loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 34
11 زمان : 1399:2

الگوريتم كبوتر

هميشه گوگل را موتور جستجويي مي‌دانستيم كه با محتوا سر و كار دارد اما حالا با الگوريتم كبوتر گوگل موقعيت يا مكان را هم محتوا محسوب مي‌كند. كافي است همين الان عبارت پارك‌هاي نزديك من را در گوگل سرچ كنيد!

الگوريتم كبوتر

هميشه گوگل را موتور جستجويي مي‌دانستيم كه با محتوا سر و كار دارد اما حالا با الگوريتم كبوتر گوگل موقعيت يا مكان را هم محتوا محسوب مي‌كند. كافي است همين الان عبارت پارك‌هاي نزديك من را در گوگل سرچ كنيد!

الگوريتم كبوتر Pigeon Algorithm چيست؟

الگوريتم كبوتر يكي از الگوريتم هاي گوگل است كه به بهبود نتايج جستجو بر اساس موقعيت مكاني كاربر كمك ميكند. در اصل گوگل با توجه به متفاوت بودن موقعيت جغرافيايي كاربران سعي داشت خواسته‌هاي آن‌ها را تامين كند. اساس كار الگوريتم كبوتر Pigeon Algorithm چيست؟

الگوريتم كبوتر اساسا براي جستجوهاي مكاني استفاده مي‌شود. وقتي شما به دنبال مكاني خاصي هستيد، مثل بيمارستان، گوگل با در نظر گرفتن موقعيت مكاني شما ليستي از نزديكترين بيمارستان‌هاي شهر و محل اقامت‌تان را به شما نشان مي‌دهد. اگر اطلاعاتي در مورد بيمارستان‌هاي اطراف خود نداريد، تنها با تايپ كلمه «بيمارستان» مي‌توانيد فهرستي از بيمارستان‌هاي نزديك به خود را مشاهده كنيد.

تاثير الگوريتم كبوتر روي سايت‌ها

الگوريتم كبوتر درابتدا به اين گونه عمل مي‌كرد كه شما با جستجوي مكان مورد نظر خود، يك ليست چندتايي از مكان‌ها دريافت مي‌كرديد. بعدها در به روز رساني اوليه اين الگوريتم تعداد مكان‌هايي كه در صفحه نتايج مي‌ديديد بيشتر شد. اين مسئله رضايت صاحبان كسب‌وكار را در پي داشت زيرا فرصتي براي ديده شدن در صفحات اينترني بود.

طولي نكشيد كه تغييرات جديدي روي كبوتر انجام شد و بعد از آخرين آپديت، تعداد نتايج به 3 مكان رسيد. كم شدن تعداد نتيجه‌ها خبر خوبي براي صاحبان كسب‌وكار نبود اما باعث شد براي پيشي گرفتن از رقبا تلاش خود را بيشتر كنند و به فكر استفاده از روش‌هايي باشند كه مورد پسند الگوريتم كبوتر باشد.

الگوريتم كبوتر گوگل روي چه مواردي تاكيد مي‌كند ؟

الگوريتم كبوتر گوگل

موارد زير همواره مورد تاكيد الگوريتم كبوتر قرار مي‌گيرند:

سيگنالهاي طبيعي

منظور از سيگنال‌هاي طبيعي، لينك‌سازي به صورت تخصصي و هوشمندانه است. همچنين مي‌توانيد محتواهايي با كيفيت عالي توليد و منتشر كنيد و اعتبار دامين سايت خود را افزايش دهيد. اين موارد روي رتبه طبيعي و محلي سايت‌تان موثر هستند.

توليد محتوا بر اساس مكان كسبوكار

در اين روش بايد از ويدئوها و مطالبي كه مرتبط به حرفه شما است استفاده كنيد. از مواردي كه به محل فعاليت شما اشاره مستقيم يا غير مستقيم دارند نيز مي‌توانيد استفاده كنيد. مثلا اگر حرفه شما مربوط به رستوران است و محل فعاليت شما در صادقيه، با ذكر جزيئات بيشتر در معرفي خود مي‌توانيد به بالا آمدن رتبه سايت‌تان در رتبه‌بندي گوگل كمك كنيد.

رعايت كردن مباني سئو محلي

سئو محلي، به فعاليت‌هايي گفته مي‌شود كه براي شناساندن موقعيت جغرافيايي خود به گوگل انجام مي‌دهيد. ارتقاي خدمات، حذف محتواهاي تكراري و كسب نقدهاي مثبت از جمله اين فعاليت‌ها هستند. با توجه به رقابت‌هايي كه براي حضور در ليست سه تايي مكان‌ها وجود دارد، رعايت كردن مباني سئو محلي بسيار مهم است.

گزارش كردن اسپمها

گوگل زماني كه قادر به ارزيابي شما نباشد، گزارش‌ها را بررسي مي‌كند. البته هميشه هم براساس گزارش‌ها عمل نمي‌كند با اين حال، سايت‌هاي اسپم را گزارش كنيد و مانع از فعاليت آن‌ها شويد.

براي جلب توجه الگوريتم كبوتر چه كارهايي بايد انجام بدهم؟

اگر قصد جلب توجه الگوريتم كبوتر را داريد به نكات زير توجه كنيد:

هاست ملي انتخاب كنيد

با توجه با نوع جستجو در الگوريتم كبوتر، در انتخاب هاست خود دقت داشته باشيد. يعني اگر قرار است در كشور ايران فعاليت داشته باشيد از يك هاست ايراني كه داخل ايران است استفاده كنيد. در الگوريتم كبوتر گوگل ابتدا IP سايت بررسي مي‌شود و و اولويت نمايش نتايج براي يك كاربر ايراني، سايت‌هايي است كه داراي آي پي ايراني هستند.

دامنه خود را با پسوند ملي انتخاب كنيد

دومين موردي كه گوگل به آن اهميت مي‌دهد پسوند دامنه سايت است كه به ميزان IP سايت مي‌تواند مهم و تاثيرگذار باشد. چرا كه الگوريتم كبوتر با توجه به كشور جستجوگر هر دو مورد را بررسي مي كند و به آن‌ها اهميت مي‌دهد.

موقعيت جغرافيايي خود را در سايت ثبت كنيد

با توجه به عملكرد الگوريتم كبوتر، هر چه بيشتر اطلاعات مربوط به موقعيت مكاني در اختيار كاربران قرار دهيد به همان ميزان موفق‌تر خواهيد بود. مثلا مي‌توانيد در قسمت footer سايت خود موقعيت مكاني خود را قرار دهيد. با اين كار موقعيت مكاني شما در تمام صفحات سايت مشاهده خواهد شد.

اطلاعات خود را در Google Map ثبت كنيد

در صفحه ارتباط با ما سايت خود موقعيت جغرافيايي خود را با استفاده از گوگل مپ مشخص كنيد .

در اين مقاله با الگوريتم كبوتر و اهميت آن براي صاحبان مشاغل آشنا شديم. حالا مي‌توانيد با استفاده از نكاتي كه مطرح شد سايت خود را بهينه‌سازي كنيد و اميدوار باشيد در صفحه نتايج جستجوها ديده خواهيد شد.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 686
  • بازدید کلی : 5603
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی