loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 87
11 زمان : 1399:2

نكات كليدي در توليد محتوا

محتوا پادشاه است! حتما شما هم اين جمله منسوب به بيل گيتس را شنيده‌‌‌ايد اما منظور از محتوا چيست؟ چرا توليد محتوا تا اين حد اهميت دارد؟ با وبنا همراه باشيد تا تمامي نكات كليدي در توليد محتوا را بررسي كنيم.

نكات كليدي در توليد محتوا

محتوا پادشاه است! حتما شما هم اين جمله منسوب به بيل گيتس را شنيده‌‌‌ايد اما منظور از محتوا چيست؟ چرا توليد محتوا تا اين حد اهميت دارد؟ با وبنا همراه باشيد تا تمامي نكات كليدي در توليد محتوا را بررسي كنيم.

محتوا چيست؟

اگر سايت را يك خانه در نظر بگيريم، وسايل خانه حكم محتوا را دارند. با خريد وسايل مورد نياز سعي مي‌‌‌كنيد آن محل يا ساختمان را قابل سكونت كنيد. با توليد محتوا نيز اين امكان را براي سايت فراهم مي‌‌‌كنيد كه قابل استفاده باشد. تمامي مواردي كه در سايت قرار مي‌‌‌دهيد، متن‌‌‌ها، عكس‌‌‌ها، ويدئوها و … محتواي سايت هستند.

نكات كليدي در توليد محتوا

توليد محتوا مراحل و مقدماتي دارد كه بايد رعايت شوند در غير اين صورت محتواي توليدشده مفيد نخواهد بود.

شناخت مخاطبان و كاربران

در مرحله اول بايد بدانيد براي چه كساني مي‌‌‌خواهيد محتوا توليد كنيد. با شناسايي نيازها و خواسته‌‌‌هاي آن‌‌‌ها راحت‌‌‌تر مي توانيد ارتباط برقرار كنيد.

شناسايي كلمات كليدي

كاربران براساس نوع تفكر و بينشي كه دارند، از كلماتي خاصي در جستجوهاي خود استفاده مي‌‌‌كنند. مسلما بينش و تفكر اشخاص با يكديگر متفاوت است. اگر مي‌‌‌خواهيد يك محتواي خوب و ارزشمند داشته باشيد بايد نوع كلماتي كه آن‌‌‌ها استفاده مي‌‌‌كنند را شناسايي كنيد. به اين موارد، كلمات كليدي گفته مي شود.

نكات مهم در توليد محتوا

نكته ديگري كه بايد در نظر داشته باشد تعداد كيوردهاي موجود در متن است. در صورتي كه بيش از حد از آن‌‌‌ها استفاده كنيد، از سوي الگوريتم‌‌‌هاي گوگل جريمه مي‌‌‌شويد. تعداد كلمات كليدي كه در مقالات خود استفاده مي‌‌‌كنيد بايد 3 الي 4 درصد كل كلمات مقاله شما باشد.

تحقيق در مورد روش‌‌‌هاي توليد محتوا و رقبا

لازم است با روش‌‌‌ها و تكنيك‌‌‌هاي توليد محتوا آشنا شويد. شناخت اين روش‌‌‌ها به شما كمك مي‌‌‌كند كه سرعت انجام كار خود را بالاتر ببريد. شناخت رقبا نيز به شما كمك مي‌‌‌كند تا بتوانيد مسيرهاي بهتري را براي رسيدن به هدف خود انتخاب كنيد.

ايده و روش‌‌‌هاي جديد خلق كنيد

مردم هميشه از طرح و ايده‌‌‌هاي جديد استقبال مي‌‌‌كنند. مي‌‌‌توانيد با ارائه يك طرح جديد نظر آن‌‌‌ها را به خود جلب كنيد.

انتخاب عنوان مناسب

انتخاب يك عنوان مناسب براي مقالات جزو اصلي‌‌‌ترين مراحل توليد محتوا است. اولين چيزي كه كاربران را مجذوب خود مي‌‌‌كند تيتر يا عنوان مقاله است پس اگر مي‌‌‌خواهيد مقاله شما در دايره توجه كاربران قرار بگيريد يك عنوان جذاب و مناسب انتخاب كنيد.

تعداد كلمات را رعايت كنيد

حداقل كلماتي كه مي‌‌‌توانيد در سايت استفاده كنيد 800 كلمه در سايت و 300 تا 500 كلمه در وبلاگ است. تعداد كمتر كلمات ممكن است جريمه گوگل را در پي داشته باشد.

يك شروع عالي داشته باشيد

بعد از عنوان مقاله چيزي كه جذابيت متن و مقالات را بالا مي‌‌‌برد، مقدمه است. هنگامي كه كاربر شروع به خواندن متن مي‌‌‌كند، تنها چند لحظه وقت داريد كه توجهش را به خود جلب كنيد. با برانگيختن حس كنجكاوي كاربر در ابتداي متن مي‌‌‌توانيد او را به ادامه حضور در سايت تشويق كنيد.

از موضوع متن خارج نشويد

توجه داشته باشيد مطالبي كه مي‌‌‌نويسيد بايد با موضوع متن شما ارتباط مستقيم داشته باشند يا حداقل به گونه‌‌‌اي از كلمات و جملات استفاده كنيد كه خارج از مبحث شما نباشد. براي انجام اين كار مي‌‌‌توانيد از LSI Keywords ( Latent Semantic Indexing ) استفاده كنيد. اين كلمات باعث مي‌‌‌شود گوگل به هنگام ايندكس كردن سايت و مقالات شما متوجه موضوع اصلي مقاله شود .
LSI Keywords كلماتي هستند كه از نظر معنايي با كلمه كليدي شما ارتباط مستقيم دارند.

از مطالب كپي‌‌‌شده بپرهيزيد

به جاي اين كه از مقالات و مطالب ديگر سايت‌‌‌ها كپي برداري كنيد، آستين بالا بزنيد و محتواي دلخواهتان را توليد كنيد. اين كار نه تنها باعث افزايش اعتبار سايت شما مي‌‌‌شود بلكه در جلب اعتماد كاربران نيز تاثيرگذار خواهد بود.

با مخاطبان خود در ارتباط باشيد

ارتباط با مخاطبين دو مزيت دارد. اول قدرداني از حضورشان در سايت و دوم اين كه، نظرات آن‌‌‌ها مي‌‌‌تواند به بهبود روند كاري شما كمك كند.

از زير عنوان استفاده كنيد

يكي از راه‌‌هاي بهينه‌‌سازي محتوا استفاده از زيرعنوان در متن است. منظور دسته‌‌‌بندي كردن صفحات و مقالات در سايت و تقسيم كردن مطالب به چند قسمت است. با اين كار امكان دسترسي آسان و سريع را براي كاربران و مخاطبان خود ايجاد مي‌‌‌كنيد.

علاوه بر مواردي كه گفته شد، با در نظر گرفتن نكات كليدي سئو در توليد محتوا مي‌‌توانيد رتبه سايت را بهبود ببخشيد و در نتيجه مخاطبان بيشتري جذب كنيد. توليد محتوا يك فرايند خلاق است كه در آن بايد خود را به جاي مخاطب بگذاريد، مثل او فكر كنيد و خواسته‌‌‌ها و نيازهايش را در نظر بگيريد. در واقع محتواي باكيفيت، جذاب و بهينه پادشاه است!

منبع:

Webna

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 699
  • بازدید کلی : 5616
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی