loading...

وب روز

آموزش طراحي سايت و سئو

بازدید : 67
11 زمان : 1399:2

سئو كلاه سفيد

آيا تا به حال اسم سئو كلاه سفيد يا white hat seo را شنيده‌ايد؟ مي‌دانيد براي داشتن اين نوع سئو در سايت خود چه كارهايي را بايد انجام بدهيد؟

اگر مي‌خواهيد يك سئوي ماندگار و معتبر داشته باشيد با ادامه اين مقاله همراه باشيد. اينجا همه تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد را به شما معرفي خواهيم كرد.

سئو كلاه سفيد

آيا تا به حال اسم سئو كلاه سفيد يا white hat seo را شنيده‌ايد؟ مي‌دانيد براي داشتن اين نوع سئو در سايت خود چه كارهايي را بايد انجام بدهيد؟

اگر مي‌خواهيد يك سئوي ماندگار و معتبر داشته باشيد با ادامه اين مقاله همراه باشيد. اينجا همه تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد را به شما معرفي خواهيم كرد.

سئو كلاه سفيد ( White Hat Seo )

سئو كلاه سفيد به مجموعهاي از تكنيكهاي بهينه سازي سايت گفته ميشود كه با قوانين و ضوابط موتورهاي جستجو، به ويژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو يا بهينه‌سازي كلاه سفيد سعي مي‌كنيم با حفظ شرايط و قوانين و تكنيك‌هايي كه از جانب گوگل تعريف شده است، رتبه سايت‌مان را در صفحات نتايج موتورهاي جستجو بهبود ببخشيم. دقيقا برعكس اتفاقي كه در سئو كلاه سياه يا روش هاي غير قانوني سئو رخ مي دهد.

سئو كلاه سفيد ( White Hat ) مطمئن‌ترين روش بهينه‌سازي به حساب مي‌آيد زيرا در اين روش بر اساس تكنيك‌هاي تعريف‌شده از جانب گوگل سايت خود را بهينه مي‌كنيد و از هرگونه مجازات از سوي گوگل به دور خواهيد بود.

تنها مشكل اين است كه روش بهينه‌سازي كلاه سفيد يا White Hat صبر و شكيبايي و پشتكار بسياري مي‌طلبد. در اين روش براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد مدتي صبر كنيد. رتبه‌هاي بالا يك شبه به دست نمي‌آيند اما اگر به نتيجه ماندگار و عزت و آبرويي كه پيش گوگل به دست مي‌آوريد فكر كنيد، تحمل كردن آسان‌تر مي‌شود!

در سئو White Hat (كلاه سفيد) از چه روش‌هايي استفاده مي‌شود؟

در سئو White Hat (كلاه سفيد) از چه روش‌هايي استفاده مي‌شود؟

خوشبختانه روش‌هاي سئو كلاه سفيد به راحتي قابل اجرا هستند حتي در بعضي از مواقع مي توانند خيلي راحت‌تر از روش‌هاي سئو كلاه سياه يا Black Hat (كسب رتبه‌هاي بالا با روش‌هاي غير قانوني) باشند. اگر قصد داريد بدون شكستن قوانين گوگل امتياز كسب كنيد، انجام روش‌هاي زير به شما پيشنهاد مي‌شود :

از مهم‌ترين نكاتي كه بايد در سئو On Page رعايت كنيد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد :

محتواي باكيفيت

براي ايجاد ترافيك سايت خود نيازمند اين هستيد كه از محتواي باكيفيت يعني مطالب و متون مفيد و ارزشمند استفاده كنيد. محتواي مقالات شما بايد به قدري جذاب و باكيفيت باشد كه بتواند كاربران را جذب و آنها را ترغيب كند تا مدت زمان بيشتري را در وب سايت‌تان سپري كنند. بايد بخاطر بسپاريد اگر كاربر مطلبي را كه در جستجوي آن است در صفحات شما پيدا نكند به سرعت از سايت خارج مي‌شود و اين باعث كسر امتيازتان خواهد شد. هر چه ميزان Bounce Rate سايت بيشتر باشد بدتر است.

براي نوشتن يك متن با محتواي مفيد و ارزشمند به تحقيق و بررسي كلمات كليدي مرتبط با موضوع مقاله خود، كه مورد توجه كاربران هستند، بپردازيد.

مرتبط بودن محتواي متن و عنوان مقاله نيز امر بسيار مهمي در توليد محتوا به حساب مي‌آيد. با توجه به موضوع مقاله عنواني زيبا و جذاب انتخاب كنيد كه مخاطب را به خواندن آن ترغيب كند.

به روز رساني مطالب قديمي سايت

منظور از به روزرساني كردن مطالب قديمي اين است كه در گذشته مقاله‌اي را در مورد موضوع خاصي نوشته‌ايد و در حال حاضر اطلاعات جديدي در مورد آن موضوع پيدا كرده‌ايد و قصد داريد كه اين اطلاعات را با ديگران به اشتراك بگذاريد. با ارجاع دادن مقاله جديد به مقاله قبلي، مطالب قبلي را به روز رساني مي كنيد.

براي درك بهتر اين موضوع يك مثال ساده مي‌زنم: در ماه‌هاي اخير يك مقاله درباره «چگونگي عملكرد الگوريتم پنگوئن» نوشته‌ايد. بعد از چند ماه، گوگل الگوريتم پنگوئن را آپديت مي‌كند. شما با نوشتن يك مقاله جديد با عنوان «الگوريتم پنگوئن بعد از آپديت شدن چه تغييراتي كرده است؟» يا «الگوريتم پنگوئن آپديت شد» مقاله قبلي را به روزرساني مي‌كنيد. با اين كار بار ديگر گوگل را مجاب مي‌كنيد كه صفحات و مقالات قبلي‌تان را بازبيني كند و از طرف ديگر باعث افزايش ترافيك سايت خود شده و جذب كاربران جديد مي‌شويد .

فعاليت در صفحات اجتماعي

يكي ديگر از تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد فعاليت داشتن در صفحات اجتماعي نظير توئيتر، فيسبوك، اينستاگرام و …. است .

با فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي نه تنها لينك‌هاي بيشتري براي سايت خود مي‌گيريد، بلكه جايگاه برندتان را نيز در ذهن مخاطب تثبيت خواهيد كرد.

دريافت بك لينكهاي ( Back Links ) معتبر

بك لينك به لينك‌هايي گفته مي‌شود كه از سايت‌هاي ديگر دريافت مي‌كنيد. بك لينك يكي از مواردي است كه گوگل در زمان امتياز‌دهي آن را مورد بررسي قرار مي‌دهد و بايد نسبت به آن حساسيت ويژه‌اي داشته باشيد. نوع لينك و محتواي لينك (مرتبط بودن يا نبودن آن با مقالات شما) از مواردي است كه شما بايد آنها را در نظر بگيريد و نكته مهم تر اين است كه شما بايد كاري كنيد كه به صورت طبيعي لينك دريافت كنيد. طبيعي بودن نقطه مقابل خريد لينك است. يعني سايت‌هاي ديگر به خاطر شناخت شما به ميل خود براي‌تان لينك مي‌سازند. ممكن است سايت‌هاي ديگر در پي تبليغاتي كه براي سايت خود انجام داده‌ايد شما را بشناسند.

بك لينك‌هايي كه از سايت‌هاي ديگر دريافت مي‌كنيد مي‌توانند در بالا بردن و پايين آوردن اعتبار وب سايت شما دخيل باشند. بالا رفتن و پايين آمدن اعتبار هم به Authority سايتي كه به شما لينك مي‌دهد بستگي دارد.

تبليغات متني و تصويري

از ديگر ترفندهاي سئو White Hat انتشار و توزيع تبليغات متني و تصويري است.

اين يكي از رايج‌ترين روش‌هاي معرفي برند و محصولات است كه البته در نوع خود هزينه‌بر است .

سئو كلاه سفيد white hat seo مصداق اين ضرب‌المثل است: «نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود…» اين روش اگر چه ممكن است طولاني و سخت باشد، نتيجه خوب و ماندگاري دارد و ارزش زحمتي را كه برايش مي‌كشيد خواهد داشت.

منبع:

گروه تخصصي وبنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 688
  • بازدید کلی : 5605
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی