loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 43
11 زمان : 1399:2

ه Redirect ريدايركت و نقش آن در سئو

آيا تا به حال صاحبخانه‌اي را ديده‌ايد كه مجبور به ترك خانه‌اش شده باشد؟ ريدايركت ها حكم صاحبخانه‌ها يا مالكان ساختمان را دارند كه به دلايل متفاوت مجبور به جابه‌جايي هستند. اين جابه‌جايي مي‌تواند به صورت موقت و يا به صورت دائم باشد كه نوع آن بسته به دلايل انتخاب مي‌شود. ما در اين مقاله قصد داريم به بررسي انواع Redirect ريدايركت ها و نقش آن ها در سئو بپردازيم اگر آماده كسب اطلاعات بيشتر هستيد با ما همراه باشيد .

ه Redirect ريدايركت و نقش آن در سئو

آيا تا به حال صاحبخانه‌اي را ديده‌ايد كه مجبور به ترك خانه‌اش شده باشد؟ ريدايركت ها حكم صاحبخانه‌ها يا مالكان ساختمان را دارند كه به دلايل متفاوت مجبور به جابه‌جايي هستند. اين جابه‌جايي مي‌تواند به صورت موقت و يا به صورت دائم باشد كه نوع آن بسته به دلايل انتخاب مي‌شود. ما در اين مقاله قصد داريم به بررسي انواع Redirect ريدايركت ها و نقش آن ها در سئو بپردازيم اگر آماده كسب اطلاعات بيشتر هستيد با ما همراه باشيد .

ريدايركت Redirect چيست؟

ريدايركت در لغت به معني دوباره راهنمايي كردن و تغيير مسير است. در عصر و دنياي سئو ريدايركت روشي براي انتقال موتورهاي جستجو و كاربران از صفحهاي به صفحه ديگر يا از سايتي به سايت ديگر محسوب ميشود. اساس كار به اين شكل است كه با كمك ريدايركت ها كاربران و موتورهاي جستجو را به آدرس جديد سايت و يا صفحه جديد هدايت مي كنيد.

Redirect كردن صفحات يا سايت چه كاربردي دارد؟

خيلي خوب مي دانيد كه نقل و انتقالات بي دليل اتفاق نمي‌افتند. برخي از صاحبخانه‌ها به دليل اين كه محل سكونت‌شان در طرح قرار گرفته است مجبور به ترك خانه مي‌شوند و برخي ديگر به قصد تعميرات براي مدتي ساختمان يا خانه را ترك مي‌كنند .

به عنوان مدير سايت بعضي اوقات مجبوريد آدرس صفحه يا صفحاتي در سايت خود را تغيير دهيد يا به طور كامل دامنه سايت را عوض كنيد. در اين مواقع ريدايركت‌ها به دادتان مي‌رسند تا علاوه بر حفظ اعتبار خود بخاطر سايت قبلي، بتوانيد كاربران خود را به سايت جديد راهنمايي كنيد .

در يك نگاه كلي به كاربرد Redirect بايد بگوييم زماني از ريدايركت ها استفاده مي كنيد كه:

  • آدرس تمامي صفحات وب سايت به طور كامل تغيير كرده باشد. در اين حالت با دادن يك دستور كلي به راحتي مي‌توانيم تمامي صفحات را به آدرس جديد انتقال دهيم.
  • در داخل سايت خود چندين صفحه با موضوعات و محتواهاي يكسان داريد كه وجود آن‌ها جز جريمه چيزي نصيب‌تان نمي‌كند. در نتيجه براي جلوگيري از خشم الگوريتم‌هاي گوگل، آدرس اين صفحات را به اصلي‌ترين صفحه انتقال مي دهيد. براي انجام اين كار لازم است براي هر يك از صفحات به صورت جداگانه دستور صادر كنيد.

چند نوع ريدايركت Redirect وجود دارد؟

انواع ريدايركت

هدف استفاده از ريدايركت ها انتقال است و تمامي آن ها يك هدف را دنبال مي كنند. با اين حال، هر كدام به يك روش خاص عمل مي‌كنند و دو نوع ريدايركت وجود دارد. يكي از آن‌ها به صورت دائمي و ديگري به صورت موقت انتقالات را انجام مي‌دهد .

ريداريركت 301

ريدايركت 301 حكم همان مالكي را دارد كه بايد براي هميشه خانه خود را ترك كند و به خانه جديد نقل مكان كند. همان طور كه در بالا به آن اشاره كرديم دلايل متفاوت است. گاهي شما براي تغيير آدرس يك صفحه از سايت خود بايد از ريدايركت ها استفاده كنيد. ممكن است آن صفحه ارزشمند باشد و نخواهيد آن را از دست بدهيد. در اين حالت، با استفاده از ريدايركت 301 اين امكان را براي صفحه مورد نظر ايجاد ميكنيد كه به صورت دائمي به مكان جديد برود. با اين كار هم مسير جديد را به گوگل معرفي كردهايد و هم اعتبار سايت يا صفحه قبلي خود را از دست ندادهايد.

ريدايركت 302

خانه نياز به تعميرات دارد و مالك براي بازسازي بايد چند وقتي خانه را ترك كند. صفحه يا صفحاتي از سايت بنا به دلايلي و براساس تصميم مدير سايت قرار است از صفحه نتايج جستجو پنهان بمانند و بعد از چند وقت دوباره به نمايش دربيايند. در اين مدت با استفاده از ريدايركت 302 بدون آن كه به اعتبار صفحه مورد نظر لطمه‌اي وارد بشود تنها با استفاده از يك سري دستورات آدرس صفحه مورد نظر به يك آدرس جديد انتقال پيدا مي‌كند. با استفاده از ريدايركت 302 به گوگل ميفهمانيم كه يك انتقال موقتي به صفحه جديد داريم و نيازي به انتقال اعتبار صفحه قديم به جديد نيست .

استفاده از ريدايركت Redirect چه تاثيري بر سئو دارد؟

در گذشته استفاده از ريدايركت ها تاثير بسياري بر سئوي سايت داشت. با استفاده از ريدايركت 301 شما تنها مي‌توانستيد 85 درصد از رتبه و اعتبار سايت خود را انتقال دهيد و در ريدايركت 302 رتبه سايت منتقل نمي‌شد. بعدها اعلام شد كه در هيچ كدام از روش‌هاي ريدايركت Redirect هيچ آسيبي به رتبه سايت‌ها وارد نخواهد شد. با اين وجود هنوزهم نمي‌توان به صورت قطعي گفت كه استفاده از اين روش‌ها بدون تاثير خواهد بود .

اگر چه استفاده از ريدايركت ها تاثيري بر رتبه سايت شما ندارد، بايد در نظر بگيريد كه پيج رنك ( Page Rank ) تنها يكي از فاكتورهاي موثر بر سئو است. اگر آدرسي را به صفحه جديدي انتقال مي‌دهيد بايد بدانيد مرتبط بودن محتواي صفحه قبل و صفحه جديد بسيار مهم است. اگر يكسان نباشند صفحه اول نه تنها رتبه خود را از دست مي‌دهد بلكه به آدرس جديد هم منتقل نخواهد شد .

لازم به ذكر است اگر قصد داريد صفحه‌اي را به طور كامل از سايت خود حذف كنيد نبايد از ريدايركت 302 استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود پس از مدتي صفحه مورد نظر از ديتابيس موتورهاي جستجو پاك شود و از طرف ديگر ارزش و اعتبار آن به صفحه جديد منتقل نخواهد شد. اگر قصد انجام چنين كاري را داشتيد بهتر است از ريدايركت 301 استفاده كنيد.

منبع:

Webnagroup.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 708
  • بازدید کلی : 5625
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی