌هاي توئيتر داريد كه استفاده از آن مي‌تواند مفيد باشد.

نكات كليدي سئو در توليد محتوا را با هم بررسي كرديم. نكاتي كه انجام دادنشان زمان كمي مي‌برد اما مي‌توانند تاثيرات زيادي داشته باشند. بهتر است قبل از شروع فرايند توليد محتوا چك ليستي از اين نكات تهيه كنيد و آن را به كار ببريد.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 69
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 206
  • بازدید سال : 866
  • بازدید کلی : 5783
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی